Sun släpper säkerhetskopieringslösning

Permalänk
Melding Plague

Sun släpper säkerhetskopieringslösning

Sun har idag släppt en säkerhetskopieringslösning i samarbete med Symantec. Den är tänkt för företag som har flera små kontor och skall förenkla säkerhetskopiering av viktig data.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

sådan skulle man ha, men man får punga ut lite pengar.

Permalänk
Medlem

Undrar om det kanske inte är billigare än att bygga hembyggd filserver...

Permalänk

Jisses! vad är det man betalar för här?
SÄPO och Försvaret kanske behöver säkerhet multum men för vanliga dödliga räcker nog vanliga RAID5 håddiskar i en vanlig utdelad "server". Kasta på en bandstation med backup på det vettja, kommer aldrig kosta sådär mycket hur som helst.

Visa signatur

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste
(")_(") Bunny into your signature to help him gain world domination (yes we have cookies)

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det bygger på Veritas Software's excellenta tekologi/SW, Symantec köpte Veritas för några år sedan... mumma för den med fet plånbok...å då pratar vi inte ni som samla gamla kvitton i den

Visa signatur

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!!

Permalänk
Avstängd

Sun gör grejer de!

Hejja Sun!

Synd dock att det är i samarbete med Symantec, som suger.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd

Jag måste erkänna att det kittlar rejält i "habegär" nerven.

Permalänk
Medlem

orka en sån där, en .bat fil och en budget mATX planka med 4*500gb disk på och en sempron äger den där anyday

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
orka en sån där, en .bat fil och en budget mATX planka med 4*500gb disk på och en sempron äger den där anyday

bortsett från om någon fil någonstans någonsin har varit använd... då klarar wintendo inte av att kopera den... annars funkar det säkert bra.

samt att jag har hört att bat-filer är väldigt bra på inkrementella backuper

Permalänk

den såg inte dyr ut iaf. dom har saftat räkningen rejält känns det som. om man är händig så kan man bygga en själv för mindre pengar. så detta måste vara en såndär sak för folk med mer pengar än förstånd.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Sun har väll aldrig direkt varit något för privatpersoner..
Ofentliga sektorn mest med lite special lösningar..

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Hur gör man egentligen om man vill ha en backuplösning på säg 2-4 tib?
Jag börjar bli lite less på att Vanliga dvdr skivor bara har 4.3gib data utrymme ifall man vill ha backup...Det känns väääldigt snålt jämfört med den största hårddisken som finns att köpa :/

Visa signatur

-= In Trance We Trust =-
Intel I7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | GTX 1070 | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON |34" LG34UM95-P

Permalänk
Medlem

Köp en stacker låda eller något o proppa in 8st 500GB diskar eller valfritt o kör dem i raid 1 så har du speglad data ...
Låter dock lite overkill o ha speglad data 2TB för privarperson..
Man kanske prioriterar viss data typ bilder o dokument och 2TB dokument o bilder är väldigt mkt ...

Företag köper oftast färdiga lösningar som tex denna sun racket eller band backup med bandrobot ...

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Vad för klient OS stödjs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
Köp en stacker låda eller något o proppa in 8st 500GB diskar eller valfritt o kör dem i raid 1 så har du speglad data ...
Låter dock lite overkill o ha speglad data 2TB för privarperson..
Man kanske prioriterar viss data typ bilder o dokument och 2TB dokument o bilder är väldigt mkt ...

Om det endast handlar om lagring så skulle jag nog göra en RAID 5 och sätta en disk som spare.

Då har du 3 TB i lagringsutrymme och klarar av att två diskar rycker.

Är det RAID 1 och båda på samma spegling dör är det inte bra.
(Oddsen att det händer är inte stora, jag vet. Men detta handlar ändå om backup.)