Sony introducerar Vaio CR

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Ja tack, med Sonic Stage i bakhuvudet känns ett Sony OS inte direkt lockande. Men snygg var den iaf, synd bara att Vaios oftast prissätts som enligt Apples princip :/

Jag tycker Vaio är betydligt saftigare prissatta än MacBookarna.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Som sagt, Mac OS X kan man ju inte få i dem.
Sony borde fixa ett eget OS. De får gärna bygga på Linux. Då tror jag fler hade shoppat. Eller så får de göra en deal med Apple om licensfrågan.

haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
. . . Haha, metrosexuella... haha haha. . .

Det var roligt? Metrosexualitet@Wiki

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Jag tycker Vaio är betydligt saftigare prissatta än MacBookarna.

Kan bara instämma! De är riktigt dyra i förhållande till Apple.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Det var roligt? Metrosexualitet@Wiki

Ja, för att något är designat betyder det inte att det är riktat till någon som är metrosexuell. Vackra produkter tilltalar människor mer än fula. Bara att plocka en undersökning ur högen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Varumärkesvärde.

Microsoft kan ju ingen beskylla för att vara ett exklusivt varumärke. Snarare en svensson lösning. Ok, men inget wow.

Sony som har ett varumärke som står mycket för exklusivitet, se på deras Bravia serie då det gäller tv så förstår du hur jag tänker. Att ha ett mediokert OS i en snygg maskin känns som att ställa upp i F1 med en Skoda Octavia. Du kommer säkert runt, men vinner inte.

Nu ska vi se.. Ska dom stoppa i det OS som i princip är standard, som nästan alla datoranvändare kan och som det finns ordentlig support på. Eller ett hemmagjort finskt OS som ingen förutom riktiga nördar förstår sig på och gör datorn i princip oanvändbar för gemene man - speciellt för den stora massan som köper en produkt för designens skull. 1% av spelen på marknaden kommer fungera och det kommer bli ett rent helvete för försäljarna på SIBA när de måste förklara att nej den här datorn klarar inte av ett enda av de program du har innan. Sorry. Men köp den ändå, den är ju rosa

Nej Linux kanske funkar som "option" på vissa maskiner, dock ej rosa fluffiga laptops.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Nu ska vi se.. Ska dom stoppa i det OS som i princip är standard, som nästan alla datoranvändare kan och som det finns ordentlig support på. Eller ett hemmagjort finskt OS som ingen förutom riktiga nördar förstår sig på och gör datorn i princip oanvändbar för gemene man - speciellt för den stora massan som köper en produkt för designens skull. 1% av spelen på marknaden kommer fungera och det kommer bli ett rent helvete för försäljarna på SIBA när de måste förklara att nej den här datorn klarar inte av ett enda av de program du har innan. Sorry. Men köp den ändå, den är ju rosa

Nej Linux kanske funkar som "option" på vissa maskiner, dock ej rosa fluffiga laptops.

om man på fullt allvar köper en bärbar designdator för att spela på har man snabbt värre problem än sin knoppande metrosexuallitet att brottas med.

och om man åas inte ser det som ett problem är Linux ett utmärkt val, det är nämligen både mer användarvänligt och metrosexuellt än Vista är. (men det vet ju bara de som verkligen provat annat än XP innan Vista eller en välkänd Linuxdist det senaste året..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Nu ska vi se.. Ska dom stoppa i det OS som i princip är standard, som nästan alla datoranvändare kan och som det finns ordentlig support på. Eller ett hemmagjort finskt OS som ingen förutom riktiga nördar förstår sig på och gör datorn i princip oanvändbar för gemene man - speciellt för den stora massan som köper en produkt för designens skull. 1% av spelen på marknaden kommer fungera och det kommer bli ett rent helvete för försäljarna på SIBA när de måste förklara att nej den här datorn klarar inte av ett enda av de program du har innan. Sorry. Men köp den ändå, den är ju rosa

Nej Linux kanske funkar som "option" på vissa maskiner, dock ej rosa fluffiga laptops.

Med tanke på att SONY är ett starkt bolag med kunskap om GUI (PSP/PS-serien) och som vill lyfta sitt varumärke inom bärbara till en högre höjd bör de ju satsa på ett enkelt och säkert OS. Windows är ju varken enkelt eller säkert för slutanvändare.

Sen tycks du utgå ifrån man inte kan köra någon emulering. Det tror jag Sony fixat om de vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Du vet att en tyst, sval och bärbar med bra batteritid är en mac?

hahah, du har förmodligen aldrig använt en macbook...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FajmoH
hahah, du har förmodligen aldrig använt en macbook...

HAHAHAHA! Nej, xhtml-geek har säkert aldrig använt en macbook va?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Nu ska vi se.. Ska dom stoppa i det OS som i princip är standard, som nästan alla datoranvändare kan och som det finns ordentlig support på. Eller ett hemmagjort finskt OS som ingen förutom riktiga nördar förstår sig på och gör datorn i princip oanvändbar för gemene man - speciellt för den stora massan som köper en produkt för designens skull. 1% av spelen på marknaden kommer fungera och det kommer bli ett rent helvete för försäljarna på SIBA när de måste förklara att nej den här datorn klarar inte av ett enda av de program du har innan. Sorry. Men köp den ändå, den är ju rosa

Nej Linux kanske funkar som "option" på vissa maskiner, dock ej rosa fluffiga laptops.

Jag kör Linux och skulle lätt köra på den rosa (ofluffig är den ju?) laptopen.

Nu för dina faktafel*.
1. Linux är finskt men om det faktiska OSet ens har nationalitet så skulle jag säga att det är amerikanskt.
2. Linux kan användas av fler än nördar. Kan lova att om min pappa gav det en chans skulle han kunna göra allt han kan i Windows på 10 minuter. Jag överdriver inte.
3. Rätt många av de senaste spelen ska funka i Cedega, spelar dock inte själv så jag kan inte tala mycket för detta. Alla spel som rapporteras fungera i Cedegas databas finns det iallafall folk som fått att funka under Linux.
4. Det blir inget helvete för dom på SIBA. Dom kommer antingen kunna förklara det på 2s om dom vet vad problemet är (yeah right) eller bara rycka på axlarna.

* Säger inte att Linux funkar för alla, bara att du har fel.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FajmoH
hahah, du har förmodligen aldrig använt en macbook...

Det är kanske just en sådan jag har i mitt knä?

Permalänk
Medlem

Tar gärna en i rött tack!

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

MacBooken är kanske den tystaste bärbara macen, men att den är särskilt sval trodde jag aldrig att någon ansåg. Då har den personen nog aldrig testat en dator som verkligen är tyst och sval.

Sony brukar som sagt vara dyra men de gör också väldigt fina bärbara, deras 'bärbara'-skärmar är bland de bästa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Det är kanske just en sådan jag har i mitt knä?

och den är sval och tyst? kanske jag som fått ett rejält måndagsex men den blir rejält varm om man låter den jobba lite, och när fläktarna går igång... så suktar jag efter ett par bättre hörselskydd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
MacBooken är kanske den tystaste bärbara macen, men att den är särskilt sval trodde jag aldrig att någon ansåg. Då har den personen nog aldrig testat en dator som verkligen är tyst och sval.

Sony brukar som sagt vara dyra men de gör också väldigt fina bärbara, deras 'bärbara'-skärmar är bland de bästa.

Jag har harvat igenom de flesta märken. Jag upplever inte min Macbook att den blir varm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FajmoH
och den är sval och tyst? kanske jag som fått ett rejält måndagsex men den blir rejält varm om man låter den jobba lite, och när fläktarna går igång... så suktar jag efter ett par bättre hörselskydd

Sitter kylpastan på som den skall? Finns en liten serier Macbooks där kylpastan sitter fel visst. Kolla hos din närmsta Apple ÅF om det skulle vara så.
Min drar bara igång fläktarna då jag batchar ifrån Aperture eller Bridge på över 200 bilder. Annars tyst som en mus.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad så bör CR dyka upp i slutet av veckan. OnOff listade V.29 som release, men när jag frågade så berättade de att Sony haft leveransproblem. De räknade dock med att få in 150st på fredag. Allt enligt deras support.

VGN-CR11Z finns även listat på prisjakt nu:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=202784