Aopen släpper snabb brännare

Permalänk
Melding Plague

Aopen släpper snabb brännare

Tillverkaren Aopen har idag tillkännagivit den optiska brännaren DSW2012P som har en läs och skrivhastighet om 20 gånger för diverse dvd-media.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, 20x! Äntligen! Hoppas priset blir under 400 kr. Det är sata va? Förstod inte det engelska citatet, är den smalare på någotvis? Eller de kanske menade att den inte ar lika djup?

Permalänk
Medlem

Kunde inte bry mig mindre om hastigheten i sig. Skrivkvalitén och ljudnivån är dock intressant.

Hur många sekunder tjänar man egentligen på 20x vs. 18x...

Bränner ändå alltid skivor i 8x pga. att jag vill ha hyffsat hög kvalitet på skrivningarna. Både brännaren och skivorna klarar åtminstone av 16x.

Men det är jag det.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Oj, 20x! Äntligen! Hoppas priset blir under 400 kr. Det är sata va? Förstod inte det engelska citatet, är den smalare på någotvis? Eller de kanske menade att den inte ar lika djup?

Den är i standardstorlek iaf. 5.25 tum.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Kunde inte bry mig mindre om hastigheten i sig. Skrivkvalitén och ljudnivån är dock intressant.

Hur många sekunder tjänar man egentligen på 20x vs. 18x...

Bränner ändå alltid skivor i 8x pga. att jag vill ha hyffsat hög kvalitet på skrivningarna. Både brännaren och skivorna klarar åtminstone av 16x.

Men det är jag det.

Håller med fullständing skitsamma om det är 20x för man kan inte bränna så snabbt om man verkligen vill ha bra kvalité. Men den här kanske funkar bättre i 20x?

Själv bränner jag 4x för jag tycker det är det absolut bästa. Men det är jag det

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk
Medlem

Vilket gränssnitt använder denna DVD-brännaren?

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Inaktiv

Det är P-ATA.

Permalänk
Medlem

Kör hellre kvalite än snabbhet eftersom man jag inte bränner skivor varje dag (men det är ju bara jag) Skitsnygg låda btw, härligt att dom gått framåt i designen också!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Avstängd

Wow, snabb...
Undrar, hur många RPM det är?

Jag brukar nästan aldrig bränna skivor. Sist jag brände så var det Ubuntu 7.04 "Feisty Fawn". När jag bränner, så brukar jag alltid bränna på ganska långsam fart, det går ganska snabbt ändå.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Ser precis ut som min gamla Lite-On 40x CD-Brännare minus hörlursutgången och volymratten.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.