Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
och när tycker du att du har anvädning av det?

Det är väl aldrig fel med snabbare nics?
1 Tbit/s, ja tack.

Permalänk
Medlem

Om det kostar pengar så är det väl fel - för du har absolut ingen nytta av det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Om det kostar pengar så är det väl fel - för du har absolut ingen nytta av det...

Så om en kycklingvinge kostar pengar så är det fel? Om ett paket peppar kostar pengar är det också fel att köpa? Om en liter mjölk kostar pengar är det också fel? Bor min herre möjligtvis i sovjetunionen, tjugo år bakåt i tiden?
Jag tycker personligen det vore gött med en hemmaserver/nätverskhårddisk och ha 1 Tbit/s kopplingar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Det är väl aldrig fel med snabbare nics?
1 Tbit/s, ja tack.

vad är idén med att ha en ferrari om du åker på en gropig grusväg?!?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
vad är idén med att ha en ferrari om du åker på en gropig grusväg?!?

Man är kung på den gropiga grusvägen (om än en stillastående sådan)

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Så om en kycklingvinge kostar pengar så är det fel? Om ett paket peppar kostar pengar är det också fel att köpa? Om en liter mjölk kostar pengar är det också fel? Bor min herre möjligtvis i sovjetunionen, tjugo år bakåt i tiden?
Jag tycker personligen det vore gött med en hemmaserver/nätverskhårddisk och ha 1 Tbit/s kopplingar.

Läste du bara första halvan av mitt enradiga inlägg?

Ja, jag anser att det är fruktansvärt onödigt att köpa en kycklingvinge om jag bara ska lägga den på diskbänken tills jag köper en ny diskbänk ...

Jag skrev ju att du inte har någon nytta av det och därför är det onödigt att lägga pengar på det. Jag skrev inte att det var fel för att det kostar pengar utan fel för att det kostar pengar utan att man får något för det.

Jag är av den åsikten att det är onödigt att kasta bort pengar.

Permalänk
Hedersmedlem

1 terabit är ju enormt mycket. Det klarar väl ingen hårdvara av idag utan man får köra ett antal routrar parallellt för att kunna nyttja det.

För en vanlig dator är 10 Gbit/s ethernet också onödigt. PCI-E x16 (nuvarande 1.0 eller vad det är i standard, nästa som kommer snart dubblar ju hastigheten på varje lane) har ca 4 Gbit/s. Alltså kan man inte få nytta av det. Visst går det att bygga upp ett stort raid 0 hårddisksystem som klarar 4 Gbit/s (alltså 400 MB/s totalt från hårddiskarna) men mer än så får man ju inte nytta av ut på nätverket.
Visst man kanske inte behöver ha det som en filserver. Men 10 Gbit eller runt 1,25 GB/s finns det nog ingen normal server idag som klarar av det om en serverapplikation ska arbeta med datan på något vis. Så det enda är att skriva en server som tar emot datan och skickar till /dev/null

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Läste du bara första halvan av mitt enradiga inlägg?

Ja, jag anser att det är fruktansvärt onödigt att köpa en kycklingvinge om jag bara ska lägga den på diskbänken tills jag köper en ny diskbänk ...

Jag skrev ju att du inte har någon nytta av det och därför är det onödigt att lägga pengar på det. Jag skrev inte att det var fel för att det kostar pengar utan fel för att det kostar pengar utan att man får något för det.

Jag är av den åsikten att det är onödigt att kasta bort pengar.

Qué? Varför skulle man inte kunna använda dem? Om det inte finns routrar/switchar/what evah så kan man ju alltid köpa en vanlig dator och fylla de med 1 tbits protar så får man sitt högprestanda nätverk trotsallt.
Edit: Förstår inte heller varför ni är nego till högre hastigheter. Och om portarna inte hänger med? Det ställer ju bara krav på t.ex intel att skaffa fram nya portar ^^ (= Vad är fel med att maxa en port? Ska vi sluta med AGP-grafikkort bara för den är iprincip maxad? Uhm, nej, imo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Qué? Varför skulle man inte kunna använda dem? Om det inte finns routrar/switchar/what evah så kan man ju alltid köpa en vanlig dator och fylla de med 1 tbits protar så får man sitt högprestanda nätverk trotsallt.
Edit: Förstår inte heller varför ni är nego till högre hastigheter. Och om portarna inte hänger med? Det ställer ju bara krav på t.ex intel att skaffa fram nya portar ^^ (= Vad är fel med att maxa en port? Ska vi sluta med AGP-grafikkort bara för den är iprincip maxad? Uhm, nej, imo.

Anledningen till varför man inte skulle använda dem är för att man inte kan använda dem.
En moppe går inte snabbare för att man kör den på en 25filig motorväg.

Det är ju hårddiskarna som sätter stopp redan 1 gbit som vi alla har idag på nya datorer. De flesta kör trotts det med 100 mbit switchar för att de för de flesta inte finns någon större anledning att ens skaffa en 1 gbit switch - trotts att det är billiga.

Kan du säga varför du vill ha ett tbits nätverk?

Jag skulle då bra gärna villja ha en mycket grymmare CPU istället, eller kanske en terabyte i ram. Ja, någonting jag kommer ha nytta av helt enkelt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Qué? Varför skulle man inte kunna använda dem? Om det inte finns routrar/switchar/what evah så kan man ju alltid köpa en vanlig dator och fylla de med 1 tbits protar så får man sitt högprestanda nätverk trotsallt.
Edit: Förstår inte heller varför ni är nego till högre hastigheter. Och om portarna inte hänger med? Det ställer ju bara krav på t.ex intel att skaffa fram nya portar ^^ (= Vad är fel med att maxa en port? Ska vi sluta med AGP-grafikkort bara för den är iprincip maxad? Uhm, nej, imo.

Maxa en port? Det är överdrivet maxat! Tänk på att t.ex. PC2-6400 internminne har en toppöverföringshastighet om 6,4 GB/s. 1 Tbit/s är nästan 20 gånger snabbare än det! precis allt i datorn kommer flaskhalsa.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är precis det som är det roliga. Ett nätverkskort som kostar runt 200kr ger samma prestanda som med ett Killer NIC = man sparar 2300kr på att köpa ett "normalt" externt nätverkskort istället för att köpa ett svindyrt Killer NIC. Och vi vet ju alla hur mycket kul man kan ha för 2300kr.

Jag vet detta därför en polare var ju tvungen att testa så klart och envis och dryg som jag var skulle jag bevisa att han hade köpt grisen i säcken. Både FPS och ping var lika mellan Killer NIC och ett 200kr nätverkskort men om vi däremot körde med det inbyggda nätverkskortet blev det skillnad på FPS men ingen skillnad i ping.

Vad ska komma härnäst då. Super Ultra Mega Flex Ping Reducer Slaughter DDR3 Memory för 25.000kr.

OMG så mycket BS det finns.

Du ljuger....ta ett foto på din polares dator med killer NIC installerat.
Du vill bara vara duktig och skriva på forum!!!

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!