Thecus lanserar N5200 Pro

Permalänk
Melding Plague

Thecus lanserar N5200 Pro

Tillverkaren Thecus har i dagarna lanserat två nya nas-enheter i den nya N5200-serien. De stödjer fem hårddiskar och bygger på en Ultra-Low Voltage-processor från Intel.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Billigt! Men hade inte varit fel att äga.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Det hade varit rätt "roligt" att äga en sådan, samla lite semesterbilder på.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Inte i min prisklass även om jag hade tjänat nån miljon om året. Skulle aldrig lägga såna pengar på en NAS om jag inte körde en seriös FTP site.

Edit: Fula var de oxå, skulle aldrig låt en stå framme.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Som vanligt med alla NAS/SAN-enheter: Skulle inte säga nej till en, men aldrig köpa en.

Fy f-n vad dyr den var.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Riktigt fin, riktigt dyr. För runt 1-2000kr hade den varit ett alternativ. Lägger man till 5st 500gb diskar så blir priset på tok för högt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför det inte kommer ett vettigt budgetalternativ för nas snart. Borde ju inte behöva kosta mer än vad ett budgetchassi, ett budgetmoderkort och billigaste möjliga processorn kostar. Och ja, jag vet att man kan bygga en egen, men poängen är väl just att man ibland inte vill lägga energi på det.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Riktigt fin, riktigt dyr. För runt 1-2000kr hade den varit ett alternativ. Lägger man till 5st 500gb diskar så blir priset på tok för högt.

1-2000? Vilken planet kommer du ifrån?

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

GNU/Linux på någon sån här produkt vore perfekt för en hemmaserver/router. Synd att ingen tillverkare inser varför Linksysroutern blev så populär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Jag förstår inte varför det inte kommer ett vettigt budgetalternativ för nas snart. Borde ju inte behöva kosta mer än vad ett budgetchassi, ett budgetmoderkort och billigaste möjliga processorn kostar. Och ja, jag vet att man kan bygga en egen, men poängen är väl just att man ibland inte vill lägga energi på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epple
1-2000? Vilken planet kommer du ifrån?

Jorden. De kostar inte 1-2000kr, för hade de gjort det, hade jag köpt en. Är det fel att drömma eller? För 8000kr kan man ju bygga en dator med hårddisk.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Hade varit väldigt trevligt att ställa en sådan brevid routern. Men då jag kör trådlöst kan jag aldrig ta del av prestandan. Jag tror att NAS-enheter är smidigare och kanske mer tillförlitligare än vanlig filserver, någon NAS-ägare som kan säga om det stämmer?

Permalänk
Avstängd

Trevligt med Ultra-Low Voltage (ULV) processor.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!