Nvidia släpper FX Composer 2 beta 3

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper FX Composer 2 beta 3

Nvidia har i dagarna släppt den första publika beta-versionen av FX Composer 2. Efter intern testning har programmet nått beta-version 3. FX Composer är ett program som används för att skapa "shaders".

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur lätt skulle det vara att lägga på shaders med det här till min Maya modeller?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Ladda ner och testa vetja!

Permalänk
Medlem

lite väl märklig nyhet för mig...
Är detta något för "normala" användare??

Då kan man ju lika gärna prata om Adobe CS3 som kommer ut, Maya, 3Dstudio max, etc. eller är det pga att Nvidia gjorde något? nåja,, bra att saker går framåt.

Permalänk
Medlem

wasabi det kommer säkert fler sånna här nyheter i framtiden. Kul med en nyhet av den här karraktären, vill även kunna göra något eget med grafikkorten. För nybörjare finns det något tips om vad man ska börja med? Maya har jag hört talas om tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
wasabi det kommer säkert fler sånna här nyheter i framtiden. Kul med en nyhet av den här karraktären, vill även kunna göra något eget med grafikkorten. För nybörjare finns det något tips om vad man ska börja med? Maya har jag hört talas om tidigare.

är heller 0% insatt i detta men läste du nyheten så skulle du se att: "We strongly recommend that you read through the Quick Tutorial (linked from FX Composer's new Start Page), as well as the User Guide (also linked from FX Composer's Start Page) to get a good understanding of FX Composer's extensive capabilities."

där bör du få en liten hum om vad som kan göras, något att börja med kan ju vara något så enkelt som en boll eller kub eller något? fast du får säkert tips i guiderna?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det som är bra är att FLER blir intresserade inom området.
Det är ju ändå ganska speciellt område, 3D alltså, men det var ju faktiskt Photoshop flera år sedan också. Kanske detta är ännu ett tecken på att datakunskapen håller på att höjas?

Permalänk
Avstängd

Trixigt...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!