Leadtek Winfast DTV2000 H och DTV Dongle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarh
Blev verkligen bilden på korten så där dåligt? eller var det jpg-komprimeringen som gjorde det där runt huvudet på kortet?

Jag äger själv ett 'LeadTek Winfast TV2000XP' och jag har aldrig fått bättre bild än vad swec-screenshots:en visar

Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang

@AndreaX :
Jag körde Kubuntu 7.04 som live på min dator och den hittade inte ens usb donglen. hur det står till med drivisar eller programm till linux för just dom två modeller vet jag inte.
men jag vill kolla upp det för jag ska bygga en dator till som htpc med dualboot Kubuntu/Windows XP

konstigt, även om enheter inte kan användas till nått brukar de ju iaf kunna identifieras.. allmänt USB-problem kanske?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
Varför missar alla TV-kortstest som jag hittar inspelningsdelen??

Hur bra funkar korten i att spela in? Går det ens avända datorn medans man spelar in? Går det spela in på fler kanaler än en? Går det titta på en kanal och spela in på en annan?

Är det kanske bara jag som är tappad bakom flötet och att svaren på dessa frågor är självklara? Kan ju säga att jag aldrig ägt ett TV-kort, eller petat på ett, men däremot är jag sugen på ett....

ja. men jag sitter nog nere på botten och kollar på dig när du är bakom flötet, för jag anser snarare att det är den viktigaste biten. att sitta och kolla på TV på datorn anser jag däremot vara rätt ointressant annat än som nödlösning på tur etc.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat att använda LeadTek WinFast DTV Dongle kortet på en laptop när man sitter på bil/buss/tåg? För det hade varit intressant att veta om det fungerar bra

Då vet man ju vad man ska ta med på nästa resa

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av AndreaX
[B]konstigt, även om enheter inte kan användas till nått brukar de ju iaf kunna identifieras.. allmänt USB-problem kanske?

Nej det tror jag inte. med mina usb anslutningar är allt väl. men jag kunde inte hitta donglen trots att den var inlpuggad.
Men jag måste ochså säga att jag inte är expert på Linux. så det är kanske det problemet. Fast jag fick min digitalkamera igång och olika andra grejer som min hp all-in one monster :). men donglen syntes inget av

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
Varför missar alla TV-kortstest som jag hittar inspelningsdelen??

Hur bra funkar korten i att spela in? Går det ens avända datorn medans man spelar in? Går det spela in på fler kanaler än en? Går det titta på en kanal och spela in på en annan?

Är det kanske bara jag som är tappad bakom flötet och att svaren på dessa frågor är självklara? Kan ju säga att jag aldrig ägt ett TV-kort, eller petat på ett, men däremot är jag sugen på ett....

1, Det går att titta på fler kanaler än en, om du har flera kort. Så är det alltid så länge inte kortet har flera tuners.
2, Om det går att använda datorn medans man spelar in beror ganska rejält på vad du har för övrigt i din burk. Själv har jag hophog kort men har inga problem att kolla på en 1080p film samtidigt som jag tankar med torrent klient och spelar in en tv-serie. Här är det inte så mycket tv-kortet som begränsar utan resten av din burk.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
1, Det går att titta på fler kanaler än en, om du har flera kort. Så är det alltid så länge inte kortet har flera tuners.
2, Om det går att använda datorn medans man spelar in beror ganska rejält på vad du har för övrigt i din burk. Själv har jag hophog kort men har inga problem att kolla på en 1080p film samtidigt som jag tankar med torrent klient och spelar in en tv-serie. Här är det inte så mycket tv-kortet som begränsar utan resten av din burk.

fast i digitala mottagare gäller inte den regeln, inte helt iaf. om det är flera kanaler i samma ström så har det bara att göra med avkodningshastigheten hur många av dem ma kan se samtidigt med en tuner. (förutsatt att de är på samma frekvens då givetvis) med en snabbsvitchande variant borde det dessutom gå att snabbt mata genom frekvenser med en tuner för att komma runt det med tycker jag. (..eller cyklar jag bara med en teoretisk hoj här?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ganska intressant att dom lyckats få det certifierat för Vista utan att ens skicka med drivrutiner till OS'et samt att medföljande program inte inte funkar alls Respekt till dom på marknadsavdelnignen

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Ganska intressant att dom lyckats få det certifierat för Vista utan att ens skicka med drivrutiner till OS'et samt att medföljande program inte inte funkar alls Respekt till dom på marknadsavdelnignen

Har de tänkt utveckla drivrutiner?