Alienware säljer chassin

Permalänk
Medlem

AHAHAHAHAHAHAHA!

Snyggt chassi!

Nä men seriöst, har man bra smak kan jag inte tänka mig att man vill ha det här chassit. Det är min högst personliga åsikt och den står jag för fullt ut. Sen är ju det som vanligt att smaken varierar och vissa tycker säkert att Alienware gör de snyggaste chassina i världen, men det är ju de personernas smak.

Det vore kul med en stor chassiomröstning faktiskt. Jag röstar för, köp det billigaste som går att få tag i, utan att vara dumsnål alltså Sen moddar man det så så de passar för behoven.

Själv sitter jag med mitt gamla Aopen HX08 än, inte är det vackert, men så kostade det inte närmare 3000kr heller :P. Jag betalade mindre för mitt 8800GTS än vad Alienware tar för sina chassin, OMG.

AHAAHAHHAHAHAHAH!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Chassit är inte snyggt (imo) och svinit dyrt. Jag skulle
_ALDRIG_ köpa detta chassi.. Men det var en intressant nyhet!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Kanske ska se ut så här

Nåja skämt o sido. Angående vem som köper en Alienware så är det väl så att Alienware fram till inte så länge sedan var den enda större kända tillverkaren som gjorde riktiga speldatorer. De som inte kan eller vill bygga en dator själv måste väl också få chansen att köpa en snabb dator. Storleken på företaget är bra då de inte försvinner i första taget, vilket man aldrig riktigt vet om lokala butiker eller mindre företag.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Du menar alltså att en Ferarri har samma Kvalité som en Fiat?

Priset på en Ferarri handlar nog mest om att delarna till en Ferrari är speciellt utveckade, och tillverkade i en begränsad upplaga. Dessutom är bilarna så gott som handbyggda. Det skulle inte förväna mig om Ferarri säljer en del bilar med förlust.

Jämfört man en Ferarri med en Porsche så är väl Porschen ett mer prisvärt alternativ, men samtidigt är ju Porschen också tillverkad i många många fler ex. Vilket gör Porchen billigare.

Okej lite rättningar här nu
Ferrari ägs till rätt srot del av Fiat men Ferrari har egenutveckling av sina delar som det ibland testar på sitt dotterbolag Maseratis bilar innan de sätter in de i sina egna. Och nej Porsche är inte mer "Prisvärd" en Ferrari, för porsche e en av de tillverkarna i världen som tar ut störst vinst för varje såld bil.. tror det e omkring 150000, men du harrätt i att porsche tillverkas i fler ex och är inte till lika stor del handbyggd som en ferrari är.
ha det gött !

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Dell ägt...Nej tack!

Visa signatur

Datorsystem: Uppdaterar...

Permalänk
Medlem

Det hade varit fint om de hade sålt sin HTPC Hangar 18 som tomt chassi.. det chassit är SNYGGT och jag är ändå en sådan som bara tolererar stilrena saker utan massa plotter.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag undrar bara, hur är det med kylningsförmågan på dessa chassin?
För det är väl det vi är mest intresserade av här va?

SweC: finns det möjligen en chans att vi kan få se en recension på ett Alienware chassi i framtiden?

Permalänk
Medlem

Otroligt fult chassi till otroligt högt pris. Vilka människor köper sånt här undrar jag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozoom
Okej lite rättningar här nu
Ferrari ägs till rätt srot del av Fiat men Ferrari har egenutveckling av sina delar som det ibland testar på sitt dotterbolag Maseratis bilar innan de sätter in de i sina egna. Och nej Porsche är inte mer "Prisvärd" en Ferrari, för porsche e en av de tillverkarna i världen som tar ut störst vinst för varje såld bil.. tror det e omkring 150000, men du harrätt i att porsche tillverkas i fler ex och är inte till lika stor del handbyggd som en ferrari är.
ha det gött !

Hehe, var lite snurrig i huvudet när jag skrev, tack för rättningarna
När jag skrev att en Porsche var mer prisvärd syftade jag på Km/h per krona.

Permalänk
Avstängd

jag tycker min alienware kyler bra...har ju H2O kylning och jag orkar inte göra några tester....men det var nån tidning...typ mikrodatorn eller pc för alla som testade en alienware!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Prisjakt
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Du menar alltså att en Ferarri har samma Kvalité som en Fiat?

Priset på en Ferarri handlar nog mest om att delarna till en Ferrari är speciellt utveckade, och tillverkade i en begränsad upplaga. Dessutom är bilarna så gott som handbyggda. Det skulle inte förväna mig om Ferarri säljer en del bilar med förlust.

Jämfört man en Ferarri med en Porsche så är väl Porschen ett mer prisvärt alternativ, men samtidigt är ju Porschen också tillverkad i många många fler ex. Vilket gör Porchen billigare.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, tror ni att alla Ferraris bilar är supersportbilar? (Porsche tillverkar inte supersportbilar, så diskuterar ni supersportbilar så får ni lämna Porsche utanför.) Ferrari har gjort och gör fortfarande "billiga" bilar. Givetvis har de profilhöjande svindyra bilar i "mycket" begränsad upplaga, men alla deras bilar är ju inte såna. Dessutom är inte ens Ferraris supersportbilar så jätteextremt unika, Ferrari och Maserati lånar ganska mycket av varrandra även där (Maserati är också medlem i Fiat-koncernen).

Utan att starta en jättediskussion så finns det bilar (tex Koenigsegg CCR) som kostar hälften av vad en Enzo kostade (nypris 7-8milj kr) som ändå är handbyggda, har bättre prestanda, byggd i färre exemplar, bättre aerodynamik, krocksäkrare, har minst lika bra kvalité osv osv.

När man köper en Ferrari så betalar man inte för enorm prestanda, vackert yttre, mer klass, mer stil. Man betalar för märket.

Min jämförelse av Alienware och Ferrari står kvar.

Permalänk
Medlem

Som mac för PC-användare fast inte stilrent.. eller något.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Som mac för PC-användare fast inte stilrent.. eller något.

Ungefär som en kebab med pomme fast utan kebaben och utan pommen då menar du

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zahak
Vet inte om jag ska skratta eller gråta, tror ni att alla Ferraris bilar är supersportbilar? (Porsche tillverkar inte supersportbilar, så diskuterar ni supersportbilar så får ni lämna Porsche utanför.) Ferrari har gjort och gör fortfarande "billiga" bilar. Givetvis har de profilhöjande svindyra bilar i "mycket" begränsad upplaga, men alla deras bilar är ju inte såna. Dessutom är inte ens Ferraris supersportbilar så jätteextremt unika, Ferrari och Maserati lånar ganska mycket av varrandra även där (Maserati är också medlem i Fiat-koncernen).

Utan att starta en jättediskussion så finns det bilar (tex Koenigsegg CCR) som kostar hälften av vad en Enzo kostade (nypris 16-17milj kr) som ändå är handbyggda, har bättre prestanda, byggd i färre exemplar, bättre aerodynamik, krocksäkrare, har minst lika bra kvalité osv osv.

När man köper en Ferrari så betalar man inte för enorm prestanda, vackert yttre, mer klass, mer stil. Man betalar för märket.

Min jämförelse av Alienware och Ferrari står kvar.

Nä Ferrari betalar man för en identitet och ett sätt att lev typ
men skaa vi prata superbilar så e ju Bugatti Veyron den ultimata bilen... den kostar ca 15 miljoner och VW gör e förlust på ca 4 miljoner för varje såld bil men jaja och Enzon kostade när den släpptes ca 7 miljoner

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
det enda som skiljer innehållet i en "Alienware" dator från en dator man köper på en annan affär är just att, det inte är någon skillnad.

Jag och andra menar enbart att datorer inte är någon märkesvara, vare sig innehållet är värd 50 kronor eller 50000 kronor.

Håller du inte med så kan du gärna påstå det, men kom inte och påstå något annat än att Alienware gör datorer till märkesvara utan att ta hänsyn till dess riktiga värde.

Klart det är skillnad, det är ju en Alienware dator, dvs den har deras märke, de har testat, byggt ihop(?), supportar den osv. Som en HP, DELL eller Packard Bell. Alla varumärken som man lockar folk med. Man säljer inte bara en dator med prestanda utan ett helt paket.

Och alla produkter med ett namn är märkesvaror, skiljer bara i exklusivitet (Eldorado vs Findus, HM vs MQ, Skoda vs Ferrari, Packard Bell vs Alienware).

Alienware ÄR en märkesvara oavsätt din åsikt.

Permalänk
Prisjakt
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozoom
Nä Ferrari betalar man för en identitet och ett sätt att lev typ
men skaa vi prata superbilar så e ju Bugatti Veyron den ultimata bilen... den kostar ca 15 miljoner och VW gör e förlust på ca 4 miljoner för varje såld bil men jaja och Enzon kostade när den släpptes ca 7 miljoner

Ojdå, några miljoner hit eller dit ca 7-8milj ska det vara, helt rätt...

Men, jämförelsen med Koenigsegg funkar rätt bra ändå då en CCR kostar ca 4,2 milj (innan kom jag bara ihåg att det var ca hälften).

Bugatti Veyron kostar ca 9,2 milj (2006), och toppade då listan av världens dyraste bilar (enligt Bilsport). VW tjänar nog rätt gott på publicitet osv trots den lilla förlusten de gör när de säljer en bil. Veyron är ungefär som Enzo mest en blickfångare för företaget (på något konstigt sätt får VW alltid med sitt namn i artiklar om Veyron ).

Men nu skulle vi ju diskutera Alienware's chassin...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zahak
Ojdå, några miljoner hit eller dit ca 7-8milj ska det vara, helt rätt...

Men, jämförelsen med Koenigsegg funkar rätt bra ändå då en CCR kostar ca 4,2 milj (innan kom jag bara ihåg att det var ca hälften).

Bugatti Veyron kostar ca 9,2 milj (2006), och toppade då listan av världens dyraste bilar (enligt Bilsport). VW tjänar nog rätt gott på publicitet osv trots den lilla förlusten de gör när de säljer en bil. Veyron är ungefär som Enzo mest en blickfångare för företaget (på något konstigt sätt får VW alltid med sitt namn i artiklar om Veyron ).

Men nu skulle vi ju diskutera Alienware's chassin...

Ja just de chassit var de tråden var om

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Avstängd

ja inge mer offtopic nu...det blir alltid såååå så fort det skrivs om alienware och dell..(och nu kommer folk börja skriva om "jaa d e väll klart...blablablaaa...fu*king BLA....attt det blabalabal när dell och alienware blablabla)...ni hajjar....

så stick to the damn topic u fools

Alienware Är bäst i hela universum...stjärnstopp! *noooooot

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w