Plextor lanserar liten extern hårddisk

Permalänk
Melding Plague

Plextor lanserar liten extern hårddisk

Tillverkaren Plextor har i dagarna släppt en ny extern hårddisk med en lagringskapacitet på 160 gigabyte. Kabinetten är i aluminium och använder sig av usb-gränssnitt samt kommer med förinstallerad mjukvara.

Läs nyheten: Plextor lanserar liten extern hårddisk

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Borde det inte vara en portabel hårddisk i stället för extern?

Tänkte mer på att portabla behöver man inte ta med sig mer än bara enheten, typ kablar finns hos "mottagaren" då det är bara en USB kabel.
Externa kräver oftast strömkabel med, så lika portabel är det inte.

Men Plextor tillverkar väl inga HDD så vitt jag vet, så det är skalet dom kladdat fram.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det vore ju uppskattat om ni kan redigera inlägget istället när det faktiskt stod mer än de ni gjort fel.

Någon som vet tillverkare av HDD:n?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

Skulle hellre köpa från en tillverkare som är känd för att göra hårddiskar, som Samsung, Western Digital, Seagate eller nåt. Sens när gör Plextor diskar?

Jag kan "rädda filer från papperskorgen", utan nåt program.

Plextor är inte schyssta, skulle inte köpa av dem.
* http://en.wikipedia.org/wiki/Plextor#Threats_to_software_volu...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Skulle hellre köpa från en tillverkare som är känd för att göra hårddiskar, som Samsung, Western Digital, Seagate eller nåt. Sens när gör Plextor diskar?

Jag kan "rädda filer från papperskorgen", utan nåt program.

Plextor är inte schyssta, skulle inte köpa av dem.
* http://en.wikipedia.org/wiki/Plextor#Threats_to_software_volu...

Deras övriga produkter håller mycket hög kvalité och förmodligen är det en "känd" tillverkare som tillverkat hårddisken.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

2 år garanti och Plextors eminenta collect & return service är
sånt som skiljer Plextor från alla andra tillverkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
2 år garanti och Plextors eminenta collect & return service är
sånt som skiljer Plextor från alla andra tillverkare.

Just hårddiskar är väl den kompontenten man absolut INTE vill ha collect and return på, eller?

Permalänk
Medlem

2 års garanti; Seagte har 5år på sina diskar exempelvis..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Plextor håller en bra mycket högre kvalité på sina produkter (nu vet inte jag exakt vad dom har för produker)jämfört med andra tillverkare, framförallt på CD/DVD enheter både extärna och intärna.

Nu är tyvärr deras prodykter alldeless på tok fördyra för att jag ska kunna tillhandhålla dom.

Permalänk
Medlem

Har en plextor cd brännare som jag brände skivor med för drygt 10 år sedan. De skivorna fungerar ännu prima! Så att de gjorde bra grejor är det inget snack om. Men att bara ge 2 års garanti på deras hårddiskar är väl inte så bra? Inget jag skulle köpa i alla fall.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Recension?

Nån som faktiskt har köpt den där hårddisken och vet om den är bra? Hittar inte en enda recension på nätet. Känns lite illavarslande...