Permalänk
Avstängd

8800gts på micro-ATX?

Min kompis har ett micro-ATX moderkort och nu vill han köpa ett 8800gts 320 MB precis som jag ska göra. Finns det risk för att kortet inte får plats på ett micro-ATX?

Permalänk
Medlem

Det är väll inte moderkortet som sätter begränsningarna utan lådan.
Jag kör just för tillfäller (provisoriskt) ett av mina 8800gts på ett 478 mATX moderkort och det får platts hur bra som helst, sen att moderkortet suger är ju en helt annan sak.

Permalänk
Avstängd

Jo, jag vet att chassit kan sätta begränsningar. Men det chassit som det ska sitta i är mkt rymligt så det är inga problem. Jag visste bara inte om det fick plats på ett m-ATX utan att slå emot RAM-minnena eller nåt...

Permalänk
Medlem

Som jag sa så passar det på mitt kort men det är ju olika på alla kort men jag tror inte att det ska vara några problem men räkna med att kylaren kommer att täcka minst en PCI plats.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_carl
Som jag sa så passar det på mitt kort men det är ju olika på alla kort men jag tror inte att det ska vara några problem men räkna med att kylaren kommer att täcka minst en PCI plats.

Okej, jag gör så att jag frågar i affären där jag köpte moderkortet om 8800gts får plats. Om dom säger att det gör det, och så gör det inte det sen. Då är det deras fel och jag kan få pengarna tillbaka.

Jo, jag förstår att det tar upp en pci-plats, men kommer det kanske ta upp 2 st? Det finns nämligen bara 2 pci-platser och det känns ju inte så kul och inte kunna använda en enda. Just nu har jag inget pci-kort som ska användas eftersom jag kör med externt ljudkort men...

Permalänk
Medlem

Det borde inte ta upp mer än en PCI plats så det ska nog inte vara några beskymmer.

Permalänk
Avstängd

okej, vad bra!