Allofmp3.com nedstängd

Permalänk
Melding Plague

Allofmp3.com nedstängd

Den ryska regeringen har efter två år av påtryckningar från World Trade Organization (WTO) och den amerikanska regeringen stängt ner webbplatsen Allofmp3.com. Detta verkar dock inte vara slutet för billig musik då det redan är en ny webbplats på gång från landet i öst.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Haha, RIAA kan suga dallas.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Haha, RIAA kan suga dallas.

^^

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

det är inte ofta man hejar på maffian, men ryssmaffian är häftigare än the corporate mob iaf.

(åh, vad ännu mer man längtar efter nästa GTA nu förresten..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hejja maffiaN^

Permalänk
Medlem

"$1.6 trillion dollar" är inte 1,6 triljoner dollar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
"$1.6 trillion dollar" är inte 1,6 triljoner dollar.

Det har du alldeles rätt i. Fixat.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

haha go ryssland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Haha, RIAA kan suga dallas.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

haha! Härligt att dem startar en ny sida med ännu billiagre priser!

Permalänk
Medlem

Stängs en sida ner, poppar det upp 2 nya

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är inte ofta man hejar på maffian, men ryssmaffian är häftigare än the corporate mob iaf.

Jag vet inte hur det är med er, men jag betalar hellre "corporate mob" och låter nåra spänn gå tillbaks till artisterna, än betalar för i praktiken rent piratmaterial...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är inte ofta man hejar på maffian, men ryssmaffian är häftigare än the corporate mob iaf.

(åh, vad ännu mer man längtar efter nästa GTA nu förresten..)

(åh jag med)

men vilka idioter som inte tar emot pengarna då får dom skylla sig själva imo.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Börjar likna det som hände med pirate Bay då det inte tog många dar så var dom uppe igen. RIAA med amerikanska staten bakom ryggen tror visst att dom bestämmer över hela världen så bara kul att se hur deras feta arslen åker på smisk så det ryker om det.

Menar dom får ju ta och sansa sig för allofmp3.com har ju ett rimligt pris på en låt som är komprimerat i ett förstörande format till 1/10 av den ursprungliga storleken så då är det väl inte mer än rätt att man betalar 1/10 av vad den skulle kosta annars om man räknar ut styckpriset på en skiva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Jag vet inte hur det är med er, men jag betalar hellre "corporate mob" och låter nåra spänn gå tillbaks till artisterna, än betalar för i praktiken rent piratmaterial...

visst, men det är inte realistiskt att förvänta sig att en rysk site ska ta 10kr för att samma sak och ha existensberättigande på egen domän, (ja, jag vet att säkert majoriteten av kunderna inte är ryssar) och kostar det i EU eller USA, och sålänge internetet är internationellt åtkomligt har vi ett problem.

artisterna hade säkert varit nöjdare med den utbetaliningen än ingen alls, (det är högre än stimpengar iaf trots allt) men alltså är det just företagsmaffian som sätter mest käppar i hjulet för det för sin egen överlevnad, sina mindre artisters ekonomi skiter de blankt i sålänge de inte har nått större val av repersentation alls. (detta kommer dock mer och mer att ändras)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nu ska jag inte säga att jag har full koll på allofmp3, men om jag fattar principen rätt så är det väl typ motsvarande STIMpengar allt artisterna skulle kunna få ut från allofmp3!

Hela konceptet för allofmp3 är väl att lagarna för digital spridning i princip följer radiolagarna i Ryssland, och artisterna kan då ev få en liten ersättning genom Rysslands STIM-motsvarighet ROMS...
Dock har inte musikbolagen (som trots allt är copyrightinnehavare) gett tillstånd till ROMS att göra detta för digital spridning!

För att förtydliga: Det vore ungefär som om säg P3 plötsligt skulle börja ta sitt material och sälja som mp3:or på nätet för en billig penning och därmed tjäna massa extra pengar på det, men ändå bara behöva fortsätta betala samma STIMlicens som de redan gör! Låter ju inte särskilt rimligt, eller hur?

Undrar när folk ska haja att allofmp3 bara är en hungrig mellanhand som livnär sig på en skakig lucka i rysk lag, snarare än nån slags frälsare och hjälte?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W

För att förtydliga: Det vore ungefär som om säg P3 plötsligt skulle börja ta sitt material och sälja som mp3:or på nätet för en billig penning och därmed tjäna massa extra pengar på det, men ändå bara behöva fortsätta betala samma STIMlicens som de redan gör! Låter ju inte särskilt rimligt, eller hur?

nej, och i princip anser jag att du har helt rätt annars med. men vad är ett fungerande alternativ?

fö anser jag hela frågan lite obalanserad i vikt. det är sällan man ser samma argument mot snedimport av pirattillverkade kläder, eller MP3-spelare för att ta nått mer relaterat.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Frågan jag ställer mig är på vilken grund sidan stängdes ned, eftersom den enligt tidigare uppgifter ju egentligen inte gjorde något olagligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nej, och i princip anser jag att du har helt rätt annars med. men vad är ett fungerande alternativ?

Alla dessa andra onlinemusiktjänster fungerar väl? ... och skivor säljs väl fortfarande?

Hårddrar man det så kopierar jag hellre musik än att göda en mellanhand som inte bidrar något till artisterna.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Alla dessa onlinemusiktjänster fungerar väl? ... och skivor säljs väl fortfarande?

Hårddrar man det så kopierar jag hellre musik än att göda en mellanhand som inte bidrar något till artisterna.

förtydligande. jag menade för rysk marknad. iTunes, finns det där? prispolitik? tex. (detta är inte retoriska frågor, jag vet inte faktiskt)

men den biten är ju delvis orsakad av artisternas representanter som sagt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Skrattade gott när jag såg att dem sålde musiken ännu billigare, slag i magen för RIAA, men gud vad man skrattade gott.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |