Viewsonic släpper monitorer med inbyggd webbkamera

Permalänk
Melding Plague

Viewsonic släpper monitorer med inbyggd webbkamera

Tillverkaren Viewsonic har i dagarna släppt fyra nya monitorer i den nya 55-serien som har storlekar om 20 och 22 tum. De har inbyggd mikrofon och webbkamera.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Svindyrt för sunkiga TN-paneler. TN-paneler är så kassa i jämförelse att man vill spy galla på dom.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Svindyrt för sunkiga TN-paneler. TN-paneler är så kassa i jämförelse att man vill spy galla på dom.

De var snygga som fan i alla fall!

TN-paneler är framtiden tyvärr. De har ju bäst responstid, det är ju lika viktigt som FPS i alla spel och därmed det enda som gäller, iaf här på SweC. Dessutom är det billigare för tillverkaren

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Då köper jag hellre en 2ms skärm och en grym webcam. Fan va dyrt..

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk

Riktigt snygga skärmar
Passar perfekt i kontor

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
TN-paneler är framtiden tyvärr. De har ju bäst responstid, det är ju lika viktigt som FPS i alla spel och därmed det enda som gäller, iaf här på SweC. Dessutom är det billigare för tillverkaren

Det där uttalandet för du nog allt ta tillbaka.

TN-paneler är knappast framtiden, om man ser till det stora hela så har gapet mellan TN-paneler och andra bättre paneltyper snarare minskat än ökat med tiden. De andra panelerna sjunker i responstid, jag har en Dell 2007WFP med specad responstid (BW) på 16ms, 8ms GTG, och det finns inte en tillstymmelse till eftersläpning. Det sitter en S-IPS panel i den skärmen och den sopar banan med varenda TN-panelbaserad skärm som existerar.

För en tid sedan var det bara TN-paneler som hade tillräckligt låg responstid för att det skulle vara accepterbart att spela, det gäller INTE idag.

Så du har fel.

EDIT: Bara för att de anger 2ms på dessa skärmar, kan min skärm likagärna vara snabbare än den. Producenternas mätmetoder är så totalt intetsägande. Det är ungefär som effektkriget i stereovärlden. En Yamaha på 5x150W kan få så dyngpisk av en HK på 5x40W.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

någon mer än jag som undrar lite om man har skärmen ställt uppåt som brukar vara normalt men sedan sitter mer nerdåt och åt sidan vid slappande då kommer ju inte camen se personen som sitter vid burken då denna inte är justerbar

sen både ljud/mic/cam om det går via en Usb kabelö så är det nog skit. för inte kul om man skulle få in något camhackarverktyg men iaf.. finns bättre skit at köpa. vilka jävla 17" tft duger gott åt surfande, o lite lättare spel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag vill ha en webkamera, jag skulle säkert bli hackad och sedan hamna på youtube när jag gör något opassande framför datorn... nä, inget för mej.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Det där uttalandet för du nog allt ta tillbaka.

Varför måste jag det? Det får väl ändå stå för mig.

Jag menade inte att det var framtiden i någon positiv mening. Däremot, så har de lägst responstid. Responstid är något man kan mäta. "Bra bild", "snygga färger" etc är svårare att mäta och ge ett konkret värde. Spel är så pass utbrett idag att folk verkar mest se till responstiden. Därför lär dessa "vara framtiden".

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Varför måste jag det? Det får väl ändå stå för mig.

Jag menade inte att det var framtiden i någon positiv mening. Däremot, så har de lägst responstid. Responstid är något man kan mäta. "Bra bild", "snygga färger" etc är svårare att mäta och ge ett konkret värde. Spel är så pass utbrett idag att folk verkar mest se till responstiden. Därför lär dessa "vara framtiden".

De har för tillfället lägst responstid, men som med FPS som du nämnde tidigare: Vad spelar det för roll om man har 850fps eller 900fps om man inte kan se skillnad från 60fps och uppåt?

Det går alldelles utmärkt att mäta kontrast på en skärm och få fram ett väldigt konkret värde. Det går utmärkt att mäta betraktningsvinklar. Det går utmärkt att undersöka hur pass korrekta färger en skärm kan återge.

// fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
De har för tillfället lägst responstid, men som med FPS som du nämnde tidigare: Vad spelar det för roll om man har 850fps eller 900fps om man inte kan se skillnad från 60fps och uppåt?

Det går alldelles utmärkt att mäta kontrast på en skärm och få fram ett väldigt konkret värde. Det går utmärkt att mäta betraktningsvinklar. Det går utmärkt att undersöka hur pass korrekta färger en skärm kan återge.

// fog

Tror faktiskt killen menade first person shooter och inte frames per second.

Baajs på alla tn-skräp skärmar btw..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Tror faktiskt killen menade first person shooter och inte frames per second.

Baajs på alla tn-skräp skärmar btw..

Det tror inte jag, läs hans tidigare inlägg:

Citat:

De har ju bäst responstid, det är ju lika viktigt som FPS i alla spel och därmed det enda som gäller

Japp TN är rent skräp tyvärr.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte själv att TN+film är bäst. Men vad jag säger spelar ju ingen roll. Alla gejmers ska ju säga sitt, och då är ju låg responstid så fantastiskt bra, även om man bara blivit bättre på att fuska med mätningarna nu för tiden :/

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

1,3 megapixlar låter lite tycker jag. Finns ju mobiltelefoner med typ 3.2 megapixlar.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!