Intel skeppar P31 och G31

Permalänk
Melding Plague

Intel skeppar P31 och G31

Intel har enligt källor hos moderkortstillverkare i Asien börjat skeppa sina instegsstyrkretsar som går under arbetsnamnen P31 och G31. Det är budgetstyrkretsar som skall ersätta den äldre 945-serien.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Var det inte lite väl dyrt? 1000 kr?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

500-600 hade ju varit mer budgetorienterat än närmare 1000:- för då kan man ju lika gärna lägga på nån 100:- och få ett kort med mer lull-lull på så håller med dig A.N'doja att det är lite väl dyrt.

Permalänk
Medlem

Iofs har Intels kretsar alltid haft en aning överpris...

OT:"På grund av att de nya P31- och G31-styrkretsarna är pin-kompatibla med dagens 945-baserade moderkort behöver moderkortstillverkare inte producera nya moderkort, utan endast byta ut styrkretsarna."

Vadå på grund av.....är det ngt negativt?
Nä...tack vare om jag får be, då det är positivt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Iofs har Intels kretsar alltid haft en aning överpris...

OT:"På grund av att de nya P31- och G31-styrkretsarna är pin-kompatibla med dagens 945-baserade moderkort behöver moderkortstillverkare inte producera nya moderkort, utan endast byta ut styrkretsarna."

Vadå på grund av.....är det ngt negativt?
Nä...tack vare om jag får be, då det är positivt.

Håller med, 1000:- va nog en rätt konservativ bedömning, 945 korten kostar väl mellan 500-700:- i dagsläget............