Permalänk

Punktråden

Tycker det är dags för litte mer punk i pop per gesle sverige där musiken är totalt meningslös där man mest sjunger om soliga somrar och moln på himelen och förhållande kärlekstrams

och förståss jag är så cool och får alla brudar musiken........

väldigt ointerresant musik, tråkig!

Nej bättre var det förr då punken var stor där det var mening och lite mer varierande texter och sköna takter

just ny lyssanar jag mest på dlk,strebers, cossa nostra ,e grön förståss,

Vad lysnar ni på har ni några interresanta förslag?
åsikter mm , vart är punken är jag ensam?

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Splitside är ett av mina favoritband inom punken, kanske inte så känt men ruskigt bra. M.I.D., Charta 77 och Asta Kask är med gammla klassiker som jag gillar rätt mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandalf_^
Splitside är ett av mina favoritband inom punken, kanske inte så känt men ruskigt bra. M.I.D., Charta 77 och Asta Kask är med gammla klassiker som jag gillar rätt mycket.

aahh M.I.D är bra har dock aldrig hört Splitside måste kolals upp!
charta 77 år sådär asta kask likaså

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

jo misfits är mycket bra !

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Punk är emo imo. Argument mot mig tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Punk är emo imo. Argument mot mig tack!

Emo hit och emo dit! Det är en jävla skillnad mellan emo och punk.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Emo hit och emo dit! Det är en jävla skillnad mellan emo och punk.

Imo nej, vilken är skillnaden då?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Punk är emo imo. Argument mot mig tack!

Hårdrock är country.

borde räcka som motargument.

OT: Själv gammal punk veteran men med hc´n som ligger varmast om hjärtat. Började lyssna på Dia, strebers, DLK etc etc i de ljuva tonåren ..sedan kom pump the brakes/refused vilket ändrade mitt liv ett par härliga år, spelade i band och mest sverige och danmark och spelade (förband)med en del av de större banden så som snapcase, earthcrisis, turmoil, samt de flesta svenska så som refused, Nine, final exit etc...
Fan man saknar den tiden:(

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Helt orelevant, det är ju 2 helt skillda saker, emo och punk är ju nästan likadant om man ser på klädstil/texter etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Helt orelevant, det är ju 2 helt skillda saker, emo och punk är ju nästan likadant om man ser på klädstil/texter etc.

Klädstilen du kallar för emo heter fashioncore. Och om du kollar på texterna så ska du se att emo har nog mer gemensamt med dansband än punk.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Fashioncore=emo?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Fashioncore=emo?!

Fashioncore = klädstil
Emo = emotional

Emotional hardcore till exempel, det är en MUSIKSTIL.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Fashioncore = klädstil
Emo = emotional

Emotional hardcore till exempel, det är en MUSIKSTIL.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Emo

Samma sak imo.

Visa signatur
Permalänk

Anden 88 du är ju inte lite ute och cyklar om man säger så.

Ok ..

Blackmetall är hårdrock
Synth är industry
trance är techno
rap är breakbeat
fiol är cello
mamma är pappa
etc etc ...

Citat:

Helt orelevant, det är ju 2 helt skillda saker, emo och punk är ju nästan likadant om man ser på klädstil/texter etc.

Ja tuppkam och nitar e jävligt emo hmm...

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Nej men chamberlain allvarligt talat så tycker jag att punk är emo, jag vill ha argument emot mig som bevisar att det inte är det.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Nej men chamberlain allvarligt talat så tycker jag att punk är emo, jag vill ha argument emot mig som bevisar att det inte är det.

Emocore är en subgenre till punk ....precis som black metall är en subgenre till hårdrock/metall...det är väl inte allt för svårt att förstå?
Men det är en väsentlig skillnad på emo och punk ..precis som det är en väsentlig skillnad på blackmetall och hårdrock/metall

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

Men kan folk sluta tjafsa om emo hela jävla tiden? Den ena är ju dummare än den andra i den här tråden. Fast dummast är nog ändå Anden88 iofs, han vet varken vad punk eller emo är. Näst dummast är de som lyssnar på punk men börjar slå ifrån sig så fort emo nämns. Det kan ju liksom knappast undgått någon vid det här laget att emo är en form av hardcore som uppstod under 80-talet, och att Tokio Hotel inte spelar emo.

Emo är alltså punk. (punk är inte emo...)

Albinsson: Vad handlar en punktext om då?

EDIT: Nu hann ni snacka lite medans jag skrev här.
Men Chamberlain, hur fan kan det vara en väsentlig skillnad på emo och punk när emo är punk? Ifall du inte menade att det är stor skillnad på många olika sorters punk, för det stämmer ju bra... något som Anden88 helt har missat.

Permalänk
Medlem

braxilicious, det är möjligt att jag inte vet vad skillnaden är, men som sagt så tycker jag som jag tycker även om jag inte kan något om ämnet, jag vill ha argument mot mig som visar att jag har fel. Chamberlain, tack för ett riktigt svar.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
braxilicious, det är möjligt att jag inte vet vad skillnaden är, men som sagt så tycker jag som jag tycker även om jag inte kan något om ämnet, jag vill ha argument mot mig som visar att jag har fel. Chamberlain, tack för ett riktigt svar.

Rites of Spring (emo)

The Clash (öhm, punk)

Tryck och jämför.
Förhoppningsvis hör du att båda är punk, men låter inte likadant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious

EDIT: Nu hann ni snacka lite medans jag skrev här.
Men Chamberlain, hur fan kan det vara en väsentlig skillnad på emo och punk när emo är punk? Ifall du inte menade att det är stor skillnad på många olika sorters punk, för det stämmer ju bra... något som Anden88 helt har missat.

Ja men punk är fortfarande inte emo ...emo är däremot en variant av punk...EN SUB GENRE ..läs vad jag skriver plz.
Eller du kanske tycker exploited etc e jävligt emo?
Dessutom ÄR det en väsentlig skillnad på emo och punk...(dina egna länkar tex.) textmässigt/musikmässigt/klädmässigt...ja allt!
precis som skillnaden mellan säg powermetall och blackmetall.

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

emo föddes ur punken.. dock är punken den bättre av det så.

annars så brukar jag lyssna rätt mycket på punkbandet Senap.
Lite udda namn men de är helt seriösa med finfina texter och allting
har varit på några spelningar och det ångrar jag inte för 5 öre.

piskad senap som är ett väldigt gammalband har jag hört några låtar av och det är väl lite där av bandet senap fick sitt namn men iaf.. både är bra om något.
lätt och förstå texterna och ändå ett lungt och snabbt tempo.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Musikälskare

Oh yeah!

Emo är inte punk i mitt tycke, isf en under kategori av nått slag...

Punk är ända musiken som går att lyssna på <3 <3 <3

Orkar inte skriva alla bra band...

Beställde precis detta lol!

QTY Item # Description Each Total
--- ------ ---------------------------------------------------------------------- ------- -------
1 7100 NOFX -Green Logo Sticker $1.50 $1.50
1 28813 Ataris -Skull, Heart And Ship Sticker $2.25 $2.25
1 108204 Bad Religion -Mohawk Sticker $2.25 $2.25
1 97467 NOFX -Saved My Sex Life Sticker $2.25 $2.25
1 78230 Punk -B/W Logo Sticker $1.50 $1.50
1 75713 Emo Sucks -Logo Key Chain $3.00 $3.00
1 74755 NOFX -The Decline Logo Key Chain $3.00 $3.00
1 29231 Rancid -Indestructible (24 x 36 pre-rolled-Poster Tube Included) Poste $6.75 $6.75
1 29737 Misfits -Fiend Skull 30 x 40 [Screen Printed Cloth] Poster $10.25 $10.25
1 99817 Parental Advisory -Explicit Lyrics 30 x 40 [Screen Printed Cloth] Post $10.25 $10.25

$43.00 SubTotal
$21.00 Shipping
$64.00 Total
$64.00 Amount Due

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Ja men punk är fortfarande inte emo ...emo är däremot en variant av punk...EN SUB GENRE ..läs vad jag skriver plz.
Eller du kanske tycker exploited etc e jävligt emo?
Dessutom ÄR det en väsentlig skillnad på emo och punk...(dina egna länkar tex.) textmässigt/musikmässigt/klädmässigt...ja allt!
precis som skillnaden mellan säg powermetall och blackmetall.

Nej, punk är inte emo. Men emo är punk... vi tycker nog samma sak men har bara missförstått varandra. Jag förstod inte hur du menade bara, att det är en väsentlig skillnad på emo och punk. Det är skillnad på Ramones och Exploited också men det gör ingen av dom mindre punk.

Jag sitter förresten här och lyssnar på Streetlight Manifesto, jävligt bra skapunk som alla borde kika närmre på.

Permalänk
Musikälskare

Streetlight Manifesto

Ska kolla upp dom, tack dude!

Här är en ball shop med

https://www.interpunk.com

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious

Jag sitter förresten här och lyssnar på Streetlight Manifesto, jävligt bra skapunk som alla borde kika närmre på.

Dom är riktigt jäkla sköna ja.
Sjukt bra musik att festa till, dessvärre tycker inte mina vänner detsamma =\
Bara en massa popare och hårdrockare... pack...

Edit: Haha, det var lite kul, videon du länkade till var den första låten jag hörde med dom för typ 2 år sen eller vad det var

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Nej, punk är inte emo. Men emo är punk... vi tycker nog samma sak men har bara missförstått varandra. Jag förstod inte hur du menade bara, att det är en väsentlig skillnad på emo och punk. Det är skillnad på Ramones och Exploited också men det gör ingen av dom mindre punk.

Jag sitter förresten här och lyssnar på Streetlight Manifesto, jävligt bra skapunk som alla borde kika närmre på.

Tror oxå det ..streetlight e schysst ...tycker du om dem så kolla in common rider, jesse michaels project (op ivy)

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Musikälskare

http://www.youtube.com/watch?v=fZFjqp4__ZI&feature=dir

apspektakel: Mina polare vill lyssna på Linda Bengtzing när jag drar på The Terrible misstakes

Vad är de för fel på världen xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
http://www.youtube.com/watch?v=fZFjqp4__ZI&feature=dir

apspektakel: Mina polare vill lyssna på Linda Bengtzing när jag drar på The Terrible misstakes

Vad är de för fel på världen xD

Vi har det fan inte lätt...
Nästan så vi borde festa tillsammans, bor ju i krokarna ^^

Permalänk
Musikälskare

OMG DUDE!

Lätt

Var bor du btw ( du kanske har sagt innan )

Malmö - Bunkeflo här

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hmm har kollat igenom lite gammla live spelningar från Misfits 77-83,snacka om riktig punk där fansen rockar riktigt loss som dom menar det samt att Danzig själv uppmuntrar folk till det Osv gäller ju inte bara detta band men alla andra gammla band från den eran,det jag försöker komma fram till är det fan vad det var grymmare då nu för tiden står ju bara folk och guppar på huvudet vakter som hindrar folk från att stage diva Osv tycker det verkade som mer håll igång mer om själva musiken mer soul ja allt,bara den uppfattnigen jag har fått och är sne på att man misade allt det där..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB