Direct X 10-styrkrets från Sis

Permalänk
Melding Plague

Direct X 10-styrkrets från Sis

Styrkretstillverkaren Sis arbetar i skrivande stund med en kommande styrkrets som heter 680SCE. Det är en Direct X 10-kompatibel styrkrets med stöd för hdmi samt hdcp.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Nice.

Håller med då SiS brukar göra väldigt stabila chipsets i motsatts till ViA som man har en del erfarenhet och tweakning ifrån för att få dom något så när stabila.

Blir definitivt ett moderkort med SiS på om/när jag bygger en HTPC men då jag har en dvdrecorder med en 80Gb hd i som funkar bra för mig så ser jag ingen brådska med det än.

Permalänk
Avstängd

Kul att SiS lever. Hoppas att den nya kretsen blir bra.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Nu är inte jag nån chipset expert men en "CRT" utgång :P? Vad är det?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

CRT är vad man kallar en hederlig monitor med bildrör, se http://sv.wikipedia.org/wiki/Katodstrålerör, kontakten kallas vanligen VGA-kontakt: http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

Permalänk

Varför skulle detta vara bättre för HTPC än något annat chip?
För mig är HD-bild en självklarhet i en HTPC och det lär ju inte det grafikkortet orka.

Permalänk
Medlem

humm... DX 10 på en htpc?
om det inte finns en väldigt bra anledning så tycker jag att det är onödigt....

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Varför skulle detta vara bättre för HTPC än något annat chip?
För mig är HD-bild en självklarhet i en HTPC och det lär ju inte det grafikkortet orka.

HD-uppspelning brukar väl ändå hänga med på processorn än grafikkortet? Jag klarar utan problem att köra 1080p (eller är det 1080i på Apples trailers?) med min Macbook med integrerat Intel GMA950 Core Duo 2GHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
humm... DX 10 på en htpc?
om det inte finns en väldigt bra anledning så tycker jag att det är onödigt....

Jag vänder på frågan. Ge mig en bra anledning till att SiS inte skall använda en nyutvecklad DX10-kompatibel GPU som stödjer HDCP, som bantad är så strömsnål att den kan integreras i nordbryggan?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara