22 juli sänker Intel priserna igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ordet du så frenetiskt söker är ogliopol!

OFT: Du menar Oligopol

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
OFT: Du menar Oligopol

Natruligtvis, blev lite fel med bokstäverna där.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte Kentsfield. Jag provade den ett tag men sålde den för den drog en jäkla massa ström och satte sen tillbaks Conroen som klockade mkt bättre.

Numera kör jag bara en Brisbane som är löjligt billig, sval och trevlig då jag inte spelar längre.

Hoppa över Kentan tycker jag och köp en penryn om ni måste ha Intel, annars blir det nog en Phenom för mig längre fram.

Men jag gillar skarpt det nya Intel som numera konkurerrar med metoder som gynnar kunderna jmf med sina gamla äckliga metoder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Svar ja.... Corsair har DDR3-1333 moduler ute inom kort... Finns även ett combo-pack på shg inom kort med moderkort o 2GB DDR3 i 1333

wow. Skulle det alltså vara vettigt av mig att köpa en E6850, med 1333fsb-moderkort, samt dd3 i 1333mhz i höst?? Eller?

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
wow. Skulle det alltså vara vettigt av mig att köpa en E6850, med 1333fsb-moderkort, samt dd3 i 1333mhz i höst?? Eller?

Combo-packet med Asus moderkort (intel P35 chipset) och 2GB Corsair DDR3 1333Mhz går loss på en 6200-6500kr nu vid introduktion. När hösten nalkas så har säkert detta sjunkit till mer acceptabla nivåer. Tillsammans med en E6850, och ett 8800GTS/GTX (vet inte hur spelgalen du är som person) så har du en väldigt giftigt dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Combo-packet med Asus moderkort (intel P35 chipset) och 2GB Corsair DDR3 1333Mhz går loss på en 6200-6500kr nu vid introduktion. När hösten nalkas så har säkert detta sjunkit till mer acceptabla nivåer. Tillsammans med en E6850, och ett 8800GTS/GTX (vet inte hur spelgalen du är som person) så har du en väldigt giftigt dator.

Var kan man hitta info om dessa kombi-paket?
Det låter ju asbra. Tack så mycket!.
Jag kommer definitivt att satsa på ett bra grafikkort också - men ett krav är att det har passiv kylning. Jag är fruktansvärt trött på min nuvarande dator som står i vardagsrummet och låter som ett mindre sportflygplan.
Vi får se var det finns för utbud i höst.

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhog
Var kan man hitta info om dessa kombi-paket?
Det låter ju asbra. Tack så mycket!.
Jag kommer definitivt att satsa på ett bra grafikkort också - men ett krav är att det har passiv kylning. Jag är fruktansvärt trött på min nuvarande dator som står i vardagsrummet och låter som ett mindre sportflygplan.
Vi får se var det finns för utbud i höst.

http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=2093719 <-- inköpsstället.

http://www.sweclockers.com/nyhet/5871-asus-p35-serie-avslojad... <-- info om moderkort

Permalänk
Medlem

Hur stor prisskilnnad tror ni det blir? Jag funderar på att köpa en E6600, men borde kanske vänta tills efter 22 Juli?

Permalänk
Medlem

Hoppas att Intel inte lyckas konkurrera ut AMD. Tänk vilka chockpriser de skulle ta ut för kommande prollar i framtiden

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Jag frågade komplett om prissänkingen på Q6600, och enligt dom så ska den vara låg för oss slutkunder.

Jag som hade hoppats på en quad för en vettigt pris. Ajja, det återstår väll att se, kanske AMD släpper sina quad för en billig penning?

Visa signatur

Livet är kort, och det är lika bra det...

Permalänk
Medlem

Här sitter man och ska bygga ihop sin nya server (den jag har nu har hårdvara som är 6 år gamla), letar delarna för bäst pris och ska precis köpa processorn, och så hittar man den här trevliga artikeln. ^^

Jag tror jag väntar en månad med att köpa grejerna. Gamla bettan överlever nog den extra tiden. Jag är faktiskt lite imponerad över att hårddisken i servern har snurrat dygnet runt sen jag köpte den (2001) och den lever fortarande...

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonTakt
Jag frågade komplett om prissänkingen på Q6600, och enligt dom så ska den vara låg för oss slutkunder.

Jag som hade hoppats på en quad för en vettigt pris. Ajja, det återstår väll att se, kanske AMD släpper sina quad för en billig penning?

Vad menar du? Att komplett tänker ta ut ungefär samma pris som idag för Q6600 efter prissänkningen?

Som tur är så kommer ingen annan åf göra på det sättet

En Q6600 borde väl hamna på lite drygt 2000:-

Visa signatur

[Intel C2D Q6600] [MSI P35 Neo] [4GB RAM] [1 WD Raptor X 150GB] 2 x Seagate Barracuda 200GB] [PNY Geforce 8800GTX] [NEC-ND3500] [Antec Sonata] [Silent Giant 420 Watt] [19" Samsung TFT] [Windows Vista Ultimate]

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut Bli nog en E4400 för mig då.

Lite off topic;
Någon som vet när AMD's nya processorer kommer ut?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoA
Vad menar du? Att komplett tänker ta ut ungefär samma pris som idag för Q6600 efter prissänkningen?

Som tur är så kommer ingen annan åf göra på det sättet

En Q6600 borde väl hamna på lite drygt 2000:-

2000kr ??? Var fick du den fantasi summan ifrån? Räknade med 3000kr så är du mer rätt på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Om Intel sänker priserna på Intel Core 2 Quad Q6600 så kraftigt så är det förmodligen mer ett tecken på att processorn är dålig. Gissningsvis drar den förmycket ström. Man vill inte ha för strömslukande servrar och AMD drar mindre ström än Intel nu.

Prissänkningen beror med all sannolikhet på att de inte får sålt processorn i tillräckliga kvantiteter.
Det brukar vara den orsaken till varför man sänker ett pris. Ibland förundras man över hur lite kunskap en del av medlemmarna har här på sweclockers om hur saker i samhället fungerar.

Du har inte pysslat så värst mycket med serverhårdvara på företagsnivå va?

Ström är det sista man tittar på när det gäller servrar.