Seagate släpper ES.2 med 1 terabyte

Permalänk
Melding Plague

Seagate släpper ES.2 med 1 terabyte

Tillverkaren Seagate har lanserat tre nya hårddiskar med en lagringskapacitet på en terabyte i sin ES.2-serie hårddiskar för företagsanvändning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Men GTX vad nice! Undra var en sådan här kommer att kosta.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant då jag endast kör seagate nu för tiden... Undrar bara hur mycket de kommer att kosta.

Permalänk
Avstängd

Hoppas 7200.11 och framför allt Samsungs F1 kommer ut snart...känner för att öka prestanda och utrymme på hd-området litet..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Det låter som en riktigt bra disk, längtar till den dagen då 1TB blir standard

Jag undrar vad nästa hopp i historien är, 1,25TB?

Permalänk
Avstängd

Samsung borde kunna komma med 4x334GB diskar eller t o m 5x334...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Skulle inte skada med en sådan disk. jag börjar bli trött på att behöva ta bort saker från min primära dator samt den i garderoben (fil "servern") då jag har för lite utrymme totalt...

Permalänk
Avstängd

Vadå företags användning?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

det blir nog en sådan här för min del

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Mmm nu kan väll Dell ändå få tummen ur röva och plocka in denna i alla sina serversystem, dom har ju inte ens knökat ner 750gb:aren än i vissa system.

15TB i ett 3U är rätt nice.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Mmm nu kan väll Dell ändå få tummen ur röva och plocka in denna i alla sina serversystem, dom har ju inte ens knökat ner 750gb:aren än i vissa system.

15TB i ett 3U är rätt nice.

Joo men till vilken nytta? En sever ska vara snabb...

Visa signatur

Är det dig själv eller mig du försöker lura!?
Windows works in mysterious ways...