Logitech släpper mus för bärbara

Permalänk
Melding Plague

Logitech släpper mus för bärbara

Tillverkaren Logitech har idag släppt musen VX Nano som speciellt designats för att användas med en bärbar dator. Det är en trådlös mus med en mycket liten usb-mottagare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

"svårare att tappa bort" ? - Borde det inte vara tvärtom?

Nice mus för övrigt, kanske passar bättre till min framtida laptop än VX Revolution.

Permalänk

Det kanske går att ha mottagaren inkopplad hela tiden? Eller så är det bara en felskrivning...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Jag gissade på felskrivning, men du kan ha rätt.

Permalänk
Medlem

Kanske kan bli en sån, fast priset tyckte jag inte alls om.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Nej.
Min bärbara får plats nätt och jämnt i min nya fina dator- och ryggväska jag fick i födelsedagspresent. En liten USB-plupp sabbar hela grejen, jag måste ta ut den varje gång om jag skulle använda den.
Och en trådlös optisk mus kan ju vara trevligt till bärbar, det är frihet med trådlöst. Tyvärr är trådlösa möss vanligtvis lite tyngre att hantera, det blir ansträngande för armen och lite knepigt om man råkar ha ont om utrymme.
Och jag vill att möss ska hålla om man ska släpa runt på dem. Av samlad erfarenhet från eget håll och annan stans så vet jag att tyngre mer avancerade möss håller sämre än vanliga billiga, sådana där man hittar för runt 200 kr. Detta gäller både svansfria och svansofria möss, optiska som kaloptiska.
Den jag har nu kostade ca 250 kr och är visserligen lite smal, men attans vad den håller, och vad bra den är överlag. Optisk. Icke trådlös såklart, därav det lättare priset.

Och sen priset...
Men vill man ha gott så måste man ha gott om't.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Den såg ju sexig ut synd bara att man är vänsterhänt

Permalänk
Medlem

Ska nog köpa ny mus tror jag.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Logitechs mottagare? Går det ha flera enheter per mottager, tex ett DiNovo Edge och denna musen utan att behöva sticka in båda mottagarna?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Väldigt liten mottagare... Lite komiskt att det som stoppar tillverkarna från att göra ännu mindre usb-minnen tex är att usbkontakten är för stor...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

För den som vill slippa USB kontakter tror jag att en bluetooth mus är bättre. En mus som inte behöver extern bluetooth mottagare och en dator med inbyggd bluetooth räcker:) Enkelt och relativt billigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilket djävulskt pris! Själv väntar jag tålmodigt på min MX620 som verkar vara slut ÖVER ALLT. Najs med den pyttelilla USB-sändaren dock...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Har bara haft problem med blåtand, så det här är musen för mig. Beställning lagd.