Thermaltake släpper Sword M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorsaker
Då skulle jag hellre satsa på ett av zalmans TNN heatpipe chassi, men de kostar runt 9000.

with you! tycker de va läckert

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Sluta gnäll för helvete!
Jag gillar detta chassiet på flera punkter som man sällan ser på andra chassin:
* Ingen plåt, endast aluprofil. Stabilt så det skriker om det
* Kabelgömma på baksidan så man kan ha den mitt i rummet utan att skämmas.
* Rejäla bärhandtag
* Tio 5.24"-platser
* Öppningsbar i toppen

Sen så är den svarta färgen på insidan och "hydraliken" (det är gasfjädrar, punkt) bara en bonus.

Dock så tydker jag att 12 platser till 120mm-fläkter kanske är lite överdrivet, men vem tvingar en till att fylla alla platserna?

Sen hur det ser ut har inte med saken att göra, som agazza sa. Det är pinsamt att ni inte tänker längre än så.
Visst, det är lite för mycket "fjortis" för min smak, men jag dräglar över allat annat, så då kan jag se förbi designen i rent kritiksyfte.

* Ingen plåt, endast aluprofil. Stabilt så det skriker om det
* Rejäla bärhandtag
* Öppningsbar i toppen

låter det stabilt??

I mina öron låter det mer som att toppen ska fara av när man bär det.
Och skiten krasshar i backen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
I mina öron låter det mer som att toppen ska fara av när man bär det.
Och skiten krasshar i backen..

Thermaljunk har tänkt till vettu, de har satt hjul på lådan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
* Ingen plåt, endast aluprofil. Stabilt så det skriker om det
* Rejäla bärhandtag
* Öppningsbar i toppen

låter det stabilt??

I mina öron låter det mer som att toppen ska fara av när man bär det.
Och skiten krasshar i backen..

Och du tror verkilgen inte att det är nån låsanording som håller fast locket när man inte vill öppna det?

Tänk om popnitarna lossnar på mitt chassi när jag bär det!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni
Cambridge...nytänkande är inte fel så länge det har förekommit någon tanke verksamhet som resulterar i en förbättrad produkt!. Detta chassi är inte genomtänkt över huvudtaget, det är endast framtaget av en oseriös tillverkare som söker uppmärksamhet hos den yngre "vill...ha...cool...faktor...skaran", resultatet av ett konsumptions samhälle när det är som sämst!. Vad avser smak så är den självfallet olika, men som jag sa...ingen regel utan undantag.Detta chassi är ett skämt, och i mina ögon så ser det förjävligt ut.

'

Vad härligt då du är lika oseriös som företaget då du inte ens kan stava mitt namn rätt. Börja o gör rätt före du säger att någon annans skapelse är fel.

Du har all rättighet att inte gilla chassit då alla tycker olika, finns säkert grymt många som gillar den också. Men man behöver inte gå i överstyr o försöka svartmåla saker o ting.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Vad härligt då du är lika oseriös som företaget...

Låter den passera då du uppenbarligen inte förstår bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
' ...då du inte ens kan stava mitt namn rätt

Ett misstag från min sida, jag ber om ursäkt och missen är nu åtgärdad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
' Börja o gör rätt före du säger att någon annans skapelse är fel.

Jag utgår ifrån att du syftade på min stavning och inte mitt resonemang vad avsåg nytänkande? Oavsett vad du (med all respekt) menade så förstår jag inte riktigt kopplingen i din kommentar…sorry.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
'Du har all rättighet att inte gilla chassit då alla tycker olika

Tack för din tillåtelse, jag bockar och bugar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
' finns säkert grymt många som gillar den också

Alldeles säkerligen, dra igång en poll (man får rösta anonymt)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
'Men man behöver inte gå i överstyr o försöka svartmåla saker o ting.

Håller inte med om att det var en svartmålning. Det var primärt en beskrivning som visade på hur ett oseriöst (här kommer det) skitföretag tjänar pengar på att producera skräp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni
Thermaljunk har tänkt till vettu, de har satt hjul på lådan!

men va smart då .. o va ska man då ha bär hand tagen till då? oO

Citat:

Derfpa
Och du tror verkilgen inte att det är nån låsanording som håller fast locket när man inte vill öppna det?

Tänk om popnitarna lossnar på mitt chassi när jag bär det!

Jag är inte dum självklart är det en låsanårdning.. Men jag tror knappast att den låser runt hela locket..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Jag är inte dum självklart är det en låsanårdning.. Men jag tror knappast att den låser runt hela locket..

Ja? Vad gnäller du över då?
Har du nånsin sett en motorhuv på en bil lossna?
Den sitter ju bara fast i gångärnen och i låset.

Det är ju klart att låset är dimensionerat för att hålla! Jag tror inte att Thermaltake är så pigga på att bli stämda av de (amerikanska?) datorentusiaster som isf skulle få sin hårdvara förstörd...

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
men va smart då .. o va ska man då ha bär hand tagen till då? oO

De är endast där för syns skull?, kromlist när den är som bäst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Sisådär fem papp är väl rimligt?

Tja, allt är relativt och det kostar att ligga på "topp". Jag tror att jag hellre skulle lägga strax över 3000 kronor på "mr samsonite resväskan" ColerMaster Cosmos istället ska jag på lan och någon frågar om jag skall sova över så svarar jag? ööö...jo men visst jag har precis tjackat mig en ny resväska vettu:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge

agazza

Det är skönt o se lite folk med en intelligens kvot på över 8 ibland, och kan bara hålla med dig.

Jag tycker själv det är kul att komma med roliga kommentarer, men ser dock alltid till att jag inte äger upp mig själv när jag framför dem.

Således borde du som tycker att andra har låg intelligens inte ha problem med att skriva "intelligenskvot"

Sorry för off topicen, kunde inte hålla fingrarna i styr.

On topic däremot så är det inget chassi som skulle få mig att titta mer på den än andra plastiga chassin man ser i vissa butiker där det skriker "ung och galen" om dem...