Crossfire med tre grafikkort?

Permalänk

Aja skitsamma nu. Oavsett hur Hd2900XT kommer att prestera om X antal månader så är kortet långt ifrån där nu.

Kortet är ett vasst kort men är för bra kort för utvecklarna av drivrutiner helt enkelt. Eller så blir inte R600 mycket bättre vilket jag tvekar på dock. Som jag skrev i någon annan tråd så är inte R600 för mig intressant längre utan R700 är något jag verkligen ser fram emot. R600 ligger efter med 9 månader och Ati har inte ens fått ut HD2900XT 1GB som ska vara "GTX killern". Nvidia har lovat ett nytt grafikkort i jul så vi får hoppas att ryktena stämmer. När HD2900XT 1GB lanseras så tror jag tyvärr att det är lite för sent såvida inte kortet lanseras väldigt snart. Första foten på Q4 och det är ett avslutat kapitel.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Aja skitsamma nu. Oavsett hur Hd2900XT kommer att prestera om X antal månader så är kortet långt ifrån där nu.

Kortet är ett vasst kort men är för bra kort för utvecklarna av drivrutiner helt enkelt. Eller så blir inte R600 mycket bättre vilket jag tvekar på dock. Som jag skrev i någon annan tråd så är inte R600 för mig intressant längre utan R700 är något jag verkligen ser fram emot. R600 ligger efter med 9 månader och Ati har inte ens fått ut HD2900XT 1GB som ska vara "GTX killern". Nvidia har lovat ett nytt grafikkort i jul så vi får hoppas att ryktena stämmer. När HD2900XT 1GB lanseras så tror jag tyvärr att det är lite för sent såvida inte kortet lanseras väldigt snart. Första foten på Q4 och det är ett avslutat kapitel.

Blir spännande med R700, dock kan G90 bli vass också Man har ju inga spec att gå på heller än så länge.

Gällande 2900XT 1GB så är det lanserat och säljs. Funderar själv på att köpa ett för 3200kr från newegg. Ända jag beskymrar mig över är eventuell tull avgift eftersom det är utanför EU Du har inte handlat något från USA?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Blir spännande med R700, dock kan G90 bli vass också Man har ju inga spec att gå på heller än så länge.

Gällande 2900XT 1GB så är det lanserat och säljs. Funderar själv på att köpa ett för 3200kr från newegg. Ända jag beskymrar mig över är eventuell tull avgift eftersom det är utanför EU Du har inte handlat något från USA?

Ne men nära. Jag och sambon beställde kläder för 6000 kr ungefär så hamnade frakten på 2200 kr så vi sket i det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ne men nära. Jag och sambon beställde kläder för 6000 kr ungefär så hamnade frakten på 2200 kr så vi sket i det.

Frakt på 2200kr! Det var mycket, jag blev förvänad över frakten från USA som blev motsvarande 50kr SEK. Dom pengarna var alltså inte eventuell tull avgift?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Sen är det destomer roligare att du är osäker på att prestandaförbättringar till R600 kommer. Känner du dig osäker på det, vänta och se eller använd google.com

b, G80 har funnits rätt mycket längre och är betydligt mer optimerad med sina drivers jämfört med R600, samt G80 är enklare att optimera och behöver inte lika stor optimering för att nå nära full effektivitet med sin skalara arkitektur. Om något som jag försökt förklara på ett simpelt sätt är svårt att förstå är inte mitt problem, du får väl ta an dojan's favorit "time will tell". Jag är dock rätt säker på att du förstår.

du har med andra ord ingen pålitlig källa för ditt uttalande, ok, tack...

(jag förstår att du gör rimliga antaganden, men det är antaganden - inte fakta)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Frakt på 2200kr! Det var mycket, jag blev förvänad över frakten från USA som blev motsvarande 50kr SEK. Dom pengarna var alltså inte eventuell tull avgift?

Ingen aning faktsikt. Det ända jag vet är att dom tog ett pris för hur mycket allt vägde som ska fraktas från USA in i EU. Sedan om det är tullavgifter med mera såg jag inget om.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
du har med andra ord ingen pålitlig källa för ditt uttalande, ok, tack...

(jag förstår att du gör rimliga antaganden, men det är antaganden - inte fakta)

Vad är antagandet då mycket av det jag skriver cirkulerar på nätet. Vore lite segt att kalla något för antagande om du senare efter mycket om och men hittar det på google.com

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

catfight.... meow!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Vad är antagandet då mycket av det jag skriver cirkulerar på nätet. Vore lite segt att kalla något för antagande om du senare efter mycket om och men hittar det på google.com

nätet är fullt av ogrundade uttalanden och spekulationer
google.com är inte något orakel eller kvalitetstest, utan bara en sorterad soptunna

Om jag skriver:
Det under Q4 07 kommande Frosty-GFX 3640 kommer överglänsa nVidia 8800GTX och utmana 8800Ultra till ett fördelaktigt pris.....

HUR kommer du eller google kunna avgöra om det är ett faktum, spekulation eller nonsens?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
nätet är fullt av ogrundade uttalanden och spekulationer
google.com är inte något orakel eller kvalitetstest, utan bara en sorterad soptunna

Om jag skriver:
Det under Q4 07 kommande Frosty-GFX 3640 kommer överglänsa nVidia 8800GTX och utmana 8800Ultra till ett fördelaktigt pris.....

HUR kommer du eller google kunna avgöra om det är ett faktum, spekulation eller nonsens?

Med ditt sätt att bedömma saker som att google är en soptunna så är det verkligen ingen kvalité.

Skillnaden mellan det du skrev och det jag skrev tror jag du vet, att det var ett exempel ("Frosty 3640") medans det jag skrev är ett faktum. Det är omtalat som jag tidigare skrivit. Jag har även förklarat varför med egna ord samt länkat till arkitekturen hur den är uppbyggt i en bra guide och vad som händer den snaraste tiden framigenom.

En gissning är väl att du inte ens gjort en sökning på google.com...

Avgöra, ja hur avgör du ett val? På det du vet eller inte vet, på det du är säker på eller osäker på?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

http://www.nordichardware.se/nyhet,13205.html

Nog finns det pontial med Hd 2900xt om det har världsrekordet i både 3dmark 05 och 06.

Iofs överklockade men ändå.

PS. Själv anser jag att 3dmark resultat inte är så trovärdiga. Alla vet att grafikkort presterar olika i olika "miljöer" spel. Men onekligen är 3dmark det bästa sättet att få en uppfattning om prestanda, för tilfället...

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad