Kingston tillkännagiver snabbt cf-minne

Permalänk
Melding Plague

Kingston tillkännagiver snabbt cf-minne

Kingston har idag släppt ett mycket snabbt compact flash-minne som fördubblar hastigheten jämfört med den tidigare Compact Flash Ultimate 133X-serien.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur stora är de? mått?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Hur stora är de? mått?

Standard CF storlek antar jag.. finns säkert närmare detaljer på wiki.

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Hur stora är de? mått?

Det är ett compact flash kort och iget usbminne (;

Permalänk
Medlem

undrar om de är bootbara ? - mitt 133X Twinmos är det inte...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd

Trevligt med snabbare minnen, hoppas att de fortsätter att bli snabbare.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
undrar om de är bootbara ? - mitt 133X Twinmos är det inte...

Varför skulle det inte vara bootbart? Har själv ett Twinmos Ultra-X 140x 1GB med installerat Debian på.

Permalänk

Synd att dom blir så jävla dyra bara. Alternativ till Kingstons minne är SanDisks "Extreme Ducati Edition" och Transcend 266X Ultra-Speed. Sandisks Extreme IV är ju redan för dyrt. 133x är ju snabbare än vad någon kamera klarar av så den lilla extra tiden det tar att föra över filerna får det vara värt med tanke på vad man sparar i kostnad (dvs i kapacitet då du kan köpa mer minne för motsvarande pengar).

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk

Om man stoppar in, låt säga 6 stycken sånahär i en 2,5" låda och raidar dom.. då har man en SSD-disk (solid state drive) som har en läs-skriv hastighet om ca 240Mb/s och en lagringskapacitet på 48GB. Det skille väl bli världen snabbaste 2,5" hårddisk!