Två bärbara datorer certifierade för Wireless USB

Permalänk
Melding Plague

Två bärbara datorer certifierade för Wireless USB

Trådlös USB har varit på tapeten i flera år nu men nu är specifikationen klar och datortillverkare kan börja utrusta sina produkter med den nya tekniken. Nu har två stycken bärbara datorer blivit certifierade av USB Implementers Forum att säljas med Wireless USB.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Utan att tänka efter före så är min första tanke: Adjö blåtand?

Permalänk
Avstängd

IR.
Bluetooth.
Wireless USB.
RF.
Wi-Fi.

Det börjar bli lite mycket nu va?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FirstAID
Utan att tänka efter före så är min första tanke: Adjö blåtand?

För mig att jag läst att det drar mer ström än blåtand.

Permalänk
Medlem

Blåtand är strömsnålt. Därför det finns i alla mobiler. IR måste ju ha fri sikt och rättt riktat för att funka. Så det är ju inte så ball. WiFi, Blåtand och WUSB är alla olika protokoll som använder RF som medium. Men alla har ju olika för och nackdeler. Så vill inte direkt säga att de konkurerar mot varandra.

Permalänk
Medlem

Det är även det snabbaste med STOR marginal (normal USB med slad EJ inräknad).

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Jag skulle helst se att FireWire blir mer utbrett, helt otroligt bra. Höga hastigheter och ström ur porten när datorn är avstängd.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
IR.
Bluetooth.
Wireless USB.
RF.
Wi-Fi.

Det börjar bli lite mycket nu va?

Glöm inte WiMax som också är på väg.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Så sjukt många sätt att göra en och samma sak på.

Perfekt för tillverkaren, dåligt för konsumenten.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.