ny fläkt till evga 680 sli moderkort , köpråd !

Permalänk
Medlem

ny fläkt till evga 680 sli moderkort , köpråd !

Hej. Har en cpu fläkt som minst sagt är jobbig. Moderkortet är ett nforce 680 sli från EVGA (775 slot). Svårt att få den att sitta på plats . Sitter med 4 plastpiggar som sticks ner i moderkortet och skruvas fast ... ja ni vet. Lossnat ett flertal ggr .Urusel konstruktion måste jag säga Undrar om någon som har det kortet kan rekommendera en bättre fläkt , bättre kylning och som passar bra pga att det lite ont om plats med kondingar rätt nära cpu:n ?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att inhandla en Scythe Ninja idag.
Har länge, riktigt länge letat och försökt få råd om vilken processorkylare som är bäst.

Permalänk

Läs det senaste testet här på sweclockers.
http://sweclockers.com/recension/?id=5941

Visa signatur

Antec P182B | GA-P35-DS4 rev2.1 F11 E2180 | Thermalright Ultra-120 Extreme | Corsair PC6400 2048mb CL4 | Sparkle 8800GTS 640Mb |Samsung Spinpoint T166 500Gb | Corsair Powersupply 520W | Creative Sound blaster Audigy SE

Asus Crosshair | AMD X2 3600+ Brisbane

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid montera om din gamla med muttrar och bultar samt distans brikor.

lista på "bästa kylarna" enligt mig"
1. thermaltake ultra 120 extream
2.zalman 9700
3.scythe ninja /scythe mine
5.noctuna (se swec. kylar tester)

Permalänk
Medlem

tack för svaren
Men om jag har push pin på mitt moderkort som fästandordning . Funkar det med en thermalright extreme kylare då ? Stod att om du har amd :s kort så måste du fixa en bakplåt . Gäller samma sak för mitt intelkort då .... Stod inget om det.

Permalänk
Medlem

Man får med en bakplåt till s775!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Japp tack för svaret. Kollade på deras hemsida och såg det En sådan beställd och på väg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beweer
du kan ju alltid montera om din gamla med muttrar och bultar samt distans brikor.

lista på "bästa kylarna" enligt mig"
1. thermaltake ultra 120 extream
2.zalman 9700
3.scythe ninja /scythe mine
5.noctuna (se swec. kylar tester)

Du får inte glömma 4an Sen har vi Tunic och Thermalrights icke ultra modell som är grymt bra till ett lägre pris.