Permalänk
Medlem

Moderkort och minne

Har en gammal Compaq Presario hemma och tänkte uppgradera med lite extra ram minne. Så när jag öppnar burken för att titta efter vilket moderkort jag har ser jag att modellen heter MS-6732.
För att få lite info om det tittar jag på MS hemsida, men hittar inget modell med detta namnet. För att dubbelkolla tankar jag Everest som säger att modellnamnet är MS-6705E, medans Crucial scan säger att det är MS-6755. Frågan är nu finns det nån lösning på detta moderkortsproblem? Och kan jag få nån typ ledtråd på vad jag ska köpa av mitt nuvarande
ramminne (PC2700 512 DDR 133 Mhz)?

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan använda antingen PC2100 266MHz eller PC2700 DDR 333MHz minnen. Max på det moderkortet är 1GB = 2x512MB moduler.

Så har du mindre släng dom och köp ett par nya PC2700 moduler som dessa.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=112684

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

.

Okej, tack. Jag var nästan säker på att slå till på ett par 2700 som du sa, men jag är fortfarande lite förvirrad. Enligt crucial scan ska jag ha MS-6755
och "Each memory slot can hold DDR PC2700,DDR PC3200,DDR PC4000 with a maximum of 1GB per slot.*". Ska undersöka lite till annars slår jag till på de du hade i länken. Tack för hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem

Står det stämplat MS-6732 på kortet så är det du har och Compaq har gjort ett antal modeller med det moderkortet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM