Permalänk
Medlem

Windows XP CD-KEY

Hejsan,

Jo det är såhär att, jag har tappat bort min windows xp cd-key och behöver nu få reda på vilken key det är...

Jag har för mig att man kan hitta den i /kör/regedit ? Men jag vet dock inte riktigt hur jag hittar den om jag ska vara ärlig.. Någon kunning som har lust att hjälpa mig?

Tack på förhand

mvh affe

Permalänk
Medlem

om du har programmet winxpmanager så står det även i trial så du behöver inte köpa om man nu gör d

Permalänk
Medlem

tack hemst mkt för ditt snabba svar! det hjälpte!!

Permalänk
Medlem

>>>>.._..<<<<< bra

Permalänk
Medlem

eller, ja vet faktiskt inte om de verkligen hjälpte.. :s .. står endast Serial Key, icke product key :/ det är ju den man ska använda så att säga

Permalänk
Medlem
Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Annars kan du alltid prova Winkeyfinder http://www.softpedia.com/get/Security/Decrypting-Decoding/Win...
Då kan du också hitta produktnyckeln till Office och även dra backup på din aktivering

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus Grissom
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

Den var ju asgrym och pang på rödbettan

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hackerpro94
Den var ju asgrym och pang på rödbettan

Kul att du tar upp en tråd som är faktiskt ganska exakt 1 år gammal

Permalänk
Medlem

tycker det var ett korrekt beslut.
nu vet fler att länken är gällande och
användbar. tidigare framgick detta ej
tydligt nog.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Kul att du tar upp en tråd som är faktiskt ganska exakt 1 år gammal

Vadå menar du?

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hackerpro94
Vadå menar du?

Inlägget innan ditt skrevs 2006-07-01?

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Inlägget innan ditt skrevs 2006-07-01?

Mvh

Visste jag inte... jag var inte medlem då

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hackerpro94
Visste jag inte... jag var inte medlem då

Eeeh? Det står vilket datum det var postat längst ner i vänstra hörnet på posten.

Permalänk
Medlem

på vilket vis är det adekvat hurvida
man uppmärksammade ett datum eller ej?
låt oss nu lägga den diskussionen bakom
oss och gå vidare.

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Tack för länken! Räddade min dag.

Och pcman: skaffa en ordlista om du framhärdar i att nyttja så intrikata termer som adekvat.

Visa signatur

AMD X2 4000+ | 4096 MB | 320 GB RAID1 | Vista x64 / Ubuntu x64 || VIA EPIA 800 512 MB / Ubuntu server

Permalänk
Medlem

finns det något sätt att se produkt nyckeln från cdn? Min nyckel ligger nämligen i det förtrollade landet allt skit man tappar bort hamnar..

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polack
finns det något sätt att se produkt nyckeln från cdn? Min nyckel ligger nämligen i det förtrollade landet allt skit man tappar bort hamnar..

det finns inga nycklar på skivorna.. Om det är OEM sitter det på burken eller så sitter det på fodralet

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polack
finns det något sätt att se produkt nyckeln från cdn? Min nyckel ligger nämligen i det förtrollade landet allt skit man tappar bort hamnar..

Nej. Nyckeln finns inte på skivan. Skivorna massproduceras så de kan inte ha unika nycklar. De har en rutin som kontrollerar om nyckeln är korrekt enligt en viss kriteria för hur de ska vara sammansatta (så inte alla möjliga kombinationer av bokstäver ska funka).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag har tappat bort klisterlappen som fanns i fordralet, jag borde satt den på datorn in retrospect...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Keyfinder är bäst

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Jag körde keyfinder på min laptop (vista) och fick fram en helt annan nyckel än den som står på etiketten på undersidan. Nån aning om skillnaden?

Permalänk
Medlem

Om man nu köpt en skiva med operativet så borde nyckeln vara på fodralet.
Det verkar vara väldigt många som inte lägger tillbaka skivan i sitt fodral utan låter den ligga löst någonstans.
Sedan har de en viss förmåga att "tappa bort" fodralet trotts att man borde se att det är till Windows plus en nyckel på den.

Har man köpt en dator med Windows redan förinstallerat så får man oftast inte med någon skiva.
Då sitter nyckel på en liten etikett på själva datorn. Om man nu har tappat bort den etiketten så har man med andra ord tappat bort hela datorn, vilket jag har svårt att tro.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)