DFI lanserar Lanparty med P35

Permalänk
Medlem

Detta ser varkligen lockande ut, säg vad man vill om färgen, spelar ingen större roll för mig. Sitter med ett DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert, överlägset det bästa kort jag haft. Eventuellt köp kanske?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Ursäkta en oinsatt, men varför är digitala spänningsregulatorer så överlägsna? :] Eller snarare, hur påverkar det riggen man bygger?

Digitala spänningsregulatorer ska ju generera mindre värme, alltså effektivare, och dessutom ge ett bättre resultat.

Men sen så går det ju att ha analoga system som säkert är lika bra, precis som att du kan bygga ett kasst digitalt chip.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ditt RD kort. Är inte det moderkortet där du kan höja FSB utan att det påverkar dina minnen? Tråkigt men skönt för klockningen.

Yup det är det, jag har samma kort. Tråkigt men oxå bra om man har lite sämre minnen. Man kan garanterat alltid få ur det bästa ur dem.

Jag har oxå blandade känslor om detta kort då jag kommer skicka in det för RMA för andra gången denna vecka tyvärr. Men det är ändå det roligaste kortet jag klockat med. Kommer inte att köpa ngt nytt förrän X38 från DFI släpps (om det nu är bra).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Snyggt kort.
Senast jag hade DFI var på nForce2-tiden och det kortet var ruskigt bra.
Kanske man skall gå tillbaka till DFI nu när man uppgraderar sig till socket 775? ^^
Vill nu se en riktig review på kortet som går igenom allt.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

När kommer den ut då?

Tycker faktiskt den ser rätt fräck ut om ja ska vara ärlig. Sen verkar den ju vara ideal för överklockare. Hoppas den inte är för dyr bara.