Prestandatester på Penryn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Kan en antik Asus P5B Deluxe klara av Penry måntro?

Japp
Så fort jag såg nyheten kollade jag det, dock behövs det senaste bioset 1215

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Vad är det för klåpare som har beräknat de procentuella förändringarna?
I Half-life 2 till exempel: en ökning från 132 till 181 borde rimligen innebära en ökning med 37,12%, inte 31,12%. Eller wordtestet: 50,33s respektive 38,1s borde ge 32,1%, inte 6,3%

Att klåparen har fått 31,12% istället för 37,12% förklaras enklast av att klåparen räknade ut det på papper. Sedan kunde han/hon inte avgöra om det var en etta eller sjua och chansade fel;)

Sorry Frixos, såg inte att du svarade. Blev glad över svaret:) Det lutar åt att min nästa uppdatering blir en sådan. Att köpa en E6850 är inte värt besväret(i synnerhet efter att ha pungat ut onödigt mkt för en E6700). Jag har dock aldrig uppdaterat bios på moderkort men om jag inte minns fel så är det relativt enkelt att göra på Asus-korten.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hur fasen kommer det sig att det blev en sån enorm skillnad i DivX-testet?

SSE4 optimeringar.

Undrar hur bra SSE4 optimerad kod skulle köra en H.264 film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Kan en antik Asus P5B Deluxe klara av Penry måntro?

Klart vårat Exelenta P5B Deluxe kommer klara av en penry det är ju 1333Mhz busen som brädan klarar av och det är core2duo tekniken och samma sockel så jag ser inga problem med att få den att fungera

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen66
Klart vårat Exelenta P5B Deluxe kommer klara av en penry det är ju 1333Mhz busen som brädan klarar av och det är core2duo tekniken och samma sockel så jag ser inga problem med att få den att fungera

Klart och klart. Flera gånger har man ändå varit tvungen att uppgradera brändan trots att den ska "klara" av kommande processorer, främst för att processorns spänningsregulatorer inte klarat de nya kraven.

Men vi får ska hoppas på det bästa.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Att klåparen har fått 31,12% istället för 37,12% förklaras enklast av att klåparen räknade ut det på papper. Sedan kunde han/hon inte avgöra om det var en etta eller sjua och chansade fel;)

Sorry Frixos, såg inte att du svarade. Blev glad över svaret:) Det lutar åt att min nästa uppdatering blir en sådan. Att köpa en E6850 är inte värt besväret(i synnerhet efter att ha pungat ut onödigt mkt för en E6700). Jag har dock aldrig uppdaterat bios på moderkort men om jag inte minns fel så är det relativt enkelt att göra på Asus-korten.

Nja, han är ju kines. De använder inte siffror när de räknar, de har kinestecken.

Permalänk
Medlem

P5B Deluxe klarar av Penryn ifall man uppgraderar till bios 1215

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Nja, han är ju kines. De använder inte siffror när de räknar, de har kinestecken.

HAHA, VA!?!? fördomamrna sprutar...
seriöst, de använder arabiska siffror som typ alla i världen utom i amazonas eller nått

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polack
HAHA, VA!?!? fördomamrna sprutar...
seriöst, de använder arabiska siffror som typ alla i världen utom i amazonas eller nått

Arabiska siffror dominerar förvisso, men även kinesiska system existerar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_numerals

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
SSE4 optimeringar.

Undrar hur bra SSE4 optimerad kod skulle köra en H.264 film.

Det undrar jag också, SSE4, minskningen till 45nm samt större L2 cache är de tre stora förbättringarna i mina ögon.

Det blir spännande att se vad AMD kan få fram, blir att köpa nytt då, har haft samma dator i snart 5 år, börjar bli dags för uppgradering

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"