Samsung lanserar nya kompaktkameror

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar nya kompaktkameror

Samsung har idag lanserat fyra nya små digitalkameror för konsumentmarknaden. Modellerna heter L83T, L830, L730 och S85 och har enligt Samsung ett mycket bra pris- och prestandaförhållande.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

tyckte designen var ganska tråkig dock.

Permalänk
Medlem

Stilrena, kamerornas NAD Bra priser, film-funktionerna på L83T verkar rätt kul. Men hur är det med bildkvaliteten?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Kul att upplösningen på filmning verkar höjas. Jag har haft en Samsung 4 megapixel i några år, den har fungerat bra. Enda som varit dåligt är att plasten kring blixten började krackelera utan någon orsak då jag är superpedant. Kameran tar relativt ljusa bilder i standardinställningar vilket kan vara bra ibland. Har för mig att paus i filmläget även finns på min kamera.

Permalänk
Medlem

Håller med. Lite lockad att skaffa mig en, men som sagt, bildkvalitén är ju en parameter i ett kameraköp

Dimensionerna: 93.3x18.0x57.7mm (excluding protrusions) edit: för L83T

Permalänk
Avstängd

Bra att man kan ladda enkelt via USB.

8,2 megapixlar och sju bilder per sekund verkar bra.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Bra att man kan ladda enkelt via USB.

8,2 megapixlar och sju bilder per sekund verkar bra.

Vad ska man göra om batterierna plötsligt tar slut då man absolut måste fota något? Bra att det finns adaptrar för elnätet och bil, men det tar ju tid att ladda.

Jag kör ännu vanliga AA-batterier, antingen uppladningsbara eller vanliga i kris. Fast kameran blir då mycket klumpiggare och inte längre kompaktkamera.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Vad ska man göra om batterierna plötsligt tar slut då man absolut måste fota något? Bra att det finns adaptrar för elnätet och bil, men det tar ju tid att ladda.

Jag kör ännu vanliga AA-batterier, antingen uppladningsbara eller vanliga i kris. Fast kameran blir då mycket klumpiggare och inte längre kompaktkamera.

Ja, du har ju en poäng där faktiskt.
Kanske bära extra batterier?

Jag tycker iaf att det vore smidigt för mig, att kunna ladda kameran hemma via datorn, utan strömadapter, och grejs.

Men andra kanske har mer krävande behov än vad jag har.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!