Permalänk
Medlem

Ingen signal till skärm

Hejsan, har ett problem efter att datorn gått in i strömsparläge och stängt av skärmen så får jag inte igång den igen. Det går ingen signal till skärmen och jag har provat med två olika skärmar och två olika grafikkort så jag misstänker det är moderkortet eller nått, det är ett asrock k7nf2-raid som sitter i så jag undrar om någon har varit med om liknande eller har några tips på vad jag kan prova?

Flashning av bios har jag funderat på men kan inte göra det utan att se vad jag gör så tyvär där.

Himla typiskt dagen efter man får 100/100 så lägger den tilltänkta servern av.

tack på förhand.

Permalänk

Stäng av strömsparläge

Vilket strömsparläge kör du? S1 eller S3 ?
Har du ställt in i bios på tex S3 så kan det hända att du måste bygla om på moderkortet oxå

En del moderkort har problem med att komma upp ur strömspar och nuförtiden finns det ju ganska många olika "strömsparlägen" tex i windows så har du såkallat vänteläge och viloläge och så kan man ställa att bara stänga av skärmen och så vidare.

Första jag skulle prova är i alla fall att flasha bioset till nyaste. Kolla manualen te moderkortet angående S-pos byglar, kolla biosinställningar och windows inställningar.