Asus lanserar servermoderkort

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar servermoderkort

Tillverkaren Asus har idag släppt moderkortet P5M2-E/4L som är riktat åt envägsservrar som har mycket stora krav på god nätverksprestanda. Moderkortet har nämligen fyra stycken gigabit-nätverkskort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara fyra pinnar på 12 Volt? Hur går det då man ska köra quad?

Permalänk
Medlem

En sånhär vill jag ha o bygga server me enda dåliga är att jag sitter på 2mbits lina o lär aldrig lyckas utnytja 4gbits bandbred.. har nog inte ens en router eller switch som pallar de.. men men.. gillar asus produkter.. hoppas denna inte blir en flopp..

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Avstängd

Gamla ICH7...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Särskrivning i ingressen?

Permalänk
Medlem

..och minnesslots som sitter lite galet.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noneedforaname
Särskrivning i ingressen?

Ge upp, ska du försöka få folk att sluta särskriva här så får du avsluta precis alla andra projekt i ditt liv

Ett serverkort med nätverkskomponenter från andra än Intel eller Broadcom? Det kunde ju ha blivit så bra. Hade bara nätverksbiten varit ordentlig så kunde detta kortet vara perfekt för att utvärdera ESX på ett billigt vis. Med lite tur så ser ESX Megaraidkortet som ett scsikort.

Antingen har man fått högre och högre krav med åren eller så har Asus tappat känslan för kvalitet ända ut i detaljerna.

Permalänk
Medlem

Re: Asus lanserar servermoderkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Tillverkaren Asus har idag släppt moderkortet P5M2-E/4L som är riktat åt envägs servrar som har mycket stora krav på god nätverksprestanda. Moderkortet har nämligen fyra stycken gigabit-nätverkskort.

Läs nyheten

Krävs det en speciell switch för att kunna använda “teaming”?
Exempel mottages tacksamt i så fall.

Permalänk
Avstängd

http://www.intel.com/support/network/sb/cs-009747.htm#Modes

Där finns mycket att läsa om det. I de flesta fallen krävs ingen speciell switch för att det ska funka, men jag hade nog kört på åtminstone någon övervakningsbar 19" switch för att vara säker på att den generella kvaliteten är god nog.

Permalänk
Medlem

Är det inte sånadär kylflänsfesten som bestämmer sig för att lossna efter en vecka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
http://www.intel.com/support/network/sb/cs-009747.htm#Modes

Där finns mycket att läsa om det. I de flesta fallen krävs ingen speciell switch för att det ska funka, men jag hade nog kört på åtminstone någon övervakningsbar 19" switch för att vara säker på att den generella kvaliteten är god nog.

Tackar dundermuppen!

Ser att man får forka en del i detta, vissa moder kräver speciell switch medan andra moder kräver det ej. Väldans intressent för min del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Är det inte sånadär kylflänsfesten som bestämmer sig för att lossna efter en vecka?

Joo tyvärr...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Plats för totalt 12st hdd.. nice....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Plats för totalt 12st hdd.. nice....

12st?
Jag räknar till 8st sata och en ide-kanal vilket ger 10st.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Ett serverkort med nätverkskomponenter från andra än Intel eller Broadcom?

Jag har hittills bara varit positivt överraskad av Marvell. Har funkat över förväntan och så bra att jag inte behövt bry mig om att sätta i separata Intel-kort i de maskinerna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMan
12st?
Jag räknar till 8st sata och en ide-kanal vilket ger 10st.

Jag ser två ide- kanaler...