Benq släpper digitalkamera med pek-skärm

Permalänk
Melding Plague

Benq släpper digitalkamera med pek-skärm

Tillverkaren Benq har idag släppt digitalkameran T700. Den är 1,5 centimter tjock och har en upplösning på 7 megapixel. Det som särskiljer denna kamera från andra är att den har en 3-tums pekskärm.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ny tråkig trend?
Samma batterier och stor strömslukande skärm på alla kompakter?

Permalänk

nice grejer

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ny tråkig trend?
Samma batterier och stor strömslukande skärm på alla kompakter?

Måste rätta dig lite:
"Ny tråkig trend?
Samma batterier och stor flottig strömslukande skärm på alla kompakter? "

Det kanske är mer korrekt?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Pek skärm? och jag som får noja direkt när jag råkar ta på min skärm

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nsky|sct
Pek skärm? och jag som får noja direkt när jag råkar ta på min skärm

Det gör nog inget, om du nu inte tar en hammare och slår till. Problemet är väl den otrevliga batteritiden.

Permalänk
Musikälskare

Tycker batteritid på en kamera är extremt viktigt, man lär ju missa tillfällen när de tar slut etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Hoppas verkligen inte att det blir en form utav en standard av något slag; räcker att man kör med pekskärmar på videokameror.

Nej, utöka batteritiden istället, och pressa priserna!

Permalänk
Avstängd

Oj, vilken stor skärm.

Men sens när kan BenQ någonting om kameror?
Vore det inte bättre att köpa från Canon, Minolta, Nikon, etc?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

blir svårt att köpa en minolta eftersom de inte tillverkar kameror längre...
men jag hade hellre köpt en Canon!!

Permalänk
Medlem

Ja som vanligt är det optiken som är det viktigaste i kameran.

Löjligt med pekskärm. Precis som vinkligsbar display, "klick-ljud" och massa annat trams.

Jag rekomenderar folk att satsa på kamror som har erfaren optik.

Permalänk
Medlem

Doh! Hela 12 MB inbyggt minne! Hela 7 MP! 3 tums pekbok.. f'låt.. pekskärm! :roll:
Den är ju gjord för att man ska slösa pengar, inget annat.

Nej, ge oss riktiga grejer, digitala systemkameror med löstagbar blixt och extra extra batteritid. Gärna en tålig en också, duggregntät och greppvänlig. Då gör det inget om de kostar långa lakan.
Inga fjollfasoner med små puttenuttröda saker, sånt är till för fjoilliga amatörer, inte för någon Swecare

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Kompaktkameror börjar tappa sin fördel när telefoner som k800 nått marknaden. K850 blir ju dessutom ännu bättre.

Känns som att systemkameror och större vanliga digitala kameror kommer finnas kvar medan dessa kompaktkameror blir utfasade med tiden.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Oj, vilken stor skärm.

Men sens när kan BenQ någonting om kameror?
Vore det inte bättre att köpa från Canon, Minolta, Nikon, etc?

Minolta gick samman med Konica och sen blev de uppköpta av Sony.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Ja som vanligt är det optiken som är det viktigaste i kameran.

Löjligt med pekskärm. Precis som vinkligsbar display, "klick-ljud" och massa annat trams.

Jag rekomenderar folk att satsa på kamror som har erfaren optik.

Optiken kommer från tillverkaren Pentax vilket erbjuder tre gångers optisk zoom och en upplösning på 7,2 megapixel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Kompaktkameror börjar tappa sin fördel när telefoner som k800 nått marknaden. K850 blir ju dessutom ännu bättre.

Känns som att systemkameror och större vanliga digitala kameror kommer finnas kvar medan dessa kompaktkameror blir utfasade med tiden.

Mobiler har fortfarande en optik som inte ens kan mäta sig med en 10 år gammal digitalkamera. Många megapixlar hjälper inte upp en bristfällig optik, men megapixel är för svensson vad megaherz var för ett år sedan, ett mått på prestandan.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Sen är det inte bara optiken utan CCD-plattan som spelar en enorm roll!
Med en sämre CCD-platta kan man aldrig få en bra bild.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Avstängd

Inte direkt det bästa optiken heller fick jag höra av en fotograf.. men hey, 2500kr så förväntar man sig nog inte mer

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Snart behöver man bara använda tankekraft för att grejerna ska göra som man vill.. varför vill man ha pekskärm på en kamera för?

Permalänk
Medlem

UNderskatta ej vikbar display (Canons kompaktkameror). Riktigt smidigt när man är på fester etc Bra att kunna vika in displayen också, minimerar behovet av kameraväska då det skyddar displayen.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Pekskärm är väl inget nytt? En jag känner en del har en kamera med sånt, tror det var Sony men vet inte säkert. Den bör vara minst 1 år gammal.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Optiken kommer från tillverkaren Pentax vilket erbjuder tre gångers optisk zoom och en upplösning på 7,2 megapixel.

Det där får det ju att låta som att optiken skulle ha något med sensorns upplösning att göra.

Men hur som helst, ja, Pentax har ju lång erfarenhet av kameraoptik, så den är det väl säkert inget fel på.

Det hela låter ju dock lite vanskligt, men BenQ kanske har gjort digitalkameror ett tag redan?
Finns ju dock ett antal andra elektronikföretag som börjat göra bra digitalkameror, med optik från kända kameratillverkare, så det visar väl att det inte är hopplöst...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

En tämligen oblyg kopia av Sony N-serie - inget annat. Första versionen, DSC-N1 lanserades hösten 2005 och nuvarande modellen DSC-N2 lanserades i september förra året.

Skit i att publicera pressreleaser om kameror om ni inte har bättre koll på den marknaden än så här och koncentrera er på rena datorprylar eftersom ni i alla fall gör det bra.

Visa signatur