Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-P35-DS4 bra val?

Ska skaffa ett nytt moderkort och funderar på ett Gigabyte GA-P35-DS4, P35. Några kommentarer (bra/dåliga) saker ni känner till? Ska inte ha datorn till något extremt. Jag tänker mest på ljudet, hade ett Asus P5B innan där ljudet var ganska dåligt, hur är det i Gigabyte kortet?

Visa signatur

Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because OCT 31 == DEC 25 !

Permalänk
Medlem

Re: Gigabyte GA-P35-DS4 bra val?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av whodoo
Ska skaffa ett nytt moderkort och funderar på ett Gigabyte GA-P35-DS4, P35. Några kommentarer (bra/dåliga) saker ni känner till? Ska inte ha datorn till något extremt. Jag tänker mest på ljudet, hade ett Asus P5B innan där ljudet var ganska dåligt, hur är det i Gigabyte kortet?

Har kortet ifråga och det finns väl egentligen inget direkt negativt att notera, utrymmet kring sockeln är smått dåligt dock pga. stor heatpipe-kylning av kortets chipsets och mosfets kring sockeln, dock är ju kylningen strålande så det extra pillet är värt besväret. Det inbyggda ljudet är helt okej, 7.1-kanalers HD-ljud, har ett Elite Pro nu så jag använder det dock inte längre, visst är X-Fi-kortet bra mycket bättre ljudmässigt men för att vara ett inbyggt ljudchipset så tycker jag Realtek HD-Audio 7.1 håller måttet och ska tydligen vara en av de bättre inbyggda ljudkorten för moderkort.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb