Micronet lanserar esata-kabinett

Permalänk
Melding Plague

Micronet lanserar esata-kabinett

Kabinetter med esata-gränssnit har blivit allt mer populära på grund av hastigheten och enkelheten med gränssnittet. Tillverkaren Micronet har idag lanserat kabinetten SR-4 Blackbird som stödjer en lagringskapacitet på upp till fyra terabyte.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stiligt.

Permalänk
Avstängd

Namnet från flygplanet SR-71 Blackbird.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en gammal högtalare från 70-talet, rätt pinsam design. Men säkert är den bra.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

tycker den såg fräsh ut

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk

Är det inte såna hårddiskar som håller ett RPM på 15k?:O

Permalänk

hmm och priset är?

(ang diskarna är väl 10k rpm det snabbaste som finns med dagens sata diskar)

edit: borde ha klickat på länken först... $600 för 1TB eller $1800 för 3TB är liiiite väl saftigt om man får vara petig...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Jäkligt synd bara att de är så dyra.

4-12k (i USA) är för mycket pengar.

Permalänk

en sak jag undrar över... är raiden via det medföljande eSATA-kortet eller är den i "lådan"?
och hur bra raid-kontroller sköts det av?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
en sak jag undrar över... är raiden via det medföljande eSATA-kortet eller är den i "lådan"?
och hur bra raid-kontroller sköts det av?

Raiden ligger till 99,9% i kortet, annars hade du bara behövt en e-sata kabel från "lådan" till datorn

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk

hmmmmm men hur i helvete motiverar man då det priset?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
hmmmmm men hur i helvete motiverar man då det priset?

Har kontrollerkortet hårdvarustöd för raid så försvinner ett antal tusenlappar där. Och sådana här saker brukar kosta många tusenlappar mer än man trodde det var möjligt så rent spontant tyckte jag inte den var så dyr (däremot skulle jag dra mig för att kalla den prisvärd ) Och därför skulle jag gissa att den inte har hårdvaruraid.

Däremot fattar jag inte, 150W för 4 diskar? Löjligt med overkill.
Visserligen kan det kanske vara så att de inte fick tag på något bra (billigt) nätagg med mindre kräm men hoppas inte att det är utrustat med aktiv kylning eller något.

En 80mm fläkt känns lite snålt det med.

Kunde man inte använt port-multiplier eller något, känns udda att dra fyra kablar mellan datorn och den där + strömsladd till boxen.

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097364

är det inte lika dan pryl som denna? denna verkar rätt prisvärd dock, om man har raidkort mm redan...

Har letat efter nått bra sätt att lagra mycket samt ha möjlighet att ha säkerhet på lite data iaf. Måste ju kunna lagra någonstans om man köper bara laptop! :/

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Den där var inge vidare bra, det går i princip bara att använda den till en dator(4 estata kontakter), och då kan man lika gärna köpa lösa HDDs och sätta in i datorn direkt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Namnet från flygplanet SR-71 Blackbird.

Otroligt töntigt gjort av Micronet. Nötter ...

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Lite off topic men är det bara jag som irriterar mig på att man förväxlar "på grund av" och "tack vare"?

"Kabinetter med esata-gränssnit har blivit allt mer populära på grund av hastigheten och enkelheten med gränssnittet."

Det är väl tack vare hastigheten och enkelheten som det blivit populärt?
På grund av = negativt. Tack vare = positivt.
Jag själv tycker det låter rätt konstigt om man tex. skulle säga "Tack vare att jag blev arbetslös så får jag mindre pengar att leva på"

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)