Core 2 Duo vs. Core Duo

Permalänk
Melding Plague

Core 2 Duo vs. Core Duo

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

^^ typ inga skillnader i spel ju

[size="1"]Inlägg redigerat av GAPa: Låt bli att skriva "Först!".[/size]

Visa signatur

Athlon 3700+
Sapphire X1600XT Passive
Samsung SyncMaster 910n

Permalänk
Medlem

The ASUS Z96Js is outfitted with a 15.4" widescreen display with a 1280 x 800 native resolution, driven by a 256MB ATI Mobility Radeon X1600

Inte undra på... På med X1900XT i crossfire istället.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
The ASUS Z96Js is outfitted with a 15.4" widescreen display with a 1280 x 800 native resolution, driven by a 256MB ATI Mobility Radeon X1600

Inte undra på... På med X1900XT i crossfire istället.

Och hur menar du att man lättare skulle se skillnaden på två processorer genom att byta ut grafikkorten? Det är trots allt väldigt sällan processorn gör någon större skillnad i praktiken när det gäller spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Och hur menar du att man lättare skulle se skillnaden på två processorer genom att byta ut grafikkorten? Det är trots allt väldigt sällan processorn gör någon större skillnad i praktiken när det gäller spel.

Om grafikkortet storknar och inte orkar mer så är det omöjligt att se skillnaden på hur bra processorerna presterar i spelen. Bättre grafikkort (eller lägre grafikinställningar) gör det lättare att se skillnaden på andra faktorer i systemet.

Permalänk
Medlem

Skickade ett meddelande om detta för flera dagar sedan till swec, ingen som tog upp nyheten då. Har t o m en tråd om det i Intel avdelning...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Och hur menar du att man lättare skulle se skillnaden på två processorer genom att byta ut grafikkorten? Det är trots allt väldigt sällan processorn gör någon större skillnad i praktiken när det gäller spel.

Hört talats om begreppet "flaskhals"?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd

De flesta vill nog tillbaka till topic nu...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Om grafikkortet storknar och inte orkar mer så är det omöjligt att se skillnaden på hur bra processorerna presterar i spelen. Bättre grafikkort (eller lägre grafikinställningar) gör det lättare att se skillnaden på andra faktorer i systemet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
The ASUS Z96Js is outfitted with a 15.4" widescreen display with a 1280 x 800 native resolution, driven by a 256MB ATI Mobility Radeon X1600

Inte undra på... På med X1900XT i crossfire istället.

Bara en liten eloge: Det är skarpsynt av er att upptäcka problemet med flaskhalsar på andra ställen än det man för närvarande testar. Det är faktiskt en ganska allvarlig metodkritik mot artikeln. Jag hade inte tänkt på det (å andra sidan vet jag inget om grafikkort nuförtiden). Tyvärr är det ju också vanligt med dålig testmetodik i bänktester på de stora sajterna.

Skönt emellertid att testet inte var så jäkla spelfixerat som det brukar vara. Det blir lätt tröttsamt för oss som faktiskt arbetar med datorn.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Intressant men på samma gång ointressant, jag ska ha en conroe

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

men om jag förstår det rätt... dom har tagit en gammal processor hottat upp den lite och kallar den sen core... och när man hör core i dagsläget tänker man på en ny fräsch prolle som presterar bra...

är det ingen som reagerar på det???!!

om jag nu inte har aldeles fel alltså

btw...
varför måste alla diskutioner sluta med att folk diskuterar särskrivningar, "de och dem" och dyilk...

så länge som man förstår vad den andre menar är det väll inget problem...

bara ett enligt mig väldigt dåligt argument i en diskution: du stavade fel alltså har du fel i allt annat oxo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiAnti.V
btw...
varför måste alla diskutioner sluta med att folk diskuterar särskrivningar, "de och dem" och dyilk...

så länge som man förstår vad den andre menar är det väll inget problem...

bara ett enligt mig väldigt dåligt argument i en diskution: du stavade fel alltså har du fel i allt annat oxo

När vi ändå är inne på ämnet. Stor bokstav i början på varje mening gör det lättare att läsa.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Det är SÅ mycket mysigare och skönare att läsa en text ifall skribenten lägger ner de få sekunder som det tar att faktiskt se över sin stavning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Det är SÅ mycket mysigare och skönare att läsa en text ifall skribenten lägger ner de få sekunder som det tar att faktiskt se över sin stavning.

Off-topic, men håller med!
Visst, man förstår ändå, men om ni nu vill spara på er dyrbara tid så sluta skriva slarvig text som ingen orkar läsa, det är också slöseri.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
..dem flesta, inte dom flesta om vi ska vara noga här

Du Doja rätta inte folk när du inte kan stava rätt själv!!!!

Hur mycket stavfel har du inte i dina inlägg? kasta inte sten i ett glashus =).

Permalänk
Medlem

Stog ju i testet att de var medvetna om att grafikkortet var en flaskhals och att de ska återkomma med ett 'riktigt' test när de får tag på en laptop med bättre grafikkort.

Jag är mer intresserad av en dualcore low-voltage/ultra-low-voltage CPU. Lite trisst att den nya bussen inte kommer förrns 2007 heller, men kanske like bra om den nu skulle försämra batteritiden.

Tror inte de nämnde något om 64 bitar men det är väl ändå rätt mysigt att ha? För det hade väl inte de tidigare?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad på inlägg om stavning i andra inlägg*

Permalänk
Medlem

Längtar också efter en low-voltage modell med dubbla kärnor. Det är egentligen dem som är riktigt intressanta i en bärbar om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Det var ju sån liten skillnad att det inte lönar sig alls att köpa den nya, det är ju att kasta pengarna i sjön.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skunk.M
Det var ju sån liten skillnad att det inte lönar sig alls att köpa den nya, det är ju att kasta pengarna i sjön.

Bättre på allt och lika billigt = slänga pengarna i sjön

Permalänk
Medlem
Citat:

btw...
varför måste alla diskutioner sluta med att folk diskuterar särskrivningar, "de och dem" och dyilk...

så länge som man förstår vad den andre menar är det väll inget problem...

bara ett enligt mig väldigt dåligt argument i en diskution: du stavade fel alltså har du fel i allt annat oxo

Hej! Välkommen till Internet!

Här kommunicerar vi genom det skrivna språket och om man skriver som en kratta får man nog finna sig i att folk tar vad man nu påstår med en rejäl nypa salt.

Tänk så här: Om du i en muntlig diskussion talar på lågstadienivå alternativt sluddrar som fyll-Börje på plattan får du likanog acceptera ett visst mått av skepsis. Orättvist? Kanske, men likväl ett faktum.

Permalänk

Tack för upplysningen... men att klaga på "de och dom" och gemener/versaler är ju faktiskt löjligt...// såvida du nu inte råkar av en händelse vara min svenska lärare...

och om man nu vill bedömma om de är fyll-börje som skriver dumma inlägg så kan man kolla på fler sätt än stavning... till exempelvis hur han utrycker sig...

Permalänk
Hedersmedlem

Men för helvete! Åter till topic eller knip. Ta rättstavningstramset via PM om ni måste fortsätta den disskutionen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Men för helvete! Åter till topic eller knip. Ta rättstavningstramset via PM om ni måste fortsätta den disskutionen.

Hell yeah:D

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Hell yeah:D

Du vet att du väckte en ett år gammal tråd bara för att komma med den kommentaren va?