AMD demonstrerar Phenom FX

Permalänk
Medlem

Jag kan bara instämma med många av de andra inläggen, att det verkar bli spännande att se hur väl AMDs nya grejor blir och följande utveckling av dem under nästa år... men även Intel kommer också med en del nya saker under nästa år de med. Med andra ord, spännande tider verkade det bli framöver för de som väntar på nya datorprylar.

/Saint25

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Undvik otrevliga inlägg, då dessa försämrar stämningen i forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
3GHz Phenom/Barcelona är mer än vad många tror. AMD publicerade prestandasiffror för ett tag sedan om barcelonas prestanda i 2,6Ghz:

"De publicerade resultaten speglar företagets påståenden från tidigare i år, där de säger att processorn slår Intels 2,66 GHz quad-core processor Xeon X5355 med omkring 21% för helttalsberäkningar (Specint_rate2006) och med omkring 49% för flyttalsberäkningar (Specfp_rate2006)."

http://www.tomshardware.se/nyheter/news.php?date=1183724238

Förmodligen stämmer dessa prestandasiffror ganska väl även om AMD har gett ut dem.

Läser man detta skulle barcelona kunna vara 20-30% (små vild spekulation) snabbare per klockcykel gentemot Intel Core arkitekturen. Detta innebär att en phenom skulle kunna motsvara en Core 2 på 3,6-3,9GHz.

det är ju ingen skillnad i amd s phenom och intels c2 or.. förstår inte hur ni kan jämnföra dessa 2. jämnför med något dylikt iaf. bra att de händer något för amd

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devil666
det är ju ingen skillnad i amd s phenom och intels c2 or.. förstår inte hur ni kan jämnföra dessa 2. jämnför med något dylikt iaf. bra att de händer något för amd

Varför är det ingen skillnad? och varför är de ojämförbara?

Permalänk
Medlem

Innebär detta att AMD lämnar AM2 sockeln? (skulle gissa på att det innebär det)

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khelben
Innebär detta att AMD lämnar AM2 sockeln? (skulle gissa på att det innebär det)

Nepp. Dessa är gjorda för AM2+. Men går utmärkt på AM2.

Permalänk
Medlem

Okej, det var intressant att veta! Det betyder att man slipper köpa nytt moderkort om man redan satsat på ett AM2 moderkort vilket jag vet att det är många som gjort.

Det är ingen kul att byta moderkort för ofta, kan bli en kostsam historia.

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk
Inaktiv

mmmmhhh fint AMD. hoppas ni släpper dom snart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wic
vem fan bryr sig?!! du har ju d hela 3,0 ghz. fan ska du överklicka för? troru inte att den kan hantera i princip allt utan några som helst problem?!

Tona ner lite grabben!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare så ser inte detta helt fel ut...
Men var det någon mer än jag som lade märke till att AMD planerar
Octal-Core till 2009.

http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20070811/image/n...

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB