Fujitsu lanserar ultraportabel bärbar/tablet

Permalänk
Melding Plague

Fujitsu lanserar ultraportabel bärbar/tablet

Fujitsu LifeBook T2010 väger 1,6 kg och har en 12.1" widescreen-skärm med en upplösning på 1280x800. LifeBook T2010 kan användas som en vanlig bärbar dator men kan även användas som en tablet-pc genom att vrida skärmen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En sån hadde inte varit fel, liten och bra batteritid är det inte sånna många har klagat på att det inte finns?

Permalänk
Medlem

perfekt att ha med sig i lastbilen. bara lite trådlöst bredband. så har man kartor och allt man kan tänka sig med sig,

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem

Det är såhär en bärbar dator ska se ut

Permalänk

Varför fick jag ett sånt plötsligt "Jag-vill-ha-begär"? Shit vilken dator! Den prestandan, den storleken och den batteritiden! Jävlar annama!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Allt utom priset tilltalar mig

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Allt utom priset tilltalar mig

WORD!

Permalänk
Medlem

Vill ha jag med! Men måste nästan alla PC-laptops vara så grymt fula? Alla onödiga plastdetaljer etc, nej tack!

Permalänk
Medlem

Helt perfekt, äntligen en bärbar som är bärbar på riktigt. Enda reservationen är priset...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad det var för specifikationer, men ~16 000 för en sån här tycker jag inte är farligt.

Permalänk
Medlem

LG C1 är snyggare, mindre och lättare, men inte lika bra batteritid.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

För dyr...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

batteriet sitter lite i vägen tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
LG C1 är snyggare, mindre och lättare, men inte lika bra batteritid.

http://jkontherun.blogs.com/jkontherun/LG_20C1.jpg

Man köper bara en bärbar dator eller mobil från LG om man är rejält pantad i huvudet.

Testa ring deras support, ett skämt. Blir ju inte heller bättre av att de ljuger om vad som sitter i deras datorer.

Har iaf en LG tx-express på 1,1kg, grymt smidigt!(Om den bara fungerar)

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Verkar lovande, lustigt att vissa klagar på priset. Antar att det är såna människor som vill ha det bästa för inget.

Permalänk
Medlem

Dra på trissor! upp till 9h batteritid med det svagaste batteriet!

Och 11000 för den billigaste varianten är inte dyrt.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Avstängd

hps tablet pc / laptops är bättre... och snyggare..

riktigt grafikkort, bäst skärm, tv-kort, fingeravtrycksläsare draft-n nätverk 108mbps trådlöst m.m. och batteriet sitter inte i vägen på den...

dock så har den bara 5h batteritid..

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Tyckte inte HPs den var snyggare eller bättre.

Riktigt grafikkort är IMHO en nackdel på sådana här datorer.

Bättre skärm? Says who?

Fingeravtrycksläsare suger och är kanske kul i 2 minuter (anser jag) - däremot är de fula som stryk.

Batteritiden väger tungt.

Permalänk
Medlem

Tror inte hp.s håller lika bra kvalité, en kille som köpte hp tx1270 blev det bluescreen på det första han såg...

Permalänk
Medlem

"batteritid på 9-11 timmar"
Allt jag behöver höra egentligen Skulle vara helt underbart att ha en faktiskt, och jag förstår inte vad folk menar med att den är för dyr... $1600-2300 är ju inte så farligt mycket för ett riktigt praktiskt verktyg som faktiskt fungerar i mer än 3 timmar i stöten. Visst är det kul med en maskin som har ordentliga resurser, men det är ju det som stationära är till för. En bärbar borde ju vara just det, bärbar, den behöver inte mycket mer än ordentligt med minne, en duglig propp, en vettig skärm och bra batteritid vilket den här verkar klara av kraven på. And i like it!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Sedan kanske man bör vara lite kritisk till 9 timmar batteritid också - det är vansinnigt ovanligt i den här typen av datorer. Det kan mycket väl vara när skärmen är av och datorn är i vänteläge eller nått.
Synd att det inte finns något riktigt bra vetenskapligt sätt att testa det hela på. Någon slags eu-märkning där de testar batteritiden på ett bra sätt hade ju varit bra, men det blir nog svårt att få till det rätt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Thinkpad x60s får 8-9 timmar idle (wlan) i praktiken (med 8cel batteri) och batteriet på den där verkar rätt stort ändå så är inte orimligt.

Förr kunde man med rätt stor exakthet (mina erfarenheter) dra bort 1/3 av specifikationerna för att få de praktiska värdena men de verkar vara bättre på det idag - även om det såklart finns mängder av undandtag

Permalänk
Medlem

De är även gigabit-nätverkskort i den!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Tror inte hp.s håller lika bra kvalité, en kille som köpte hp tx1270 blev det bluescreen på det första han såg...

hp har betydligt bättre kvalite på sina varor än Fujitsu imo..

Batteritiden är ju grymt bra på den här.
men tror den får problem när man ska köra tyngre grafiska program..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
hp har betydligt bättre kvalite på sina varor än Fujitsu imo..

Batteritiden är ju grymt bra på den här.
men tror den får problem när man ska köra tyngre grafiska program..

Det är nog inte tänkt att man skall göra det på den här

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.