Razer lanserar Diamondback 3G

Permalänk

Köpte en razzer efersom min gamla MX500 började bli rätt sliten, stort misstag av mig. Kunde inte använda musen alls, bara lyckades komma åt höger musknapp i liret hela tiden. Gick å köpte en MX518 istället, kändes mycket bättre.

Möss e dock en sån jäkla personlig smaksak att de e svårt att egentligen kunna ge någon ett tips om dem.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

aldrig gillat razer mössen man måste ju ha en barns händer för att kunna använda den min MX500 lever än och den skaffade jag när den precis hade kommit och den är fortfarande lika bra.

Visa signatur
Permalänk

diamondbacken har jag provat och den var helt okej, copperhead har jag ej provat men den har som sagt fått mycket kritik. Deathaddern som jag nu äger kan jag därimot rekommendera Alla som går i tankar att köpa en, en otroligt skön mus med väldigt känsliga knappar & bra glid, och än bättre inga drivrutinsfel, funkar klockrent. ända jag märkt som hänt med min är att man får va lite försiktig med den gummibeklädda ytan, de fastnade nått skit som jag skrapade bort med nageln och då lossnade även en bit av gummit, så man ska inte skrapa med naglarna på den.

Permalänk
Medlem

Det är dags för alla fanboys av 3.0an att läsa ett seriöst test där de faktiskt testar hur sensorn beter sig vid olika hastigheter.

http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679

Jag håller mig till logitech för kvaliten och känsligheten i den optiska sensorn. Razer och logitech brukar för övrigt ha samma sensorer.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Har haft en Razer Diamondback, sedan den släpptes och jag har aldrig uppskattat en mus mer.

Har stora händer men föredrar små möss, det är en smaksak som många säger.

Har aldrig haft några problem med den och älskar verkligen att det finns 7-knappar. Ja, jag använder dem alla.

Någon som vet om den nya är exakt likadan, bortsett från ny motor och annan exteriör?

EDIT: Hittade svaret jag sökte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Det är dags för alla fanboys av 3.0an att läsa ett seriöst test där de faktiskt testar hur sensorn beter sig vid olika hastigheter.

http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679

Jag håller mig till logitech för kvaliten och känsligheten i den optiska sensorn. Razer och logitech brukar för övrigt ha samma sensorer.

Du vet troligtvis inte mycket om FPS på hög nivå. Jag antar nu att du via ett test inte tycker MS 1.1 eller 3.0 är bra men ett sådant test förklarar inte varför världens bästa Q4 och ET-spelare använder MS 1.1. Jag har själv länge kört med denna mus och är övertygad om att det är musen som till stor del gjort mig till överlägsen i flera spel.
Musen är inte lika smooth eller rak som en Logitech men känslan och kontrollen är oslagbar.
Ny teknologi kanske ser bra ut på papper som hög dpi men som vi alla nu vet är hög dpi ganska värdelöst i FPS-spel
Deathaddern är en "ny" mus som jag personligen tycker man kan gå över till från en MS 1.1 eller 3.0

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

har två logitech den nyaste som jag har köpt (Mx laser) suger så jävla mycket så det inte e sant har krånglat och krånglat så jag har bara slängt den i ett hörne använder min gamla logitech mus nu tills vidare jag hittar en bättre

Permalänk
Medlem

Min Plasma som jag införskaffade i vintras är nog den bästa optiska mus jag använt, har fungerat perfekt sedan den togs ur kartongen, ruskigt precis och snabb sensor och det blåa skenet tycker jag är trevligt då det dels ser bra ut, sedan är det lättare att hålla reda på den på skrivbordet när det är mörkt.. Detaljkvalitén kunde dock varit bättre, gummiranden som går längs sidorna på musen har börjat flaga en del, inget som direkt påverkar musens prestanda men det är ändå trist att den redan börjar se smått skamfilad ut, synd på en annars superb mus. Sedan är den lite väl platt för att min hand ska kunna vila optimalt på den, men är man vänsterhänt så har man inte så mycket valmöjligheter, trist att tillverkarna verkar låtsas om att vi inte finns..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Du vet troligtvis inte mycket om FPS på hög nivå. Jag antar nu att du via ett test inte tycker MS 1.1 eller 3.0 är bra men ett sådant test förklarar inte varför världens bästa Q4 och ET-spelare använder MS 1.1. Jag har själv länge kört med denna mus och är övertygad om att det är musen som till stor del gjort mig till överlägsen i flera spel.
Musen är inte lika smooth eller rak som en Logitech men känslan och kontrollen är oslagbar.
Ny teknologi kanske ser bra ut på papper som hög dpi men som vi alla nu vet är hög dpi ganska värdelöst i FPS-spel
Deathaddern är en "ny" mus som jag personligen tycker man kan gå över till från en MS 1.1 eller 3.0

Jag har själv klanlirat i högre divisioner och har även vänner som gjort det.
Det där är praktiska tester som visar upp att 3.0 och 1.1an inte rör sig linjärt vid högre hastigheter, det vill säga, de de har sämre kontroll om du rör musen så snabbt.
Om du rör dig inom musens normala responskurva är den naturligtvis helt okej.
Jag menar bara på att det mesta om 3.0an är placebo, den har inte en särskilt bra optisk sensor, kör endast en 8bits buss och kvaliten på den är inte överdrivet bra.
Musen gör inte spelaren, naturligtvis kan man vara bra med den. Är du van vid hur den beter sig lär du inte bli bättre med en annan mus.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Dimondback:S ser ju EXAKT ut som en copperhead ?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Möss e dock en sån jäkla personlig smaksak att de e svårt att egentligen kunna ge någon ett tips om dem.

Amen..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Amen..
http://www.sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon14.gif

Det är ju inte sant, du kan fortfarande ge utmärkta tips om kvaliten på optik samt hållbarhet på musens konstruktion och knappar.

Naturligtvis behöver ju inte den mus med bäst konstruktion vara skönast i handen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Det är ju inte sant, du kan fortfarande ge utmärkta tips om kvaliten på optik samt hållbarhet på musens konstruktion och knappar.

Naturligtvis behöver ju inte den mus med bäst konstruktion vara skönast i handen.

amen ^^

Visa signatur