Shuttletävlingen avgjord och vinnarna är korade

Permalänk
Melding Plague

Shuttletävlingen avgjord och vinnarna är korade

Under sommaren hade vi tillsammans med FZ.se en tävling där två stycken kraftfulla barebones från Shuttle stod på spel. Vinnarna är utsedda och kanske är du en utav dem?

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis!!
Borde nog deltagit känner jag: "inte många som prickade in samtliga rätt i alla fyra deltävlingar. Likväl, tio deltagare lyckades med denna bedrift....."

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

så irriterande den tävlingen hadde ja missat... behöver en server till.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Missade sista tävlingen -.-

Grattis anyway till er som vann!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Vill inte vara med o tävla . då jag inte vill ha mina personuppgifter i ännu en db, som säljs/används för andra ändåmål osv...

//We are the borg.....

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Medlem

Först läste jag: Shuttletävlingen avgjord och vinnarna är korkade -_-

Visa signatur
Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ncc1701e
Vill inte vara med o tävla . då jag inte vill ha mina personuppgifter i ännu en db, som säljs/används för andra ändåmål osv...

//We are the borg.....

Alla använder inte databasen för sådana ändamål. Vi skrotar alltid all tävlingsdata/persondata efter att tävlingen av avgjord och skulle vi inte göra det så skulle det tydligt finnas en kryssknapp där man accepterar att personuppgifterna används till annat.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Själv deltog man bara i två av de fyra momenten, tyvärr kanske..
Men jag är inte reggad på FZ och funderar inte på att regga mig där heller, jag är för lat helt enkelt, enda anledningen

Grattis till vinnarna. Även om frågorna inte var de mest utmanande..

Och gällande databaser som säljs till säljare och andra köpare.. Om man faktiskt vill undvika sådant skall man inte vara reggad någonstans öht. Jag vet detta, verkligen.
Bara att vara reggad på en site och ett forum som handlar om mestadels hårdvara, det är gulduppgifter för ett marketingföretag, värt åtskilliga kronor per _offer_ de lyckas sälja ut. De köper informationen för jämförbart ören.

Men jag litar på att Swec inte säljer ut dessa uppgifter. Trots allt så reagerar PeerGuardian2 enbart på företaget Netratings via TCP, vanligt förekommande, troligtvis genom reklamen vilket är ett nödvändigt ont, om ens det.

EDIT: TCP, inte HTTP! :blush:

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Själv deltog man bara i två av de fyra momenten, tyvärr kanske..
Men jag är inte reggad på FZ och funderar inte på att regga mig där heller, jag är för lat helt enkelt, enda anledningen

Grattis till vinnarna. Även om frågorna inte var de mest utmanande..

Och gällande databaser som säljs till säljare och andra köpare.. Om man faktiskt vill undvika sådant skall man inte vara reggad någonstans öht. Jag vet detta, verkligen.
Bara att vara reggad på en site och ett forum som handlar om mestadels hårdvara, det är gulduppgifter för ett marketingföretag, värt åtskilliga kronor per _offer_ de lyckas sälja ut. De köper informationen för jämförbart ören.

Men jag litar på att Swec inte säljer ut dessa uppgifter. Trots allt så reagerar PeerGuardian2 enbart på företaget Netratings via TCP, vanligt förekommande, troligtvis genom reklamen vilket är ett nödvändigt ont, om ens det.

EDIT: TCP, inte HTTP! :blush:

Hej,

Netratings mäter SweClockers trafik, precis som många andra sajter. Se http://www.annons.se/?get=content&action=view&id=127-115. För övrigt samlar vi inte personuppgifter i vår användardatabas utan det enda som krävs är ett användarnamn, en e-postadress och ett lösenord.

Mvh,
Edin

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk

gud vilka världsproblem det där med uppgifterna verkar vara, bäst att gå o gömma sig i ett skyddsrum o inte komma ut på tio år! Jobbigt att man måste offra sig så mycket för en tävling. damnit!

Permalänk
Medlem

Hmm, fattade inte att man var tvungen att vara med i alla 4...

jaja.. Grattis :).

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Alla använder inte databasen för sådana ändamål. Vi skrotar alltid all tävlingsdata/persondata efter att tävlingen av avgjord och skulle vi inte göra det så skulle det tydligt finnas en kryssknapp där man accepterar att personuppgifterna används till annat.

Jag tvivlar inte på det men samtidigt tycker jag personligen att det är väldigt klumpigt då att samla in informationen om alla deltagande när man likväl bara behöver fråga vinnarna.

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jag tvivlar inte på det men samtidigt tycker jag personligen att det är väldigt klumpigt då att samla in informationen om alla deltagande när man likväl bara behöver fråga vinnarna.

Är ett bra sätt att förhindra fusk genom att folk tävlar fler gånger än vad man skall (en gång). Nog om det, grattis till vinnarna!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

NOOOOOOOOOoooooo0000! Jag van inte Jag måste iaf säga grattis till vinnarna: - Grattis.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Hej,

Netratings mäter SweClockers trafik, precis som många andra sajter. Se http://www.annons.se/?get=content&action=view&id=127-115. För övrigt samlar vi inte personuppgifter i vår användardatabas utan det enda som krävs är ett användarnamn, en e-postadress och ett lösenord.

Mvh,
Edin

Nu känner jag starkt på mig att detta var ett allmänt svar utåt mot alla misstankar om illa hantering av personuppgifter (vilka man ändå inte lämnar ut om man inte själv går med på det).
Och anledningen till att man behöver skriva uppgifter, som ändå inte ens är personliga, som address och namn, är för att som sagts innan förhindra fusk.
Själv har man inga misstankar eller oroliga tankar. Jag vet att Netratings förekommer överallt, ungefär vad de gör, ungefär hur de gör.
Det enda programmet PG2 stör sig på, är att Netratings öht samlar in uppgifter om "vem" som var här och där, när.
Och ja visst, man suktar efter en värld där ingen så att säga spionerar på en, om man får slänga sig med sådana ord. Men förtroenden skulle knappast fungera om man inte fick testa dem, så det fyller väl sin funktion ändå.

För att inte komma helt off topic så får jag väl ställa frågan jag tänkt spara till senare..
Kommer vinnarna hängas ut eller kommer vi få fortsätta gratta skuggor?
(Jag använder orden "hänga ut" i en humoristisk veva, för er som inte kan läsa mellan mina korta rader)

Den där sidan var händig. Och jassåå, ni har lika många unika besökare som arla.se?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

?

Nyheten refererar ju till FZ - och där är de uthängda

Permalänk
Medlem

SCORE!

Edit: Passar på att fråga igen, gjorde det i en tidigare tråd om tävlingen och blev citerad av Edin, men tråden togs bort. Ska FZ och SweC slås ihop?

Permalänk
Medlem

grattis till vinnarna!
se nu till att leta upp den där guiden som visar hur man blankpolerar sin shuttle!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40 GHz
8GB RAM
ATi Radeon HD 7900
Windows 7

Permalänk
Medlem

Grattis vinnarna, gratis är gott. Missade sista tävlingen eftersom de var dags för minisemester på 10 dagar, sugit. Hade som mål att vara med i alla fyra men hade inte aning att det skulle gå så fort på slutet.