D-Link breddar utkast N-sortiment

Permalänk
Melding Plague

D-Link breddar utkast N-sortiment

Tillverkaren D-Link har i dagarna lanserat tre nya nätverksprodukter som baserar sig på 802.11n utkast 2-standarden. Vi ser en ny åtkomstpunkt med namnet DAP-1353 och ett Expresscard-nätverkskort med namnet DWA-643 samt ett pcie-nätverkskort med namnet DWA-556.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Verkar rätt extremt med tre antenner på nätverkskortet... Men varför inte

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Billigaste priser enligt prisjakt är 486 kr för DWA-556. Dock så har ingen butik det i lager.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Om man har ett 11n NIC med 3 antenner kan man utnyttja hela 11n kapaciteten som i praktiken då blir ca 40Mbps x 3 = dvs ca 120Mbps faktisk data, ett kort med 2 antenner kan således bara komma upp i 80Mbps..

Annars är ju DAP-1353 intressant - koppla upp xbox, ps3, htpc etc med 11n

/marca

Visa signatur

-:XP1700-k7S5A-XP1700-Geforce3:-

Permalänk
Medlem

installerade nyss en router med samma teknik här på jobbet, och jag måste säga att prestandan är grym kontra räckvidden.

Och jag sitter med ett intel pro wireless i andra sidan.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Snälla skribenten, "accesspunkt" och "Draft-N", inte "åtkomstpunkt" och "utkast-n"...

Visst vore det önskvärt om det fanns svenska termer, men att försöka göra det inom området datorhårdvara är dömt att misslyckas.

Permalänk
Avstängd

Hur många trådlösa nätverkskort/accesspoints behöver man för att koka ett ägg?
Eller steka en hjärna?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Hur många trådlösa nätverkskort/accesspoints behöver man för att koka ett ägg?
Eller steka en hjärna?

Enligt en text jag läste någonstans på nätet så motsvarar 1 års användning av trådlöst internet 20min i mobilen ;).

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Verkar rätt extremt med tre antenner på nätverkskortet... Men varför inte

Specifikationerna för 802.11n är att man ska ha 3 antenner.
Det ger bättre räckvid och tränger igenom tjocka väggar mycket bättre än 1 antenn

http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple-input_multiple-output_c...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
Specifikationerna för 802.11n är att man ska ha 3 antenner.
Det ger bättre räckvid och tränger igenom tjocka väggar mycket bättre än 1 antenn

http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple-input_multiple-output_c...

Aha, det första visste jag inte!
Men det andra förstod jag nästan, tack iaf

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl