Alienware samarbetar med Bigfoot Networks

Permalänk
Melding Plague

Alienware samarbetar med Bigfoot Networks

Tillverkaren Alienware har i dagarna lagt till ett konfigurationsalternativ med ett par högpresterande datorer. Man kan välja till ett Killer K1-nätverkskort från tillverkaren Bigfoot Networks.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så länge det inte är Killer NIC M1 så.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Medlem

Tycker ändå det är galet att ge så mycket för ett NIC.
Men å andra sidan tycker jag Alienware är lite galet också.

Permalänk
Medlem

Alienware är precis som OCZ rent skräp. Köper in prylar från tredje part, smäller på sin logga och tar sedan hutlösa priser för sakerna.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Känns som att det är billigare att skaffa ett snabbare internet än att köpa ett "snabbare" nätverkskort...

Permalänk
Medlem

Få se nu, man ska alltså helst ha 5st olika processorer med flera kärnor på vissa

CPU x2 el x4
GPU x2 el x3
FPU
NPU
SPU

Permalänk
Avstängd

Om det är så bra som dem säger, varför har inte några konkurrenter lanserat kort med liknande funktioner och tekniker?

Kortet är för dyrt för min smak.

Coolt att det är Linux-powered dock.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Kul att detta nätverkskort får mer uppmärksamhet. Men det är på tok för dyrt för mig, och säkert många andra med. Skulle vara kul med att svenskt test på detta nätverkskort, det har jag faktiskt inte sett.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Finns det ens något test där det jämförs med exempelvis Intel Pro 1000GT?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Har man allt så kanske man vill ha detta..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DLM

CPU x2 el x4
GPU x2 el x3
FPU
NPU
SPU

CPU och GPU vet vi vad det är. Men vad är FPU, NPU och SPU?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Misstänker att NPU är Network Processing Unit
FPU och SPU har jag ingen aning om dock

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyberzero
Misstänker att NPU är Network Processing Unit
FPU och SPU har jag ingen aning om dock

floating point unit och shader processing unit (?).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Har man allt så kanske man vill ha detta..

CPU och GPU vet vi vad det är. Men vad är FPU, NPU och SPU?

Antagligen menar han, Floating Point Unit (Eller fysik?), Network Processing Unit samt Sound Processing Unit.

ont: Känns overkill , men det är vad det ofta handlar om hos Alienware så..
Kortet ger enligt recensioner även en prestandaökning tydligen. Imponerande.

Stavfel*

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Har man allt så kanske man vill ha detta..

CPU och GPU vet vi vad det är. Men vad är FPU, NPU och SPU?

Network Processing Unit, Sound Processing Unit och rimligtvis en fysikprocessor, vilket dock förkortas PPU, och inte FPU.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Om det är så bra som dem säger, varför har inte några konkurrenter lanserat kort med liknande funktioner och tekniker?

Kortet är för dyrt för min smak.

Coolt att det är Linux-powered dock.

varför finns det ingen konkurrent till raptor? alla spel nördar verkar ju ha en idag?

troligtvis för att marknaden finns men den är inte stor..

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1733

recension på kortet från fz

Ingen vidare bra recension enligt mig. Se fortsättningen nedanför.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA

Kortet ger enligt recensioner även en prestandaökning tydligen. Imponerande.

Stavfel*

Vet inte om det är så imponerande. Om man tittar på bilderna så jämför dem mot en nForce NIC. Alltså ett intergrerat nätverkskort.

Länk till bilden

Intergrerat nätverkskort tar kraft från processorn.

I teorin har de avlastat processorn från det intergrerade nätverkortets beräkningar. På så sätt ser det ut som om FPS ökat. Men det behöver man inget Killer NIC för.

Ta valfritt kort från Intel eller 3Com i för ca 500 kr så avlastar de också processorn.

Nä, gör en recension mot Killer NIC och ett annat nätverkskort som inte är intergrerat eller av märket Realtec för 100 kr. Se hur stor prestanda skillnad det blir då.

För ca 2500 kr får du dessutom ett mycket bra grafikkort för.

Edit: Omformulering.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Alienware är precis som OCZ rent skräp. Köper in prylar från tredje part, smäller på sin logga och tar sedan hutlösa priser för sakerna.

Är väll ungefär som klädestillverkarna då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1733

recension på kortet från fz

Jag litar inte en sekund på fz's tester

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy
Network Processing Unit, Sound Processing Unit och rimligtvis en fysikprocessor, vilket dock förkortas PPU, och inte FPU.

Rätt, jag tänkte svengelska på fysikprocessorn.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Intergrerat nätverkskort tar kraft från processorn.

I teorin har de avlastat processorn från det intergrerade nätverkortets beräkningar. På så sätt har de fått bättre prestanda.

Men det behöver man inget Killer NIC för.

Ta valfritt kort från Intel eller 3Com i för ca 500 kr så avlastar de också processorn.

Nä, gör en recension mot Killer NIC och ett annat nätverkskort som inte är intergrerat eller av märket Realtec för 100 kr. Se hur stor prestanda skillnad det blir då.

För ca 2500 kr får du dessutom ett mycket bra grafikkort för.

[/QUOTE]

Syftade nästan mer på nyhetsartikelns nätverkskort, där den går på 1350kr. Den är bra mycket billigare och tror inte prestandan är så mycket sämre.

Folk som köper den här produkten lär ha ett bra grafikkort. Sitter man med ett 6600GT finner man förhoppningsvis inget större behov att köpa ett K1-nätverksk.

Denna passar sej nog bättre i high-end datorer; ex Alienware

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA

Syftade nästan mer på nyhetsartikelns nätverkskort, där den går på 1350kr. Den är bra mycket billigare och tror inte prestandan är så mycket sämre.

Folk som köper den här produkten lär ha ett bra grafikkort. Sitter man med ett 6600GT finner man förhoppningsvis inget större behov att köpa ett K1-nätverksk.

Denna passar sej nog bättre i high-end datorer; ex Alienware

Tycker fortfarande recensionen inte säger något om prestandan. Om de använt sig av 1350 kr korter eller 2500 kr kortet i recensionen spelar ingen roll, då de jämförde kortet mot ett intergrerat nätverkskort.

Permalänk
Avstängd

Kan säga att Killer K1 är inte speciellt prisvärd, men gav mig bättre ping, lite högre fps, spelen flyter bättre och när man t.ex. slänger en granat på cs:s där det ligger massa prylar som flyger åt alla håll så såg jag en stor skillnad.

Om du funderar på att köpa detta kort så e det bara för dig som redan i princip har det vassaste på marknaden och endå vill ha det där lilla extra.

För er som har en lite sämre/äldre dator, fundera istället på att spara de pengarna till nästa gång du köper en ny dator å skaffa ett lite finare grafikkort eller bättre processor. Om du däremot inte skall köpa ny dator så kan ni fundera på att köpa detta kort istället, för det ger nog mest ju sämre dator du har, men en uppgradering av CPU ger nog mera... Intel Quad core 2.4 GHz kostar 500 mer än killer k1 så..... think about that...

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p