Penryn-mobila processorer avslöjade

Permalänk
Melding Plague

Penryn-mobila processorer avslöjade

Idag har det publicerats specifikationer på inte mindre än 11 stycken processorer för det bärbara segmentet som bygger på Intels kommande 45-nanometersarkitektur som kallas Penryn.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tusan också. Jag som var i köpetankar idag på en bärbar idag, nu blev jag mer tveksam till att köpa.

Någon som vet om Penryn för bärbara är en riktig 64bitars processor?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

3.06 ser fint ut

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Frekvenserna på dessa kommer att ligga på 2,8 till 2,1 gigahertz vilket kan ses i tebellen nedan

Ni menar alltså från 2.1 till 2.8? minsta först om jag inte har lärt mig fel.

Permalänk
Medlem

Raytracing i realtid

Värstingmodellerna, av Yorkfield... lär kunna köra raytracing i realtid!!! Quake 4 raytracat i realtid....

http://www.theinquirer.net/?article=41858

Mer och bättre, och på marknaden, inom två år.

-

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd

Re: Raytracing i realtid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Värstingmodellerna, av Yorkfield... lär kunna köra raytracing i realtid!!! Quake 4 raytracat i realtid....

http://www.theinquirer.net/?article=41858

Mer och bättre, och på marknaden, inom två år.

-

Att kunna köra en scen raytracad och ett spel är helt olika saker. Quake 4 raytracat lär vi nog aldrig se.

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Raytracing i realtid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Att kunna köra en scen raytracad och ett spel är helt olika saker. Quake 4 raytracat lär vi nog aldrig se.

haha men precis. wtf raytracing i quake 2 segar sej fram i 3 fps @ intel e6600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Frekvenserna på dessa kommer att ligga på 2,8 till 2,1 gigahertz vilket kan ses i tebellen nedan

Ni menar alltså från 2.1 till 2.8? minsta först om jag inte har lärt mig fel.

Precis, det är felskrivet. Här är ett till:

"Frekvenserna på dessa kommer att ligga på 2,8 till 2,1 gigahertz vilket kan ses i tebellen nedan."

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180