Kingmax släpper fler ddr3-moduler

Permalänk
Melding Plague

Kingmax släpper fler ddr3-moduler

Tillverkaren Kingmax har idag tillkännagivit att de har släppt ddr3-moduler i storlekar om en och två gigabyte. Kingmax använder sig av Elpida-kretsar vilket enligt tillverkaren själv ger mycket bra överklockningsmöjligheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om den går för snabbt eller inte vet jag inte med det blir jobbigt att om några år att inte kunna hitta något extra minne till datorn man sitter vid.

Permalänk

ja minnen utvecklas snabbt vågar jag påstå. som girgoo säger så blir det jobbigt när plånboken inte hänger med i utvecklingen och man blir tvungen att köpa ny plattform för att kunna få mer minne (även om 2gb lär räcka ett tag framåt för en vanlig nörd)

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Om den går för snabbt eller inte vet jag inte med det blir jobbigt att om några år att inte kunna hitta något extra minne till datorn man sitter vid.

Vi får hoppas att 2 gig räcker ett bra tag till!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Inaktiv

Plånboken har aldrig räckt till om man ska ha de bästa hela tiden

Permalänk
Avstängd

Så länge det är bakåtkompatibilitet, så är det bra att det går snabbt fram.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Om den går för snabbt eller inte vet jag inte med det blir jobbigt att om några år att inte kunna hitta något extra minne till datorn man sitter vid.

Det behöver du ju knappast oroa dig för om du inte nu har tänkt ha samma moderkort i 20 år. Det säljs ju fortfarande SDRAM ute i butikerna, visserligen dyra stickor men SDRAM började väl komma för 10 år sedan eller något i den stilen. Att hitta DDR2-stickor till rimliga priser kommer absolut inte bli några problem under en lång tid framöver.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Klart det går för snabbt. DDR2 är ganska nytt fortfarande om man ser till när genombrottet för DDR2 egentligen kom. Dessutom är det billigt ia dagsläget och snabbt går det också. Problemet är att i Intels fall har man minneshanteringen fortfarande i nordbryggan och kan därför inte använda minnets potencial. När de nya processorer från AMD kommer lär man kanske äntligen få se större skillnader med snabba minnen men själv tyckr jag att man borde haft DDR2 i minst ett år till då de har mycket mer att ge.

Permalänk
Medlem

Det går ju snarare bakåt! Det verkar bara fokuseras på bandbredd och inte på accesstid. Snart har vi minnen med sämre accesstider än EDO-minnen men med en bandbredd på tiotusentals MiB per sekund...
Till vilken nytta?

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk

Man hinner inte mer än punga ut stora pengar på en uppgradering av datorn så finns det nya saker ute. och spelen värkar det som de släps ett par st i olika smaker för varie konfiguration.. så vill man spela de man tycker om får man uppgradera datorn för 30 000 2 gonger om året..

önskar dator tilverkningen bromsade upp och det kom flera speltilverkare på marknade som törs testa sig fram och komma med nya saker.. som på Gammla Amiga där det fans MÄNGDER av spel till en maskin.. nu mer får man ju köpa maskinen efter spelet.

Permalänk

Citat från artikeln: "Som de flesta andra ddr3-minnena körs dem i 1,5 volt "

I vanliga fall kan jag vara tyst, men när det står så där i en nyhetsartikel måste jag få klaga!

Varför har folk så svårt att skilja på orden de och dem?
(ledtråd: de/dem motsvaras av du/dig.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoboDuCk
Det går ju snarare bakåt! Det verkar bara fokuseras på bandbredd och inte på accesstid. Snart har vi minnen med sämre accesstider än EDO-minnen men med en bandbredd på tiotusentals MiB per sekund...
Till vilken nytta?

Samtidigt ökas frekvensen.
Med en frekvens som är dubbelt så hög så kan man ha dubbelt så långa accesstider utan att den egentliga accesstiden blir sämre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Klart det går för snabbt. DDR2 är ganska nytt fortfarande om man ser till när genombrottet för DDR2 egentligen kom. Dessutom är det billigt ia dagsläget och snabbt går det också. Problemet är att i Intels fall har man minneshanteringen fortfarande i nordbryggan och kan därför inte använda minnets potencial. När de nya processorer från AMD kommer lär man kanske äntligen få se större skillnader med snabba minnen men själv tyckr jag att man borde haft DDR2 i minst ett år till då de har mycket mer att ge.

Hur kan det vara dåligt att DDR3 som är bättre än DDR2 kommer ut på marknaden? Det är ju ingen som förlorar på det förutom kanske någon som känner att datorn inte är så snabb som den skulle kunna vara.

Det är ju ingen som tvingar er att lägga massa pengar på DDR3.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Problemet som jag ser det är inte så mycket att nya minnes-standarder introduceras för tätt, utan snarare den mer eller mindre uteblivna prestandaökningen mellan generationer. Det är extremt lite som händer på minnesmarknaden som faktiskt är av intresse ur prestandasynpunkt. Om man bortser från syntetiska tester, så skulle vi egentligen fortfarande kunna köra med DDR400 utan att någon hade märkt någon skillnad i praktiken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scheimpflug
Citat från artikeln: "Som de flesta andra ddr3-minnena körs dem i 1,5 volt "

I vanliga fall kan jag vara tyst, men när det står så där i en nyhetsartikel måste jag få klaga!

Varför har folk så svårt att skilja på orden de och dem?
(ledtråd: de/dem motsvaras av du/dig.)

varför måste folk uttala sig och leka språkpolis på detta forum hela tiden?
Oj, glömde starta förra meningen med stor bokstav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
varför måste folk uttala sig och leka språkpolis på detta forum hela tiden?
Oj, glömde starta förra meningen med stor bokstav.

Och varför måste folk ta så illa upp så fort någon påpekar något om stavning? Okej att det är lite jobbigt när folk tjatat om stavning i foruminlägg, men jag tycker det är okej om man kräver lite mer av nyhets-/artikelförfattare.

Permalänk
Medlem

Hade kunnat skippa DDR3 och hoppat från DDR2 till DDR4