Microsoft lanserar Sidewinder-mus

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Sidewinder-mus

Sidewinder-serien spelinriktade tillbehör kanske ni lite äldre känner igen. De var relativt populära på mitten av 90-talet. Microsoft har dock idag återupplivat namnet genom att lansera en spelmus med namnet Sidewinder Mouse.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

FUL!

...men kanske bra..

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Ser avancerad ut.. Oergonomisk.. Energikrävande med display som kunde lösts på snålare smartare, sätt. De runda tumknapparna ser minst sagt obekväma ut.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt rå ut, säkerligen varenda fjortis dröm
Tror inte de lanserar en mus som inte är skönt att hålla i.

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Energikrävande med display som kunde lösts på snålare smartare, sätt.

Tror inte att man behöver bekymmra sig om hur mycket ström den drar då den har sladd.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den ser både snygg och ergonomisk ut. Lite 80-tals future-design! Det gillar vi...
Den är ju ganska lik den senaste Razermusen som visades upp på SC för inte så länge sedan. Gillar den också.

Permalänk
Inaktiv

sidewinder-missiler äger ganska bra.

Permalänk
Hedersmedlem

MS brukar ha rätt bra koll på ergonomi så det är nog ingen fara på den fronten.

Såg rätt ball ut, bonuspoäng för scrollhjulet och sidoknapparna i metall och att de äntligen sitter vertikalt så man faktiskt kan komma åt båda knapparna!
Nu får de ta o släppa ett tangentbord i samma serie.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Skulle den bara varit trådlös skulle jag nog köpt den..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Trevligt. Dock tycker jag inte att den ser bekväm ut till skillnad från Logitechs G5. När ordnar Swec ett test tro?

Permalänk
Medlem

Den såg... spejsad ut ^^. Hoppas bara den inte är för plastig som Razers möss är enligt min mening. Sidoknapparna ser litoergonomiska ut men det kanske dom inte är?

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem

Den ser inte klok ut

Visa signatur

~ Macbook <> Debian-server

Permalänk

Kanon eller Kalkon? -Kanon, skulle jag säga. För min del kunde dom ha utelämnat displayen, men annars kan det vara en bra mus

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

Snyyyyyyygg!

Någon som vill köpa en IE 3.0

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Haha! Får lite NOD-vibbar när jag ser den.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Anställa nya designers bör de göra.
De äldre sidewiderprylarna var iaf någorlunda snygga för sin tid.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker att den på nått sätt påminner om Logitechs G9:a?

Permalänk
Medlem

Revolutionerande mus, som ni ser är denna ''Certified for Windows Vista''. Hurra!

Katastrofalt ful är den, och ergonomin ser usel ut. Hursomhelst, ska inte dömma den så mycket försen recensioner på den börjar dyka upp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Haha! Får lite NOD-vibbar när jag ser den.

Haha, ''Hand of NOD''

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Skulle den bara varit trådlös skulle jag nog köpt den..

trådlös spelmus? ROFL

Permalänk
Medlem

FUL?!?! Den var ju grymt läcker! Aningen dyr bara!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Skulle den bara varit trådlös skulle jag nog köpt den..

det e en spelmus.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Avstängd

Ful, dyr och larvig.

LCD display på mus?
Give me a break!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Ful, dyr och larvig.

LCD display på mus?
Give me a break!

Något liknande sa nog många när dom hörde talas om Logitech G15 och det e en väldigt populär bräda idag...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hur kan en mus ha en upplösning på 7 MPixel?
Detta tillsammans med 2000 dpi sätter en gräns på 1,53 x 1,15 tum (antar 4:3).
Vad händer om man går utanför denna ruta?

Permalänk
Medlem

vafanken då måste jag missat något, trodde nämligen lcd'n visade batterinivån.. drog slutsatsen att den då var sladdlös.. Vad fanken har man den då till?...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
vafanken då måste jag missat något, trodde nämligen lcd'n visade batterinivån.. drog slutsatsen att den då var sladdlös.. Vad fanken har man den då till?...

läs nyheten.

600kr på webhallen. släpps 12 september.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Haha! Får lite NOD-vibbar när jag ser den.

Precis det jag också får! Gillar man Nod i C&C3 så bör man ha denna mus!

Det skulle vara riktigt fint med ett mustest nu då jag inte har sett något sådant på väldigt länge + att det har kommit väldigt mycket möss på sistone.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Hur kan en mus ha en upplösning på 7 MPixel?
Detta tillsammans med 2000 dpi sätter en gräns på 1,53 x 1,15 tum (antar 4:3).
Vad händer om man går utanför denna ruta?

Detta behöver du förklara närmare.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Detta behöver du förklara närmare.

Jo, om musen har en upplösning på 7Mpixlar så kan jag inte tänka mig en annan förklaring än att den bara kan röra sig i ett område på 7 miljoner pixlar.
Om den sen även har 2000dpi, dvs 2k pixlar per tum, och man antar att detta område är fyrkantig med 4:3, så kan man räkna ut att området som musen fungerar på är 1,53 x 1,15 tum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Jo, om musen har en upplösning på 7Mpixlar så kan jag inte tänka mig en annan förklaring än att den bara kan röra sig i ett område på 7 miljoner pixlar.
Om den sen även har 2000dpi, dvs 2k pixlar per tum, och man antar att detta område är fyrkantig med 4:3, så kan man räkna ut att området som musen fungerar på är 1,53 x 1,15 tum.

Hahahahahahahahaha omfg xD

7MP anger ju "kvaliteten" på varje bild den inbyggda optiska sensorn tar och därmed också dess känslighet och precision.

Vore kul att se en musmatta på 1,53 * 1,15 tum xD

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/