Permalänk
Melding Plague

Iomega släpper Ego

Tillverkaren Iomega har idag släppt Ego i Sverige. Det är en liten extern hårddisk med en lagringskapacitet på 160 eller 250 gigabyte som har ett annorlunda utseende.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ser nästan ut som en plunta, hade man satt en kork upptill skulle ingen tro det är en hårddisk

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk

Ser nästan ut som en plunta? Själv kände jag starkt whisky sug när jag såg den. Kanske bara för att det är fredag.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd

Jo, den ser väldigt mycket ut som en plunta.

Design har visst gått framför funktion. Dålig design, går inte att stacka.

Citat:

Den stöds av de flesta operativsystem inklusive Microsoft Windows Vista samt Mac OS X 10.1.5 eller senare.

What about Windows XP, Linux, BSD, Solaris?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Tycker det var dyrt. Jag köpte en extern 500GB för 1200 år mammiz för några månader sedan, WD.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Haha, plunta va det första jag tänkte när jag såg den

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Tycker det var dyrt. Jag köpte en extern 500GB för 1200 år mammiz för några månader sedan, WD.

Måste troligtvis ha varit en 3.5"-disk i den till det priset och storlek.

En 2.5"-tummare är att föredra vid mobilt bruk, man slipper nämligen extern strömförsörjning på dessa. Samt att de är väldigt små och smidiga att böra med sig.

Permalänk
Inaktiv

mmmmh 2.5 tum är najs, har en sådan ihopsatt i ett kabinett till en extern HDD och det är litet ok med lagringsutrymme (250 gb).

Permalänk
Medlem

Väldigt attraktiv design faktiskt :). Externa hårddiskar skall verkligen göras i 2.5-formatet och inte som de enorma tegelstenarna som 3.5-diskarna blir!

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig kunna ha en sådan...
Skulle ta fel på den och pluntan och sen sitter man där på festen med inget trevligt att smutta på, eller hemma hos polaren med en sladd ner i spriten

Nej, den var faktiskt rätt trevlig tycker jag. Precis lagom annorlunda.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.