Titan släpper två hårddiskkylare

Permalänk
Melding Plague

Titan släpper två hårddiskkylare

Tillverkaren Titan har idag släppt två nya kylningslösningar för hårddiskar. De heter TTC-HDC4 samt TTC-HDC5 där den förstnämnda har två stycken 60-millimetersfläktar och den sistnämnda har en 120-millimetersfläkt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

ueeh.. vilka fula

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om hur fula de är så länge det är bra blås i sakerna och de är tysta? Knappast så man kommer ha dem i sitt face hela tiden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Vem bryr sig om hur fula de är så länge det är bra blås i sakerna och de är tysta? Knappast så man kommer ha dem i sitt face hela tiden

Sant

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

Imo tycker jag att hdd kylare är onödigt..Fan skaffa diskar som inte blire så varma !!:)

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Imo tycker jag att hdd kylare är onödigt..Fan skaffa diskar som inte blire så varma !!:)

egentligen det bästa... dom diskarna är säkert överlag även bättre än dom varmare lite win win...

Sen ett bra chassi så är det ju faktiskt klappat och klart.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Imo tycker jag att hdd kylare är onödigt..Fan skaffa diskar som inte blire så varma !!:)

Hör av dig när du har 4-5 diskar som används väldigt mycket. Drar upp värmen i hela chassit. Väntar fortfarande på en bra och billig lösning.

Permalänk
Medlem

bra lösning är ett fulltower fullt med 120mm... men inte billigt.

sånnahär kylare gör väl inte så stor skillnad på overall tempen i chassit, lr har jag fel?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

väldigt ful va den iaf
http://www.titan-cd.com/em/images/hdc4c5/03.jpg
men de har väll inte så jättestor betydelse kanske men jag skulle endå hellre köpa en sån här
http://www.modthebox.com/reviews/scytheusa/kamabay/kamabay.jp...

Permalänk
Inaktiv

60mm's-fläktar kommer alltid att låta illa och kyla lite.

Nej, tackar vet jag 120mm's HDD-burar.

Permalänk
Avstängd

Hehe, väldigt likt skiten biltema sålde för några år sen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det e väl bara att spänna fast en 120mm nånstans i närheten av hårddiskarna så borde alla värmeproblem lösa sig, antagligen bra mycket billigare och effektivare än denna produkten.

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Hör av dig när du har 4-5 diskar som används väldigt mycket. Drar upp värmen i hela chassit. Väntar fortfarande på en bra och billig lösning.

Jag har haft 4 diskar i mitt lilla SOLO ett bra tag. Aldrig haft några som helst problem, dom ligger runt 30 grader konstant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Hör av dig när du har 4-5 diskar som används väldigt mycket. Drar upp värmen i hela chassit. Väntar fortfarande på en bra och billig lösning.

Alltså, då skaffar man en lite gullig fläkt som pustar lite luft på dom.

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Ja, håller med, aldrig förstått HDD kylare, de flesta vanliga Midi towers har plats för 1x120mm framför diskarna, med en sådan, tyst, lågvarvig fläkt har mina diskar sällan överstigit 35 grader, haft flera olika chassin och aldrig problem om man utbyttjar den platsen för en 120mm eller 2x80/92mm fläktar...

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Min hårdisk ligger just nu på botten i chassit, kall? aaa

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha då är jag väl den enda som inte tycker det verkar så fult. Men det är nog fulare i verkligheten.

Priset för det här borde inte vara mer än säg 200-300 kr.
De där metallbeslagen som man monterar hårddiskarna med ser likadana ut som ett par jag köpte på biltema eller nått för 20 kr har jag för mig.

Men om de ska ha fläkt att blåsa på kanske de borde ha någon slags kylfläns också. Plus gummidämpning likt denna:

https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010069372
Fast inte exakt. Utan heatpipekylningen (om det är sådan?) och kylflänsarna ska vara riktade så de får luften att flyta igenom dem från fläkten framför.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Behöver hårddiskar kylas?

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

om du har 1-2 diskar kan man nog klara sig, tom 3 om man har bra flöde i chassit.
Men om man vill ha 4 eller 3 på varandra, då gällder det att ha något.

Jag skulle nog iof köra med något från lian li eller från coolermaster, dock är CM väldigt tight packade medans Lian li har lite bättre luft mellan hårddiskarna.

Men om någont prövat något bättre, dela gärna med er.

Permalänk
Medlem

skaffar större diskar tx två 500gb behöver man kylning då ?
Thermaltake Mozart TX

Permalänk
Medlem

Dom när har väl samma blås kapacitet som en astmatiker som blåser på dom genom ett sugrör =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Dom när har väl samma blås kapacitet som en astmatiker som blåser på dom genom ett sugrör =D

Troligtvis... själv har jag en 120mm i fronten dock har jag vänt på fläkten så att den suger ut istället för blåser in, i och med detta så sänkte jag tempen i burken med.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Behöver hårddiskar kylas?

Ja... och nej. Det beror på hur datorn din ser ut i övrigt. Jag själv märkte att mina hårddiskar blev bra varma när jag gick över till ett fläktlöst nätaggregat, detta eftersom luften nästan stod stilla runt hårddiskarna. Man behöver inte ha mycket kylning alls, duger fint med en enkel chassifläkt, det går t.om. att köra dem på 5V/7V om man ogillar ljud.

Kylningen kan också ha en positiv effekt på ljudnivån, jag har själv upplevt att mina Maxtor-diskar låter mer om jag låter tempen gå över 45 grader.

Permalänk
Medlem

Har swecklockers nyhetstorka, eller? Det finns ju ett tiotal hårddiskkylare som ser precis ut som den här - och en plastlucka med fläkt bakom är ju inte direkt något att hurra över, inget nytt.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!