Thermaltake lanserar hårddiskkylare

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake lanserar hårddiskkylare

Tillverkaren Thermaltake har idag släppt en hårddiskkylare med namnet TMG HD 1. Den monteras i en ledig 3,5-tumsplats i chassit och kyler hårddisken ovanför.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom kunde inte hitta någon bättre design? satan vad ful den var..

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Inaktiv

plastig design.

Permalänk
Inaktiv

Visst, men ser ju inte direkt kylaren väl monterad, men ändå. Fixa funktionen före designen.

Permalänk

Tyckte det var ett bra initsiativ..
Har inte set någe liknande..
Frågan är ju hur bra den är i praktiken.

Permalänk
Medlem

Kyler den bra så varför inte? är väl ingen som kikar inne i burken 24/7 heller?

Permalänk
Avstängd

Oj, det var nog bland det fulaste jag någonsin sett.

Det bara skriker "fjortis" av den där.

Hade jag haft en sådan, så hade jag slängt den. Det är ju skämmigt.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Tyckte den var cool jag Och något jag skulle kunna tänka mig o testa faktiskt, men sitter med 1,st hd bara i ett rack.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313

Det bara skriker "fjortis" av den där.

Så ifall jag hade gillat den hade jag varit "fjortis" då? Jag ser inget fel med att vissa personer gillar att ha "bling bling" i sina datorer, jag tycker det i vissa fall faktiskt kan vara snyggt.

Men skulle jag stjälv köpt denna kylare? Nej, men jag kommer inte kalla dom som köper den för fjortisar.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Hedersmedlem

haha.. och lite mer hehe! oj.. när ska det ta slut.
Varför föra in mer ljud i en dator när man kan kyla 4 hdd:s med en 120mm fläkt på lågvarv. Men vist, vill man ha kalla hdd:s så får man, i detta fall betala med en högre ljudnivå i datorn.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

jag tycker mest att den ser ut som en upp-och-ner vänd glassbytta med en fläkt i mitten ^^. Är det verkligen så svårt att sätta fast en bra mycket bättre 120mm fläkt vid hårddiskarna att folk måste köpa sånt här? Synd att Thermaltake har totalt fallit ner i "0mG blingbling-träsket", jag kommer ihåg en tid då de kunde göra iallafall hyffsade kylare :/

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem

fy fan va ful...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
jag tycker mest att den ser ut som en upp-och-ner vänd glassbytta med en fläkt i mitten ^^. Är det verkligen så svårt att sätta fast en bra mycket bättre 120mm fläkt vid hårddiskarna att folk måste köpa sånt här? Synd att Thermaltake har totalt fallit ner i "0mG blingbling-träsket", jag kommer ihåg en tid då de kunde göra iallafall hyffsade kylare :/

Tycker i och för sig att de alltid varit där nere, med väldigt få undantag tyvärr.
Deras produkter brukar ju inte prestera allt för bra, vara funktionella, eller snygga. Men som med nästan allt som säljs, så finns det nog även folk som kommer vilja köpa detta.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk

Hårddiskfläktar monterar man antingen framför eller bakom diskarna, för vem vill slösa diskplats på fläktar?

Permalänk

en 120 mm fläkt, några plastbitar, en borr och lite superlimm så kan du fixa en myckett bättre hd kylare med samma "kylnings egenskaper", om man gör de bra så skulle tror ja den tillomed skulle bli snyggare en den där.

edit: hmm, de va 2.5 platserna, så 120 mm e nog antagligen för stor, 80 lr 90 får man vel gå till då.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Effekten av kylning uppnås genom att montera bort en hårddisk och ersätta den med plast istället. Där har ni lösningen

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.