HP ökar marknadsandelar på bladservermarknaden

Permalänk
Melding Plague

HP ökar marknadsandelar på bladservermarknaden

Det går bra för HP:s Bladesystem-servrar just nu. Enligt en rapport från analysfirman IDC har HP ökat sin tillväxt på bladservermarknaden med 71,9 procent.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ge mig en. ^^

Permalänk
Medlem

blade lådan är lite för låg som skärmfot och lite för hög som stol så de få nog vara

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

En ökning 71,9 procent?
Wow, nice!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Hehe ett blade enclosure är ingen liten sak, bara enclosuret väger runt 250 kg...
Sen gäller att ha tillräckligt med power till det, varje psu är på 2000W

Permalänk
Medlem

Haha, underbart! Älska HP! <3

Jag skrattar så när jag ser denna reklamen:

Spydigt svar om jag fått hitta på:
"Dell, how many super cargo ships do you need until you're anywhere near our sales"

Och om jag får dela med mig av mina upplevelser med Dells Guldsupport:
"How many Dell technicians does it take to fix a problem with a Dell server? -It's a trick question; none! They can't do it right, you have to fix it yourself and clean their mess up"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Konstig att det rular för HP... Dell e pinsama...

Dell har hutlösa priser tror nästa HP kan bli halvering mot Dell vid olika köp.
Hårddiskar m.m kostar i bland dubbelt så mycket om inte mer i datorpaketen
hos Dell... eller köper du en datorpaket med en skärm som du väljer 1 års
garant på(Skärmen kosta lika mycket om du köper den löst???). du får du
2års garant minus på skärmen. Då om du köper den löst får du 3 år garant
som är standar ???... i bland kan den vara 2-3000 kr (tänker på 30tuman)
biligare köpa löst en i paket med än dator... så sjukt snurrigt dom har
inte ens kol på det skälv stackarna

Dell suger men dom har fina burkar det e det som lite synd...

Har värdens sämsta support med... nästan så det sjukt synd

Permalänk
Medlem

Har dell världens sämsta support? Det var fanemig någonting nytt.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Ha ha

jag har haft både med DELL och HP

DELL VAR ETT helvete... nästan sjukt... Dom var inte mycket till
vilja att hjälpa till

HP där i mot var sjukt viliga hjälpa till... dom sa att i bland
struntar dom om granti har gåt ut med... om det e en eller två
månader sen det gick ut... brukar det inte vara några problem endå...
Det e så man ska bli behandlad...

Permalänk
Medlem

Dell Vs Hp, Samma skitt som sitter i dom. Sen får man den supporten man betalar för och betalar man för mycket, life sucks deal with it.

Och sen alla som kommer att säga att den ena eller det andra är bättre och det inte alls är samma saker i dom har aldirg öppnat en lap/pc/server. MB, HDD, PSU, CPU, Mem med mera. I slut ändan är det samma saker hur man än virder och vänder på det. Det enda som varierar är prestandard.

Permalänk
Medlem

Enclosern väger inte 250 kg, den väger ca 80, men när du fyller den med power, fläktar, servarar å annan krimskrams därbak, kan en sådan encloser komma upp i 250 kg. Och har du då ett 42U rack så får du plats med 4 hyllor å då blir det ett ton med läcker HP hårdvara.
Ström drar den, om du väljer 3 fas får du två fina röda 3fas kontakter per hylla. Men de flesta sätter upp med Dynamisk power, då går inte alla power för fullt, utan de delar upp belastningen mellan varandra. Tex 20 % belastning på alla power, istället för 2 som går i 100%.

Har byggt några rack, och ibland har det varit en idiot säljare som har kommit på at de skall ha 1 fas. Då blir det 6 kablar från varje hylla, som man som regel har koplade til en PDU...

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.

Permalänk

Jag väljer HP framför DELL i alla väder.
Min erfarenhet av HP att de har bra datorer och bra support. Nu när jag köper in datorer till min avdelning så tar jag bara HP.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."