Bilder på Foxconn X38A

Permalänk
Melding Plague

Bilder på Foxconn X38A

En hårdvarusajt har lyckats få tag i bilder på Foxconns kommande X38-baserade moderkort som simpelt heter X38A. Moderkortet är entusiastinriktat och har plats för både ddr2- och ddr3-minnen samt kopparflänsar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja ett till kort man skulle kunna äga faktiskt.

Så jäkla roligt det ser ut när heatpipsen är liiiite sned

Men helt seriöst, detta chipset blir väldigt intressant.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

hoppas det kommer fler mobos från andra tillverkARE SÅSOM GIGABYTE OCH ASUS.

Permalänk

Oh, DDR3... Det har nog vem som helst råd med
Känns som att det är dags att byta upp sig strax, sitter ju fortfarande med DDR PC3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Oh, DDR3... Det har nog vem som helst råd med
Känns som att det är dags att byta upp sig strax, sitter ju fortfarande med DDR PC3200

Jo samma här. Jag har precis bytt upp mig från X2, Nforce4 och DDR
Har fått tag i en fin steppning på en E6850, skall förhoppningsvis göra 4200Mhz+ med vatten, helst 4400+. Skulle haft det här kortet kanske.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

alltså....kom inte P35 chipset för inte mer än någon månad sedan?
Visst, det är roligt att utvecklingen går framåt, men nu för tiden blir ju vissa saker "stenålder" efter ett par veckor.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
alltså....kom inte P35 chipset för inte mer än någon månad sedan?
Visst, det är roligt att utvecklingen går framåt, men nu för tiden blir ju vissa saker "stenålder" efter ett par veckor.

Jo jag känner lika

Men det har ju även dykt upp ddr3-minnen ganska snabbt nu och grafikkort som kräver mer och mer ström så att det kommer nya moderkort och nya chipsets är inte så konstigt ändå. DDR2 kommer inte att bli långvariga känns det som. Jag som precis har inhandlat ett par sånna Kommer DDR4 snart måntro.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
alltså....kom inte P35 chipset för inte mer än någon månad sedan?
Visst, det är roligt att utvecklingen går framåt, men nu för tiden blir ju vissa saker "stenålder" efter ett par veckor.

Beror väl på hur man ser det. X38 är ju inte tänkt att ersätta P35. Den ska väl snarare ersätta 975X som funnits ganska länge nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Stödjer både Atis Crossfire-teknik och Nvidias SLI-teknik

Trevligt! Mycket bra!

Citat:

Vidare har moderkort sex stycken serialata-portar via ICH9R-sydbryggan.

Bra att den har sex stycken.

Citat:

Minnesplatserna är sex till antalet och fyra av dem stödjer ddr2 medan två av dem stödjer ddr3.

Konstigt. Vore bra om alla 6 stödje både DDR2 och DDR3.

Citat:

Kylflänsen i koppar som sitter på nordbryggan är helt klart massiv och ser ut att sträcka sig minst 6-8 centimeter upp från moderkortet.

Aj då, 6-8 cm, det är för högt!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Beror väl på hur man ser det. X38 är ju inte tänkt att ersätta P35. Den ska väl snarare ersätta 975X som funnits ganska länge nu.

Okej, jag måste erkänna att jag inte är så insatt i chipset-världen. Jag trodde nämligen att det nyaste ersätter det näst nyaste. Men de olika serierna kanske har helt annorlunda egenskaper. Som sagt, är inte insatt i chipsets. Skulle dock vilja lära mig mer om de. Några tipps på någon "Chipsets for dummies"-tråd eller sida?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

är jag bara gammalmodig eller är det vanligt att moderkort idag har 8 "pinnars" eatx12v kontakter, aldrig sett ett moderkort med mera en 4 pinnar

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
är jag bara gammalmodig eller är det vanligt att moderkort idag har 8 "pinnars" eatx12v kontakter, aldrig sett ett moderkort med mera en 4 pinnar

Jag reagerade på det också, har sett det på vissa andra kort också men som har fyra av dom pluggad. Vad är den egentligen till för?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313

Konstigt. Vore bra om alla 6 stödje både DDR2 och DDR3.

Hur skulle det gå till då?
DDR2 och DDR3 är fysiskt olika, alltså det går inte sätta ett DDR2 i en DDR3 slot och tvärtom.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Aj då, 6-8 cm, det är för högt!

För högt för vadå? Det är ingen blade-server vi pratar om här. Dagens CPU-kylare är väl ändå i ungefär den höjden.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag reagerade på det också, har sett det på vissa andra kort också men som har fyra av dom pluggad. Vad är den egentligen till för?

Har också undrat vad dom pluggade är till för, fixade iofs en burk åt en polare nyss där nätagget hade en kontakt som passade där, så jag pillade bort pluggen och tryckte dit den, hände inget speciellt. =/ Man hade ju iaf önskat att man fick nån form av Cowlevel i biosen eller nått annat spännande, men icke! =(