S3 lanserar Directx 10-kretsar i slutet av året?

Permalänk
Melding Plague

S3 lanserar Directx 10-kretsar i slutet av året?

Idag har det rapporterats att grafikkortstillverkaren S3 troligen kommer att lansera två stycken Direct X 10-kompatibla grafikkretsar i slutet av året.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kul att höra lite från S3, det var ett tag sen.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Kan komma mycket intressanta htpc-produkter från S3 snart då, med tanke på hdmi etc.

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Kul att höra lite från S3, det var ett tag sen.

Tänkte säga något liknande

Hoppas det blir grafikkort av det också.

Visa signatur
Permalänk

Ja björnen i grottan känns det som. S3 har sovit lite för länge så detta var skoj.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Kommer väl bli några underpresterande skitkort med kassa drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sugrövmanövern
Kommer väl bli några underpresterande skitkort med kassa drivrutiner.

Vilket AMD och Nvidia inte redan levererar

Lite mer marknad på marknaden uppskattas bara

Go S3!

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]

Permalänk

Kul att se nytt från S3!
Kommer ihåg mitt S3 Savage 3D jag hade för en jäkla massa år sen.
8MB minne var finfina grejer på den tiden

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Bara namnet ger mig rysningar. Har många hemska minnen från en gammal S3-krets jag hade en en dator back in the days.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Har goda minnen av Savage jag med.....och mindre goda minnen av tidigare Chrome-kretsar.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Kan komma mycket intressanta htpc-produkter från S3 snart då, med tanke på hdmi etc.

Jupp, mycket prestanda behövs inte då. Och medan tidigare Chromekort inte är speciellt kraftfulla jämfört med värstingkorten från NVIDIA och ATI så är de relativt energisnåla med en TDP på 17W.

Så om man ska köpa grafikkort till en dator som inte ska användas till spelande, så är det ett klart intressant alternativ.

Permalänk
Avstängd

Då hade vi det där mytomspunna integrerade moderkortet där igen

Permalänk
Medlem

Har man sett. Vet inte hur längesen det var jag hörde från S3. Kul att se att de fortfarande finns på en marknaden.

Permalänk
Inaktiv

låter kul. s3 hade något SLI/CF liknande läge som man kan spela med dubbla grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Kul att se nytt från S3!
Kommer ihåg mitt S3 Savage 3D (OpenGL) jag hade för en jäkla massa år sen.
8MB minne var finfina grejer på den tiden

Minns det med, kunde spela spel i 3D för första gången på sin 333MHz P2, slippa sunkig software-renderer

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Nice! Grafikkretsmarknaden behöver all mångfald den kan få. Dags att växa ifrån mottot "Maximal 3d-prestanda, kosta vad det kosta vill energimässigt".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Då hade vi det där mytomspunna integrerade moderkortet där igen

Jo, det börjar nästan bli lite som en viss propeller-katt som vi inte får nämna här

Visst är det kul med nyvaknande från S3.
Har också haft flera S3 produkter: S3 Trio och S3 Savage är väl de som är mest ihågkomna.

Permalänk
Inaktiv

ja men det blir kul med nya skaer fårn s3. förra kortet kunde matcha 6600gt i några spel, hoppas dom har blivit bättre nu och kan klå 8800Ultra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av massaker
Vilket AMD och Nvidia inte redan levererar

Lite mer marknad på marknaden uppskattas bara

Go S3!

Märker vilken erfarenhet du har.. S3 är och har alltid varit budget kort, visserligen har butiker haft höga priser men det speglar inte kvalitet, som med Intel.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.