OCZ släpper kylaren Vanquisher

Permalänk
Melding Plague

OCZ släpper kylaren Vanquisher

Tillverkaren OCZ har idag släppt kylfläkten Vanquisher. Den stödjer alla vanliga processorsocklar inklusive sockel 775 och skall kunna överföra upp till 200 watt värme.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den såg otroligt.....standard ut.

Permalänk

tycker jag känner igen designen ja..:P

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

En fråga till er som kan. Tappar man inte luftflöde genom att ha öppet runt om fläkten? Man tycker ju om fläkten hade haft vingar så riktas allt flöde framåt och inte läcker åt sidorna?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

tappar å tappar. den låter mindre utan sidorna. den är väl designad för låg ljudnïvå framför kylförmåga?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Hmm, tittar till höger rakt in i burken och ser ngt som ser nästan likadant ut..
Men på min står det Scyte.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Själv tänkte jag på Artic Cooling.

Permalänk
Medlem

mohahaha som vanligt när OCZ gör nåt så kopierar dom nån låg budget och sätter dit sitt namn.

http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/wisper/wisper.htm

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

Och skillnaden mellan denna och de andra towerkylarna, är???

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Måste vara samma idioter som köper Medison-laptops som betalar dyra pengar för OCZ:s ommärkta prylar.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Hedersmedlem

Att den har en 92mm fläkt, vilket är sämre än en 120, verkar lite mysko?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Måste vara samma idioter som köper Medison-laptops som betalar dyra pengar för OCZ:s ommärkta prylar.

Mjo, försöker man kyla en laptop med denna kylare så klassar man nog in som idiot..

Permalänk
Avstängd

Typiskt OCZ Technology att sno/kopiera konkurrenternas design/produkter, klistra på deras egna logotyp, och sedan sälja dem för dubbelt-trippelt pris.

"worldwide leader in innovative, ultra-high performance and high reliability memory and computer components
Hahaha, ja men visst...

Innovation är ju OCZ's styrka.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy
Den såg otroligt.....standard ut.

hur skulle den vara konstruerad då tycker ni? som en spiral i 17 olika färger?

Permalänk
Medlem

OCZ gör en del trevliga saker (som minne tex) men den här, hmm ser ut som vilken buget kylare som helst, som man tar till när orginalet har gått sönder

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ja inte lär det storma folk till hyllorna efter denna i alla fall. Presterar säkert lika som de flesta kylare men den är absolut inte bäst. Ska den här sälja bra så måste den kosta 150kr

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SLiCE
mohahaha som vanligt när OCZ gör nåt så kopierar dom nån låg budget och sätter dit sitt namn.

http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/wisper/wisper.htm

Menar de .. ser exakt på pricken ut som sunbeam kyklaren... tillverkas väll i samma fabrik och sen får hällften Sunbeam märke och prislappen 150 kr medans några får OCZ märket och kostar 300 kr istället

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SLiCE
mohahaha som vanligt när OCZ gör nåt så kopierar dom nån låg budget och sätter dit sitt namn.

http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/wisper/wisper.htm

Permalänk
Medlem

Grymt liten

"Totalt mäter kylflänsen 7,2x11x13,4 millimeter. Det följer även med en kylpasta med flänsen."

Den får isf plats i min htpc =/

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitram
Grymt liten

"Totalt mäter kylflänsen 7,2x11x13,4 millimeter. Det följer även med en kylpasta med flänsen."

Den får isf plats i min htpc =/

Det är nog gränsfall om man inte kan få in den i en bärbar med

'Tuben' med kylpasta lär nog räcka att smeta in hela kylaren med, två gånger om.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan^junior
Det är nog gränsfall om man inte kan få in den i en bärbar med

'Tuben' med kylpasta lär nog räcka att smeta in hela kylaren med, två gånger om.

Asså helt ärligt tror jag att det är ett mindre stavfel ;P

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Asså helt ärligt tror jag att det är ett mindre stavfel ;P

nähä ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
En fråga till er som kan. Tappar man inte luftflöde genom att ha öppet runt om fläkten? Man tycker ju om fläkten hade haft vingar så riktas allt flöde framåt och inte läcker åt sidorna?

Precis vad jag tänkte när jag såg bilderna. Man får fulmodda själv med lite gaffatejp bara, inga problem.

Permalänk
Avstängd

OCZ känns numera lika gediget som Thermaltake.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd

Ja dom gör bra ram minnen iafl

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
OCZ känns numera lika gediget som Thermaltake.

Med enda skillnaden är Thermaltake är skräp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paddaw
Med enda skillnaden är Thermaltake är skräp.

Ja och du fattade inte ironin... att OCZ oxå är skräp då !

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Deras minnen och nätagg rockar ju iof